Ultima Online: vzpomínka na zašlou slávu

in #cesky7 years ago

uo-classic-painting.jpg
Začátek září je pro mě vždycky velmi nostalgický. Vzpomínám na rok 2000, kdy jsem přestoupil na jinou základní školu. Jeden z mých nových spolužáků, Mirek, mi ještě v průběhu září ukázal mou „životní lásku“ a závislost. Online hru Ultima Online.

Ultima Online byla jedna z prvních (ne-li úplně první) MMORPG. Vyšla v roce 1997 a uchvátila desetitisíce lidí po celém světě (z toho několik stovek v ČR).

Hrát nějakou online hru v té době nebylo vůbec jednoduché - připojení k internetu jsme samozřejmě doma měli, ale bohům žel jsem nepatřil mezi ty šťastné, kteří měli ADSL, ale měl jsem pouze dial-up. Hodina připojení mimo špičku stála cca 18,- Kč, takže nějaké propařené noci se rozhodně konat nemohly. =) Nicméně i tak jsem od našich dostal dovoleno na dvě hodiny denně opustit starosti běžného života a stát se aspoň na pár chvil slavným paladinem, který chránil svět před zlými monstry.
Jako jedenáctiletý kluk, který se na základce stal terčem svých spolužáků, jsem se na své útěky do fantastického světa, kde jsem byl jedním z hrdinů, těšil. Na ty chvíle, kdy naše družina v blyštivých zbrojích vyjede, aby - no, obvykle aby vyčistila hřbitov od nemrtvých nebo stoky od krys, protože za dvě hodiny hraní denně se toho moc stihnout nedalo a i vývoj postavy byl velmi pomalý. =D

​Když už zmiňuju naši družinu - Ultima mi hodně vzala - spoustu času, nedodělanou jednu střední školu, mám pocit, že dvě nebo tři přítelkyně se kvůli ní se mnou taky rozešly (ok, byli jsme v pubertě, stejně by to tak dopadlo), ale zato mi dala spoustu skvělých lidí a zážitků s nimi (a to nejen online). Vzpomínky na srazy, kdy se společně bavili patnáctiletí puberťáci (já), vysokoškoláci (spousta ostatních hráčů) a tátové a mámy od rodin (třeba Mirkův otec), mi vykouzlí úsměv na tváři dodnes. Nevím proč, ale dneska si něco takového nedokážu představit. =(

Ultimu hraju dodnes. I po těch sedmnácti letech pro mě má to kouzlo a považuju ji za nejlepší hru, jaká kdy byla. Jiné hry mě vlastně ani nebaví a i když občas nějakou zkusím, tak to prostě není ono. Samozřejmě už u ní netrávím každou volnou chvilku, ale jednou, dvakrát za týden se připojím a prožiju pár chvil coby někdo jiný. Škoda jen, že můj contact list na ICQ je čím dál prázdnější a původní hráči nehrají... Byla to dobrá banda.

Obrázek pochází z instalátoru hry. =)

Sort:  

Já jsem na browserovkách taky vyrůstal a štve mě, že už je nikdo nehraje. Potkal jsem na nich spoustu dobrejch lidí a teď už můžu jen s nihilismem čumět na jejich profily, kde je psáno, že jsou 7 let neaktivní. :(

Browserovky mě nikdy pořádně nechytly. Kdežto Ultima, to je jiná. Je to asi první věc, kterou automaticky instaluju na počítač po přeinstalování... =D

Aha, já Ultimu nehrál a pochopil jsem mylně z textu, že se jedná o browserovku. To se tedy omlouvám.

Nic se neděje... =) Kdybys chtěl začít, tak hraju na shardu Manawydan - http://manawydan.eu/#/page/1 =D

No, díky za nabídku, ale hry už moc nehraju. Vím, jakej je to žrout času a hry na levely možná i proto už moc nehraju. :D Třeba takovej Gladiatus jsem vylevlil asi na 85 level a teď, když už to navíc nikdo moc nehraje, se mi na to znova vlítnou ani nechce.
Jsem rád, že mám čas se párkrát za rok s kámošema vrhnout na starý dobrý Strongholdy. Výhodou je, že se to dohraje za chvíli a nikdo nechce, abys to hrál denně a leveloval, nebo si snad kupoval prémiovou měnu. Kdybys chtěl začít s námi, můžeš se k nám přidat. Občas se sejdeme tak 3 - 5 lidí. :D

Při četbě zpomněl jsem si na svůj první počítač - ZX Spectrum 128+. Jó, to byly časy... Asi 1985.

Hmm... To já začínal až na 286, co si pořídil táta kvůli práce. 🙂 byly mi tehdy myslím 4 roky, nebo tak nějak..

The @OriginalWorks bot has determined this post by @muzzug to be original material and upvoted it!

OW2.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

To nominate this post for the daily RESTEEM contest, upvote this comment!

For more information, Click Here!

This post recieved an upvote from minnowpond. If you would like to recieve upvotes from minnowpond on all your posts, simply FOLLOW @minnowpond

This post recieved an upvote from minnowpond. If you would like to recieve upvotes from minnowpond on all your posts, simply FOLLOW @minnowpond

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Muzzug from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews/crimsonclad, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows and creating a social network. Please find us in the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

This post has received a 0.63 % upvote from @drotto thanks to: @banjo.

tyjo, nikdy sem se k Ultimě nedostal, škoda.

To je opravdu škoda. Na druhou stranu - nikdy není pozdě začít. 😉 Jestli se chceš přidat, tak hraju na Manawydan - http://manawydan.eu/

Bohuzel nemam moc casu, ovsem kdyz bude, rad zkusim!

Zkus a uvidíš... Já to taky hraju ve volných chvilkách. „Naštěstí“ se tam toho teď moc neděje, takže příběhově o nic nepřicházím. Je to teď spíš založené na interakci hráčů mezi sebou.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 67651.30
ETH 3269.44
USDT 1.00
SBD 2.64