Hoşgeldin 11 Ayın Sultanı [Cointurk 30. Projesi] hamzatorlak#8914

in #cointurk6 years ago

                               Ramazan Ayının Anlamı ve Önemi 

Ramazan ayı Hicri Takvime göre dokuzuncu aydır.Ramazan ayının diğer aylardan bir çok farkı vardır.Oruç ibadeti dinimizde yerine getirilmesi gereken bir ibadettir ve oruç Ramazan ayı içerisinde tutulur.Aynı zamanda kutsal kitabımız olan Kuran-ı Kerim bu ayda indirilmeye başlanmıştır ve Kuran-ı Kerimde yer alan bin aydan daha hayırlı bir gün olan Kadir Gecesi de bu ayın içerisindedir.Müslümanlara göre Ramazan ayı diğer ayların arasından en kıymetlisidir.Ramazan ayının bizim dinimizde yeri bir ayrıdır.

Ramazan ayını bu kadar değerli ve önemli kılan en büyük özelliği yukarıda bahsettiğim gibi Kuran-ı Kerimin bu ayda indirilmeye başlanılmasıdır.Kuran-ı Kerim insanlara doğru yolu gösteren bir rehberdir.Geçmişten günümüze bir çok kitap indirilmiştir ve bozulmayan tek kitap Kuran-ı Kerimdir.Kuran-ı Kerimde buyrulur ki 'İnsanlara doğru yolü gösteren,yanlışlardan arındıran,kurtuluşu gösteren Kuran-ı Kerim bu ayda indirilmeye başlanmıştır' denir.Bu kısacık bir cümle bile bu ayının öneminin özeti diyebiliriz sevgili arkadaşlar.

Ramazan ayının anlamı ise 'Ramda' kelimesinden gelmektedir.Ramda kelimesi kızgın bir taş anlamına gelir yani çevirecek olursam Ramazan ayının da günahları yakıp yok ettiği için bu ismin konulduğu söylenilir aynı zamanda Ramazan ayı genellikle yaz aylarına denk geldiği için de bu ismin konulduğu söylenilir Araplar tarafından.Ramazan ayı öylesine mübarek bir aydır ki bu ayda Cennetin tüm kapıları açılır ve Cehennemin tüm kapıları kapanır.Bu ayda insanlar doğru yola yönelirler,bol bol Kuran okurlar,namaz kılarlar,oruç tutarlar,
yardım ederler ve daha bir çok şekilde ibadet ederler.


                        Ramazanda Yardımlaşmayı Unutmayın 

Arkadaşlar ben köyde yaşıyorum.Malum köyde yaşayan insanların hayat kalitesi ve maddi durumları belli.Bizim de yani ailemin de çok iyi olmasa bile köy kalitesine göre iyi bir durumu var.Köyden üniversite okuyan bir kaç kişi arasındanım öyle söyleyebilirim.Genelde köydeki insanlar hayvancılıkla falan uğraşır fakat köyümüzde hayvanı olan çok az insan var yani köyde acayip derece de bir geçim sıkıntısı var.Bizim mallarımız yani hayvanlarımız yok biz daha çok tarım ile uğraşıyoruz.Bu yüzden köydeki hayvanı olan birinden kendi param ile bir adet küçük de olsa kuzu aldım.Ailemden destek almadım çünkü yardımı benim yapmam lazım eğer onlardan para alsaydım ve o parayla yapsaydım bu yardımı ben yapmış olmazdım.Bu yüzden onlardan para almayarak kendi param ile hayvan almak istedim ama malesef param bir küçük kuzuya yetti.

Aldığım kuzuyu ben kesmeyi bilmediğim için babama kestirdim ve anneme de temizlettikten sonra tekrar babamdan parçalara ayırmasını istedim.Arkadaşlar her ne kadar onlardan para almadan yardım yapsam da onların da bu işte emeği geçti ve hayatımızın her anında onlara ihtiyaç duyduğumuzu bir kez daha anladım bu arada.Annem ve babam o küçük malı eşit parçalara böldü.Köy iki mahalleden oluşuyor diğer mahalle bizim mahalleye yaklaşık 2 km uzaklıkta o yüzden diğer mahalleye değil de sadece kendi mahallemize yardım yapacakım.Zaten bizim mahallemizde de 20 hane falan vardır toplasan bu yüzden kuzu tüm evlere yetti.

Tabi ki biraz küçük küçük parçalara bölündü yetmesi için ama sonuç olarak hiç bir evi boş geçmeden tüm evlere az bir miktarda et ulaştırabildim.Bu mübarek ayda herkesin evine bırakın eti pide bile giremiyor bu yüzden böyle bir şey yapmak istedim,insanlar orucunu tutuyor ve akşamına illa ki güzel yani sevdikleri bir yemeği yemek isterler diye düşündüm.Bir sonraki Ramazan ayında Allah nasip ederde daha çok param olursa bu sefer koç almayı düşünüyorum o günleri görebileceğimiz bile şüpheli fakat niyetim en azından bu şekilde.Bu arada annem ve babam keşke bize de haber verseydin almadan önce dediler bu kime yetecek daha büyük bir şey alırdık dediler fakat durumu onlara da anlattım eğer onlardan maddi olarak destek alsaydım bu yardımı ben yapmış olmazdım o yüzden böyle birşey yaptığımı söyledim ve sanırım farkettirmediler ama benimle bir kere daha gurur duydular :) Gerçekten bu yardım sayesinde çok mutlu oldum özellikle de ailemin bana bakış açısını görmüş oldum.


Gelecek proje konusu -Geleceğin Teknolojileri ve Gelecekte Dünya- 

Sort:  

Congratulations @hamzaq7! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Vote for @Steemitboard as a witness and get one more award and increased upvotes!

Congratulations @hamzaq7! You received a personal award!

Happy Steem Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Downvote challenge - Add up to 3 funny badges to your board
Use your witness votes and get the Community Badge
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 59185.23
ETH 2319.64
USDT 1.00
SBD 2.46