Když pračka mlátí a skáče - oprava

in #cesky7 years ago (edited)

Sice jsem sliboval, že post napíši, když něco nepůjde. Naopak samotná výměna byla hotova asi za dvě hodiny i s kávou.

V den poruchy, když jsem oznámil, že pračka je mimo provoz jsem byl zavalen spousty otázkami. První byla: V čem budeme prát? A vždyť včera fungovala. Naposledy jsi ji pouštěl ty. A jiné další otázky. Otázkovou smršť jsem ukončil, jednou větou, že potřebné náhradní díly jsou již objednané.

Nové ložiskové domky
image

Pravá strana s řemenicí
image

A taky byli. Ve středu dopoledne odeslána objednávka a dnes v pátek jsou doma i s paní pošťačkou.

Demontovaná řemenice
image

Pošta by byla rychlejší, doručili by dokonce včera. Ale co naplat, při šichtě mě nezastihnou.

Výměna ložisek u pračky vrchem plněné je v podstatě triviální záležitost. Potřebné nářadí je křížový šroubovák na odstranění krytů. Malý šroubováček na vydloubnutí zbytku těsnění pod ložiskem. 10 klíč nebo oříšek s ráčnou. Na samotné vyšroubování ložiskového domku buď vyrobit přípravek. Nebo jako já, kde jsem použil dva stejné vrtáky. Vrtačkou jsem upravil dvě díry, aby tam byli napřesno a potom nějakou pákou otočit. Na povolení jsem měl dlouhý imbus, ale na dotažení jsem použil dlouhý hasák.

Povolování
image

Po demontáži starého domku, je potřeba vše vyčistit. Chvílemi to vypadalo, jako že čistím někde kanalizaci. Jestli vnitřek pračky vypadá všude, tak jako kolem usazení ložisek, tak by asi ta valcha byla lepší. Nicméně nevědomost je krásná věc a tak budu žít i nadále v domnění, že buben pračky je všude stejně chromový, jako tam, kde je vidět ze dvířek.

Samotná montáž je také jednoduchá. Nasadíme nové těsnění na buben, nový okroužek. Mázneme přiloženou vazelínkou a celý domek zatočíme a dotáhneme, aby nevyčníval.

Na jedné straně je řemenice a na ní je snímač polohy bubnu. Nevím jestli jsem se trefil do správné polohy. Byly dvě možnosti – ukáže zkouška, která nyní probíhá.

Původní ložisko, kuliček tam moc nezůstalo.
image

Každopádně dvě ložiska stáli i s poštovným 1066Kč + dvě hodiny práce. Což naprosto vyvažuje nákup nového přístroje za cca 10 000kč, popřípadě hledání slevové akce. A jako bonus. Čekal na mě v troubě štrúdl a to se vyplatí.

Sort:  

Takže dílo se zdařilo, blahopřeji :-)

Ano ano, už si pěkně potichu šveholí.

Nicméně nevědomost je krásná věc a tak budu žít i nadále v domnění, že buben pračky je všude stejně chromový, jako tam, kde je vidět ze dvířek.

Za to to stálo!

Super článek, pobavil, pointu má, jen tak dál!

Promiň, asi jsem furt v soutěžním módu ;)

Děkuji za pochvalu. Jsou dny, kdy se daří a také, kdy se nedaří.

ať žijí šikovné české ručičky. jsme národ kutilů, vycvičených (ti dříve narození) nedostatkem(?) zboží ;-)

The @OriginalWorks bot has determined this post by @xlisto to be original material and upvoted it!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

To nominate this post for the daily RESTEEM contest, upvote this comment! The user with the most upvotes on their @OriginalWorks comment will win!

For more information, Click Here!

This post recieved an upvote from minnowpond. If you would like to recieve upvotes from minnowpond on all your posts, simply FOLLOW @minnowpond

This post recieved an upvote from minnowpond. If you would like to recieve upvotes from minnowpond on all your posts, simply FOLLOW @minnowpond

@resteem.bot
Resteemed to over 4000 followers and 100% upvoted. Thank you for using my service!
Read here how the new bot from Berlin works.
@resteem.bot

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 64920.85
ETH 3459.00
USDT 1.00
SBD 2.30