Steemit po česku - desatero. Nikoli však přikázání, jen doporučení.steemCreated with Sketch.

in #cesky7 years ago (edited)
  1. Pište, máte-li o čem.
    Jeden až dva články denně jsou optimální. Počítá se samozřejmě originalita a osobitost. Příjemně mě překvapil třeba @krakonos, který má na psaní opravdový talent. Více než pár článků denně už může být kontraproduktivní, protože naše komunita zatím nemá dostatek hlasů pro příliš mnoho příspěvků, ať už by byly sebelepší.

  2. Hlídejte si sílu hlasu.
    Pokud váš hlas klesne pod 80%, nemá skoro žádný účinek pro autora ani pro vás jako kurátora. Alespoň dokud vám výrazně nenaroste Steem Power. Síla hlasu se dobíjí o 2% za hodinu, za den tak můžete rozdat 10 – 20 hlasů, pokud si je rozložíte na delší období.

  3. Komentujte.
    Článek i komunitu podpoříte i komentářem. Články, pod kterými se rozvíří diskuse, často přitáhnou i hlasy těch, kteří je nečtou, a kteří třeba ani neumí česky. Počet komentářů je navíc důležitý pro zařazení klíčového slova mezi výběr těch nejpoužívanějších. A to je pak skvělá reklama pro komunitu

  4. Zkuste to i anglicky.
    Dvojjazyčné články nám mohou pomoci, stejně jako anglické komentáře u anglických textů jiných uživatelů. Když nepíšu přímo pro nás, taky píšu dvojjazyčně.

  5. Obrázek zaujme, titulek ještě víc.
    Vezměte v potaz, že spousta lidí na Steemit vlastně články nečte a hlasy rozdává jen podle nadpisu a obrázku. Demonstroval to můj #introducemyself text v angličtině, který jsem napsal zcela autenticky, ale s fotkou hezké holky. Samozřejmě jsem na konci článku dost výrazně uvedl, že na fotkách nejsem já. Ale upozornění si přečetl jen jeden člověk. A samozřejmě členové české komunity, ale vy samozřejmě víte, že holka nejsem.

  6. Nehlasujte pro články, které nepřečtete.
    Tohle moc lidí neví, ale algoritmus Steemit vám výrazně sníží nárok na odměnu kurátora, pokud hlasujete pro článek předtím, než ho opravdu otevřete.

  7. Uvádějte zdroje obrázků.
    Na Steemit se pohybují i lidé, kteří dávají mínusové hlasy, pokud využijete obrázek, aniž byste uvedli zdroj. Do české komunity zatím nezabloudili, protože naše články nejsou zatím nijak významné, ale možná si nás brzy všimnou.

  8. Ukládejte Steem Power.
    I já mám v úmyslu si tak deset dolarů vybrat a poslat do peněženky Arboletu jen pro ten pocit, že jsem si za ty hodiny tady něco vydělal. Ale ještě předtím samozřejmě alespoň pětinásobek investuju do SP. Rozhodně se to vyplatí.

  9. Ptejte se.
    Možná se vám honí hlavou něco, nad čím přemýšlí i ostatní. Určitě se tu najde někdo, kdo vám bude moci odpovědět.

  10. Mluvte o Steemit.
    Třeba mezi svými přáteli a známými nebo kolegy. Jsme na sociální síti, a čím více nás bude, tím lépe. Zejména chceme-li tu psát v češtině.

Nenašli jste odpověď na něco, co vám vrtá hlavou? Možná je to popsané v návodech.

A kdyby to v návodech nebylo, ptejte se.

Sort:  

Welcome to Steem Community @godfish! As a gentle reminder, please keep your master password safe. The best practise is to use your private posting key to login to Steemit when posting; and the private active key for wallet related transactions.

In the New Steemians project, we help new members of steem by education and resteeeming their articles. Get your articles resteemed too for maximum exposure. You can learn more about it here: https://steemit.com/introduceyourself/@gaman/new-steemians-project-launch

Diky za clanek, nedavno jsem se o Steemit platforme dozvedela a teprve pripravuji uvodni post, ale vypada to tu zajimave :) Vase tipy mi pomahaji seznamit se se Steemit. Ja vzdy pisu v anglictine, ale premyslim psat i cesky, tedy dvojjazycne. Myslite, ze to ma smysl? Netusim, kolik ceskych lidi tu muze byt, ale asi to zkusim!

Ahoj Lucko, tady si obvykle tykáme, takže si dovolím tykat také :) Anglicky jsem psal hlavně ze začátku, než jsme se začali snažit o českou komunitu, a "vyplácelo" se to několikrát víc, i pokud jde o investovaný čas. Proto i teď píšu buďto dvojjazyčně, nebo vydám články dvojmo, když píšu něco, co je určené i mimo českou komunitu.

Rozhodně má smysl psát česky a používat tag #cesky. Čím více nás tu bude, tím lépe. A spousta Čechů se sem nepřidá, pokud nebudou moci psát a číst česky. Pro srovnání články v polštině dosahují velmi solidních odměn v řádech desítek dolarů, Poláků je tu ale násobně více.

Úplný základ pro život na Steemit jsem se pokusil popsat v návodech, první díl je tady: https://steemit.com/cesky/@godfish/steemit-po-cesku-i-prezouvat-se-nemusite Další díly jsou v odkazech na konci článků.

Díky za článek, anglicky neumím můžu jen translatovat. Zkusím vyvinout nějakou aktivitu a přispět české komunitě.

Je to pro mě docela nepřehledné prostředí, ale možná to je jen první dojem a časem se to rozjede v dobrou platformu.

Jen s chutí do toho. Každý hlas, článek i komentář se počítají.

Skvělý, přínosný článek, jen základní otázka, kde mohu sledovat sílu hlasu? =)

Používám tuto stránku: https://steemnow.com/

Další užitečné nástroje najdete v téhle části návodu: https://steemit.com/cesky/@godfish/steemit-po-cesku-vii-aplikujte-aplikace

Rád bych se zeptal na totéž.

pěkně napsaný. díky

jako vždy. rybička je perfektní ;-). další várka pokynů mi "bodla" ;-).
doplňující otázka, jak se tu dá vložit video?

Zatím nedá, i když už jedna parta vyvíjí příslušnou aplikaci. Ta je v beta verzi.

Nejsnazší je nahrát video na youtube a odkaz na něj vložit do textu sem. Bude jej možné přehrát přímo v příspěvku.

jsem si to tak nějak myslel, že to bude přes odkaz, akorát jsem si nebyl jistý. díkec ;-)

Ahoj. Super, že tady zveřejňuješ články jako tento, a ještě v češtině! Já se s angličtinou ráda peru, ale občas je to vážně boj. :D Jsem na Steemitu chvíli, a ze začátku mi šla celkem hlava kolem z toho jak co zde funguje atd... Takže fakt super. Pokud chceme, aby nás tu bylo více, základ je chápat, co tu vlastně děláme. :)

Píšu tu i anglicky, vyplatí se to mnohem víc :) Ale čeština a česká komunita jsou moje srdcovka. Jestli tu ještě v něčem plaveš, jsem tvá ryba ;)

Napsal jsem pár návodů. Něco málo se od té doby změnilo, ale minimálně 90% je stále ještě aktuálních. První díl je tady, ostatní v odkazech na konci článků: https://steemit.com/cesky/@godfish/steemit-po-cesku-i-prezouvat-se-nemusite

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66408.70
ETH 3225.39
USDT 1.00
SBD 4.17