Ramazan Yardımlaşma Zamanı [Cointurk 30. Projesi] akif#0081

in #cointurk6 years ago (edited)


                                               MÜBAREK RAMAZAN AYI 

Biraz kendimden bahsedeyim,ben dövmeciyim arkadaşlar bu yüzden bazen çok derinlere dalıyorum.Dövme yaptırmak haram ve ben bu mesleği yapıyorum kendimden utanıyorum bazen kafamın içini yiyiyor bu takıntı.Bu yüzden mümkün olabildiğince her yıl Ramazan ayında ve mübarek günlerde yardım yapmaya çalışırım.Genelde bende herkes gibi Ramazan aylarında pide,helva,ramazan kolisi dağıtırım veya fitre veririm.

Bu yıl ramazan ayında da her yıl olduğu gibi sokağa yardımda bulunmak istedim.Bu yıl projeden kaynaklı farkli bir şekilde yardım etmeyi düşündüm.Projeleri okuduğumda bir çok kişi aynı şekilde yardım etmiş.Fakat sanırım burada vurgulanmak istenilen ihtiyac sahiplerine yardım etmek.Bizler veya ben her yıl pide,helva dağıtarak yardım yapıyorum fakat bu yardım yaptığım kişilerin durumları iyi oluyor yani bir çoğunun.Fakat bu yıl biraz araştırarak ihtiyac sahibi birini bulmak istedim.

Bu kişiyi bulmam çok zor olmadı,bunun için dükkanımın penceresinden bakmam yetiyormuş.Dükkanım cadde üzerinde olduğu için (trafiğe kapalı ana cadde ) pencereden baktığımda cadde üzerinde bir çok dilenci gördüm.Fakat dilencilerin bir çoğuna inanmıyorum yani bana samimiyetsiz geliyorlar.Genel olarak küçük çocuklar dilenirse onlara veriyorum veya dışarıdan göründüğü kadarıyla gerçekten yardıma ihtiyacı olanlara bazen geçerken gönlümden koptuğu kadar yardım ediyorum.

Fakat bu sefer tek bir kişiye ve sağlam bir şekilde yardım etmeye karar vermiştim,neyse camdan baktığımda direk bir çok dilenci gözüme çarptı ve içlerinden en çok dikkat çekeni dediğim gibi 2 tane küçük kız çocuğuydu.Sanırım onları birileri dilendiriyordu diye düşünürken onların bir kadının yanına gittiğini gördüm ve bu kadın uzaktan göründüğü kadarıyla sakattı.Dükkani kilitleyip aşarıya indim ve onların yanına doğru gittim.Kadın olduğu için sohbet etmek istemedim cadde ortasında çünkü çok kalabalıktı ve kadın henüz çok yaşlı değildi gençti biraz bu yüzden sohbet etmeden geçerken biraz para attım.Paranın miktarını belirtmek istemiyorum fakat normal 1-2 TL değil,biraz yüksek bir meblağ attım bir kaç işini halletsin karınlarını doyursunlar diye.

Parayı attıktan sonra biraz yürüyüp arkama baktığımda kadının ve çocukların hala bana baktığı gördüm daha sonra çocuklar arkamdan koşup çok sağol abi dediler ve zıplaya zıplaya annelerinin yanına geri döndüler.Bu da beni sevindirdi ve çocuk olsam bende zıplaya zıplaya yürüyecek duruma geldim beyler :) Ramazan ayı yardımlaşma ayıdır,insanları bir nebze olsun kendi benliğine döndürür ve müslüman oldukları akıllarına gelir.Bu yüzden bu ayda yardım yapmaya çalışalım elimizden geldiğince,sizden çıkan malın kat kat fazlasını Allah size geri verecektir.


                               YARDIMLAŞMANIN ÖNEMİ

Yardımlaşmak öncelikle insana sevap kazandırır.Yardımlaşmak bizim dinimizde yapılması gereken bir davranıştır.Komşusu aç iken tok yatan bizden değildir demiş atalarımız.Bu yüzden eğer elimizden geliyorsa yardımlaşalım,paylaşalım.Paylaşarak da çoğalır bazı şeyler bu yüzden fakir,fukara ve yardıma muhtaç kimselere yardım etmeye özen gösterelim.Bir çok sokakta yatan insanlar var,bunlar aç ve susuz oluyorlar bunlara en azından bu mübarek günlerde yardım edelim.Hayvanlara da yardım edelim sokak hayvanlarına elimizden geldiğince hazır sıcak havalar da yaklaşırken bir kap su verelim verebiliyorsak ekmek verelim ki onların da karnı doysun.

Ramazan ayında oruç ibadeti yapılıyor bu ibadet ile insanlar açların halinden anlıyorlar.Yaklaşık 14-15 saat boyunca oruç tutuyoruz ve aç ve susuz kalıyoruz.Ama bizler günün sonunda o yemeğe ulaşacağımızı biliyoruz fakat her gün acaba bugün karnımızı doyurabilecek miyiz diye düşünenler var.Örnek olarak yardım ettiğim dilenci,sizce dilenmek istermiydi ihtiyacı olsa ? Kim ister ki dilenmek,insanların içinde oraya kötü elbiselerle oturup herkese elini açmak,bu iş hepimizin için binlerce lira verseler yapılmaz fakat gerçekten ihtiyaçları olduğu için bunu yapmak zorunda kalıyorlar.Bu yüzden demem o ki yardımlaşmak önemli bir sosyal davranıştır ve elimizden geldiğince bu konuya özen gösterelim.

Gelecek proje önerisi Steem Dollars olabilir.


Sort:  

Congratulations @akifberkay! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Vote for @Steemitboard as a witness and get one more award and increased upvotes!

Congratulations @akifberkay! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Use your witness votes and get the Community Badge
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 68423.64
ETH 2659.46
USDT 1.00
SBD 2.71