Mobil mého syna

in #cesky6 years ago

Syn s tím chodí celkem pravidelně. Asi od svých čtyř let. Že nutně potřebuje mobil. Nebo tablet. Všichni ostatní, že už ho mají... Když ne ve třídě, tak v družině naprostá většina.

Svým způsobem má pravdu. Někteří jeho spolužáci měli telefon už ve školce. A pokud ho nemají teď všichni nulťáčkové, tak z prvňáků už většina. Besedoval jsem na to téma s jedním prvňáčkem z křesťanské rodiny. Potvrdil mi, že je ve třídě poslední, kdo ho nemá. A že mu to je líto.

A proč by ho nakonec mít neměli? Prostě se v první třídě naučí zacházet s moderní technologií. Když si občas syn půjčí můj mobil, ovládá i funkce, o kterých nevím, že v telefonu jsou. (Spolužáci mu to půjčili a ukázali v družině.) Číst a psát se nějak ze zájmu naučil, kvůli komixům s Asterixem. (Nemám to srdce mu prozradit, že správně by to bylo s Asterigem...)

Navíc má sociální problém. Se svou postavou dospělého (pygmeje). Měří asi 135 cm. Takže přerůstá i něktré třeťáky. Při hře jim stačí. A pak se ukáže, že nemá mobil. No, trapas...

Argumentuje i věcně. Prý od něj někdo něco chce. On si to nezapamatuje. Psát se oficiálně neučil. Že by si to nahrál... A vůbec, že by rád fotil, čekoval počasí, točil filmy a hrál hry...

Já se věcné diskusi nikdy nebráním. Tak jsem si o tom se synem promluvil. O životě. O prioritách. A dohodli jsem se.

Pořídíme si morče.
QmZdEgdEG3gM7H2SwXosyGgGNMV2NanfmiFcMKgeQgEc2i.png
@banjo

Sort:  

Je to urcite tezke udelat spravne reseni jednak ve prospech syna a pro dalsi jeho rozvoj ale taky pro tebe jako rodice. Dnes, kdyz vim, jak mobily nici detske mozky (ruzne studie to dokazuji a deti bilionaru jako napr. Bill Gates je nesmeji uzivat) bych taky radsi byla pro zviratko. My jsme meli podobne problemy, kdyz skola vyzadovala delat urcite ukoly pres internet a my jsme byli proti, protoze syn tam pak travil nekonecne hodiny pod zaminkou, ze dela ukoly.

mobilní telefon je jedno z depopulačních řešení. používání mobilů většinou lidí má samozřejmě i další výhody pro elitu.

I cannot take the credit for that. Thank you. Thanks and credit belongs to the angels. Whether or not you believe in them ;).

To listen to the audio version of this article click on the play image.

Brought to you by @tts. If you find it useful please consider upvoting this reply.

Ono je koneckonců morče taky mobilní ;)

Navrhoval jsem jméno Mobil... Ale syn trvá na Blýsk. Ostatně to ještě jde. Znal jsem dobrmana jménem Číča. (Byl to pes, ne fena.)

Já jsem znal robustního vořecha jménem Guláš.

"No jo, komixy s Asterigem" :D

Docela překvapivě zajímavé závěry.

Hmmm...nechcem sa ti starat do vychovy ani nic take, ale preco mu ho teda nekupis? Decka v tom veku vedia byt neprijemne...a to ze posledny nema telefon, mu isto niektore daju najavo. A nie prijemnou cestou. A keby aj nie priamo najavo, proste nieje clenom "telefonnej" partie. Take veci si detsky mozog pamata. "Preco ho ostatni maju a ja nie?". Viem, ze si vravel, ze ma syn nejake zdravotne problemy. Rozmyslam, ci to, ze nema ten telefon este viac neprehlbi to, ze sa citi iny.

On je tretiak tusim vsak? V tretiaku som dostal prvy telefon ja. Resp som si nan tusim sam nasetril (samozrejme to bola iniciativa rodiny, ze som zacal dostavat viac penazi aby sa mi to podarilo). No a odvtedy preslo 15 rokov. Doba sla dopredu. Osobne by som 100% chcel aby mal moj syn v tretiaku telefon.

Preco vlastne nema? Chcel ho drzat od technologie co najdlhsie? Jak Elon? :D

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 63001.43
ETH 3365.59
USDT 1.00
SBD 2.45