Ramazanı Boş Geçmeyelim Yardımda Bulunalım [Cointurk 30. Projesi] ismail#5722

in #cointurk6 years ago (edited)

                             3 Aylardan Ramazan

Hepimizin de bildiği üzere Ramazan ayında bizden öncekilere farz olduğu gibi bize de farz olan oruç tutulur. Ayrıca oruç islamın beş şartlarından birisidir. Yani dinin direğidir. Müslümanlar bu ayda ibadetlerine daha çok önem verirler. Elinden geldiğince aksatmamaya çalışırlar. Tabi bunun sadece Ramazan ayında değil tüm zamanlarda böyle olması gerekiyor aslında. Hem Ramazan ayı içerisinde sabır , yardımlaşma ve dayanışma , iman duygusu vs birsürü şey gelişiyor. 

Peki Ramazan ayı neden bu kadar önemlidir. Bunu tartışalım. Ramazan ayında sevgili peygamberimize kutsal kitabımız olan Kuran-ı Kerim indirilmeye başlanmıştır . Ve Ramazan ayının son 10 günü içerisinde bulunan Kadir Gecesi de bin aydan daha hayırlı bir gündür. Peygamberimiz de bu günün faziletinden bol bol faydalanmamızı namaz kılıp dua etmemizi söylemiştir. Çünkü Allah rahmet kapılarını sonuna kadar açar ve müslümanları kurtuluşa davet etmiştir bu yüzden günahları bağışlar duaları kabul eder. Yapılan ibadetler daha çok değerlidir. Yapilan yardımlar, verilen sadakalar vs daha fazla sevap kazandırır. Allah bize sayısız nimet vermiş ve istediğimiz gibi bunlardan faydalanabiliyoruz. Ve bizden sadece 1 ay Allah için oruç tutmamızı istemiş. Bunda da gocunmamalıyız. Bu bize yük olmamalıdır. 

                        Yardımımızı Yaptık Çok Şükür

Ben orta halli bir işte çalışıyorum. Allah'a şükür geçiniyorum. Bu ramazanda da yardım amaçlı bir kutu hazırlamak istedim. Maaşımın bir kısmını bu iş için ayırdım. Içine bir evin temel ihtiyaçlarını aldım. Işte yağ, şeker, tuz, un, makarna, çorba falan doldurdum işte koliyi. Bir tanıdığım aile var. Kadınla adam tek yaşıyorlar. Ikisi de şeker hastası olduğundan dolayı çok ağır bir işte çalışamıyorlar. Kadın evde örgü örüyor, el işi falan yapıyor. Adam da boya badana falan yapıyor. Kaldıkları ev de küçük falan ama yine de kira. Bu işlerle geçinmekte zorlanıyorlar. Baska bir geliri yok veya ailelerden falan yardim da almiyorlar. Onlara vermeye karar verdim bu yuzden. 

Kutunun fotoğrafını sadece evde çektim zaten verirken çekmek de pek uygun olmaz. Zaten peygamberimiz de bir elin verdiğini diğer el görmemeli buyurmuş. Hem de gösteriş için yaparcasına ben yardım yapıyorum bakın der gibi olur. Ben de kötü hissederim. Yardımı yaptığım ailenin de onurunu gururunu kırar. Yani kimsenin üzülmesine gerek yok. Tabiki onlar da başta kabul etmek istemediler falan ama uygun bir dille bunu onlara izah ettim. Kabul ettirdim bir şekilde. Ben de açıkçası kendimi çok mahçup hissettim. Utandım , sıkıldım baya falan. Ama sonuçta hem onlar mutlu oldu benim için hayır duası ettiler hem ben mutlu oldum sevaba girdim mübarek ramazan gününde. Inşallah rabbim kabul eder. Olmayanlara da verir. 

Sizler de hiçbir zaman böyle yardımlarda bulunmaktan çekinmeyin. Çünkü paylaştıkça bereketi de artar elimizdekinin. Sizi manen de huzurlu hissettirir. Allah herkesin yardımlarını kabul etsin. Hayırlı ramazanlar diliyorum.

GELECEK KONU: Dünyanın İslama Yaklaşımı

Sort:  

Congratulations @ismailmoral! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Vote for @Steemitboard as a witness and get one more award and increased upvotes!

Congratulations @ismailmoral! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Use your witness votes and get the Community Badge
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 63857.77
ETH 3117.63
USDT 1.00
SBD 3.87