You are viewing a single comment's thread from:

RE: Toulky Českem - Hora Říp

in #cesky7 years ago

Já sám jsem bývalý dějepisář... Mám vzpomínky na žáky. Někteří byli fakt originální.
Teď jsem si zrovna vzpomněl na jednoho s nebývale logickým mozkem. Uvažoval asi takto (hypotetické situace):
"Co víš o Praotci Čechovi?"
"Nic. A jsem si jist, že jsem dal správnou odpověď."

Jinak k matérii článku. Všichni historici se shodnou, že u nás Slované byli nejpozději k roku 550.
Ale kdy k nám přišli? Většina tvrdí, že mezi lety 450 až 550. Minimálně ve třech velkých vlnách.
První vlna je primitivní, nezná ani hrnčířský kruh, pravděpodobně přichází z východu.
Druhá vlna likviduje tu první, vypálená hradiště, nepohřbení mrtví. Pravděpodobně jsou to Slované, kteří nějakou dobu žili na byzantském území a něco se tam naučili... Pak byli vyhnáni. Hrnčířský kruh znají.
Třetí vlna ničí tu druhou. Zase vypálená hradiště... Jejich keramika zase vzniká v ruce, jsou primitivnější. Ale to už je skoro Sámova doba, tlačí se sem i Avaři...
Takhle by se ale daly převyprávět celé naše dějiny...

Sort:  

Děkuji za poznámku :) Ano, pamatuji si, že jsme se dějiny učili jinak na základní škole, jinak na střední. Takže jsem vzala to, co jsem se prostě někdy učila. Je pravda, že čím starší dějiny, tím je problém určit přesnost, což mě vyhovuje více, než novodobé dějiny.... kdy když řeknete nesmysl, tak vám ještě babičky či i rodiče vynadají, jak to, že to nevíte - vždyť to byla jejich doba!!! Ne naše, pro nás mladší generaci to jsou prostě dějiny, ne současnost :)

Ale každopádně ještě jednou děkuji za poznámku, třeba díky mým příspěvkům se naučím další zajímavosti z naší historie :)

Mám kolegu, která se zaky hodně zajímá o historii a má fotografickou paměť. Obdivuji každého, kdo si pamatuje ta data a kdy se co stalo. Přiznám se, že mě zajímal více zeměpis, ale ono to vlastně spolu souvisí :-)

Tak já s daty neměla až tak velké problémy (ano, fotografická paměť tomu jistě hodně pomohla) :D Ale zase mě nikdy nešly ty souvislosti - politické například ve 20. století. To pro mě bylo utrpení :( Taky jsem měla vždy radši zeměpis - ale v tom dějepise konkrétně skoro žádný nebyl....

To je pravda. V dějepisu moc zeměpisu nebylo, ale teď jsi mi připomněla, jak se mi podařilo dostat jedničku za zeměpis v hodině hudební výchovy :D

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 55213.27
ETH 2919.78
USDT 1.00
SBD 1.95