Udělal jsem si radost

in #cesky7 years ago (edited)

Dnes při plnění rodinných povinností. Tj. objednání nové sedačky, což jsem neustále odkládal. Ale už nebylo zbytí, jelikož se sousedka objednala na kávu a na odřezku z trámu, prý sedět nebude. Cestou jsem samozřejmě musel dojít podojit bankomat. Od jisté doby se radši vyhýbám placení kartou a radši volím hotovost. Proč? Nevím, abych vypadal staromódně? Možná.

Nicméně cestou jsem zavítal do knihkupectví, co kdyby mě něco zaujalo. A taky jo. Vylovil jsem tam knížku o Raspberry PI, konkrétně průvodce projekty.

Nevíte co to je? Já pořádně ještě taky ne. Všem říkám, že je to "Malina". Ve skutečnosti se jedná o miniaturní počítač o velikosti platební karty. Dostal jsem ho v loni hezky zabalený pod stromečkem. Ano, byl to vyžádaný dárek. Ovšem co se týká znalostí, tak jsem se moc kupředu neposunul. Znáte to. Přišli pracovní povinnosti a Malina šla do krabice. Mezi tím jsem si stihl jen lehce "ošahat" prostředí Linuxu. Pokud uvažujete o změně druhu operačního systému a do klasického počítače se bojíte "šáhnout", tak Malina může být jedna z možností jak začít. Je k dostání i uživatelská příručka (samozřejmě ji už mám), kde je nejen popsán samotný operační systém, ale i jednotlivé části hardwaru. Chyb se bát nemusíte. Pokud něco zkazíte (nemyslím na hardwarové úrovni), tak jednoduše vyjmete microSD a nahrajete si systém znova, nebo obnovíte ze zálohy.

A co Malina umí? Výkonově se jedná o kancelářský počítač. Pokud chcete provozovat například OpenOffice a hledáte levnou alternativu i zde můžete využít tohoto prďolu. Pořizovací cena "vybavenější" verze je něco přes 1000 korun + paměťová karta + napájecí zdroj. Bohatě tomu stačí 5V z USB portu. Pro náročnější úkoly je lepší použít napájecí zdroj, který dává šťávu 2A.
Nevím jak Vy, ale já už na dlouhé vánoční večery program mám. Strašně rád bych si vyrobil meteostanici, která mi bude odesílat naměřená data na můj server a pak se zobrazí třeba v grafu. Dalším námětem by byla webová kamera na akvárium. No už koukám hodně do výšin. Budu mít radost i když dokážu rozblikat LEDku. Jo, a pokud se na jihu někde zakouří, tak jsem něco špatně zapojil. Pokud Jižní Čechy zažijí "black out", tak jsem něco k******y něco špatně zapojil.

Fotografie přístroje je moje vlastní, obal knížky je oskenován.

Sort:  

@reported has voted on behalf of @minnowpond. If you would like to recieve upvotes from minnowponds team on all your posts, simply FOLLOW @minnowpond.

        To receive an upvote send 0.25 SBD to @minnowpond with your posts url as the memo
        To receive an reSteem send 0.75 SBD to @minnowpond with your posts url as the memo
        To receive an upvote and a reSteem send 1.00SBD to @minnowpond with your posts url as the memo

The @OriginalWorks bot has determined this post by @xlisto to be original material and upvoted it!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

To enter this post into the daily RESTEEM contest, upvote this comment! The user with the most upvotes on their @OriginalWorks comment will win!

For more information, Click Here!
Special thanks to @reggaemuffin for being a supporter! Vote him as a witness to help make Steemit a better place!

:D

uvažuju že si ji taky koupím a poběží mi na tom openbazaar

Já o tom uvažuji už dlouho, jen se nemůžu dokopat:D

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 64233.18
ETH 3491.62
USDT 1.00
SBD 2.54