Cesta do PortugalskasteemCreated with Sketch.

in #cesky5 years ago

photo.png
S přítelem rádi cestujeme, ale zásadně na vlastní pěst, bez cestovky. Přemýšleli jsme kam vyrazit a napadlo nás Portugalsko. Četli jsme, že v Portugalsku mají čisté, dobře zařízené campy a tak jsme s sebou táhli i stan a spacáky. Krásná země, oceán, vlny, surfing, káva, víno, jídlo atd. Nalezli jsme za fajn cenu let z Berlína do Lisabonu a tak jsme nasedli do žluťáka a hurá nach Berlin. Takhle toho člověk víc uvidí, zažije a ještě může paradoxně ušetřit. Za pár hodin jsme byli v prvním cíli. V Berlíně jsme strávili den a půl. Pamatuji si jen rovinu, svezete se do centra a můžete už jen chodit, chodit, chodit… poklidné centrum bez přemrštěného provozu, trabanti, muzea, architektura a umění nejen jako East side gallery, turecké trhy, jídlo (potěšilo mě, že hodně myslí i na vegetariány a vegany), cyklista kam se podíváš… a nenažrané berlínské vosy – stačilo si cokoliv načít a do minuty tam byly…všude… vždy… celkově mě překvapilo, jak na mě Berlín působil poklidně, uvolněně. Jediné co mě iritovalo, bylo chování lidí u židovského památníku. Dost zajímavým způsobem si s tím poradil izraelský spisovatel a satirik Shakak Shapiro. Sbírá po sociálních sítích selfie a následně je upravuje a zasazuje do prostředí z koncentračních táborů, schválně někdy mrkněte. Podle mě to donutí člověka se zamyslet.
IMG-1543.JPG

IMG-1587.JPG

IMG-1586.JPG

IMG-1588.JPG

IMG-1584.JPG

Lisabon
Paradoxně oproti Berlínu mi přišel Lisabon daleko více hektický, více aut, lidí. Trochu jako Praha, asi. Měli jsme půjčené auto a tak jsme zapluli do tamního provozu…wow… a to hlavně díky kruhovému objezdu Praca Marques do Pombal. Je to kruhový objezd s x pruhy, což nebyla ta hlavní věc, co nás/především mě překvapila. Když do něj vjedete, tak uvnitř jsou semafory, které vám hodí červenou, jste lehce zaskočeni, ale zastavíte… a pustíte další, kteří se s vámi taky chtějí točit :D Zpětně tomuto systému i proč tam jsou rozumím… ale tehda jsem ani nedutala a obdivovala přítele. Nalezli jsme podzemní garáž, našli náš hostel a šli jsme se procházet. Malebné uličky, domy ozdobené dlaždicemi, četné krámky s výbornými „pastel“ - tradiční koláček s vaječným krémem – doma jsem pak i pekla, vznikla nám tam nová závislost :), obchod čistě jen se sardinkami, pouliční muzikanti. U věže s výtahem Santa Justa, si do dneška vybavuji ten pocit- kolik jsem už toho zažila a viděla a nejen to, že jsem snídala v Berlíně a večeřela v Lisabonu.

IMG-1598.JPG

Následující den to bylo jasné – Alfama. Historická čtvrť s úzkými uličkami, schody, malými bary, restauracemi, je snadné zde zabloudit, ale to člověku vadit nemůže :) Na jedné terase jsme se zastavili a jen tak seděli, možná i hodinu. Na tomto místě byl úžasný výhled a vedle nás hrál místní umělec – měla jsem za to, že zahrál i Nohavicu?
IMG-1610.JPG

Ujdete pár metrů a další krásné zákoutí, kde byste mohli sedět opět hodinu i víc. Každou chvíli kolem vás projede žlutá historická tramvaj, zavoní další pastelárna a vy už neodoláte a dáte si ke koláčku i výbornou, silnou kávu za 80 centů.. ááá. Tuším, že kousek od Évory jsme měli i za 60 centů, ale to až dál. Náš čas se v Lisabonu pomalu chýlil ke konci. Večer jsme už chtěli spát u megalitů Megalithic enclosure of Almendres (130 km). Než jsme, ale přejeli most Ponte 25 de Abril (skoro k nerozenání od mostu v San Fransiscu), čekala nás poslední zastávka – LX Factory, kde mají jeden z nejúžasnějších krámků s knihami. Vážně. Naše cestování trvalo celkem 13 dní a v tuto chvíli jsem na dni číslo 3, proto to v tuto chvíli na chvíli pozastavím pokračování zas příště :)

IMG-1624.JPG

IMG-1656.JPG

IMG-1658.JPG

IMG-1643.JPG

IMG_20180816_145659.jpg
IMG_20180815_214329.jpg

Sort:  

Krása, úplně se mi sbíhají sliny. Je těžké Pastel de nata upéct?

Ahoj, přišlo mi, že v Lisabonu a Portu měli trochu jinou recepturu. Co jsem pekla já, odpovídá tomuto odkazu: http://www.kublanka.cz/index/pasteis_de_nata
Mě to těžké nepřišlo :) Záleží, jak si budeš věřit :) Teoreticky, aby sis ušetřil práci s krémem... můžeš udělat klasický puding z prášku :D Jestli se do toho pustíš, budu ráda, když dáš vědět, jak se povedly a jestli chutnaly :)

What a beautiful place

Posted using Partiko Android

Yes, so beautifull places. If you have oportunities, visit Portugal. I have traveled Lisbon - Évora - Peniche - Porto. I will write continue, maybe in english too... maybe :)

Super post!!
btw. Pastel de Data mám v merku už takú dobu, tak snad raz ochutnám aj ja:D

Jestli budeš mít příležitost, určitě ochutnej :) Ochutnali jsme dva tipy- první z nich byl v listovém těstě (ten jsem našla na internetu a pekla, do některých jsem zkusila na dno přidat i čokoládu), ten druhý je na obrázku a byl snad celý z toho vaječného krému, jen netuším jak na něj :)

Congratulations @peonycz! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 10 upvotes. Your next target is to reach 50 upvotes.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

Carnival Challenge - Here are the winners
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Parádní travel report a skvělé fotky! :) Netroufla by sis na něj i v angličtině? Tam by mohlo být jeho ohodnocení výrazně vyšší.

Ahoj, děkuji za zpětnou vazbu! Přemýšlela jsem nad tím, ale netroufla jsem si... možná se o to ještě pokusím :)

Super cestopisný post !!

Děkuji moc! Chystám se na pokračování... jak jsem psala, tohle byly jen první tři dny :) Tak snad se bude líbit i další díl...

Pastel a espresso to byla moje snídaně každý den jeden měsíc kdysi :) a nejlevnější espresso jsem tehdy měl za 40centů

Hello @peonycz! This is a friendly reminder that you can download Partiko today and start earning Steem easier than ever before!

Partiko is a fast and beautiful mobile app for Steem. You can login using your Steem account, browse, post, comment and upvote easily on your phone!

You can even earn up to 3,000 Partiko Points per day, and easily convert them into Steem token!

Download Partiko now using the link below to receive 1000 Points as bonus right away!

https://partiko.app/referral/partiko

Congratulations @peonycz! You received a personal award!

Happy Steem Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Downvote challenge - Add up to 3 funny badges to your board
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66004.40
ETH 3243.40
USDT 1.00
SBD 4.19