Fíkový list Jaromíra Soukupa

in #cesky5 years ago (edited)

Úvodem se vám musím vyznat z hříchu, který lze těžko omluvit – Jaromíra Soukupa prakticky neznám. Ani jsem si nebyl jist, jestli se náhodou nejmenuje Jaroslav. Televizi nemám, a tak jsem žádný ze zhruba desítky pořadů, které se po něm jmenují, nikdy neviděl. Kdyby na mě občas nekoukal z billboardů nebo, a to častěji, z internetových memů, nepoznal bych ho. Samozřejmě, jeho moderátorské diletantství je až legendární a v roce 2017 si za ně vysloužil anticenu Zlatý citron(úplně na konci stránky), ale exponuje se na své vlastní soukromé televizi za své peníze a před lidmi, kteří se na něj dívají dobrovolně, tak proč ne.

Tenhle týden na mě ovšem vyskočil List Jaroslava Soukupa, což názvu navzdory není deník či časopis s jediným reportérem, ale politická strana. Okamžitě mě napadlo, že volební plakáty by měly být stylizovány jako obrazy Lucase Cranacha Staršího, ve kterých list hraje také zásadní roli. Viz třeba tenhle, který mimochodem máme v pražské Národní galerii:



Zdroj

Adama by pochopitelně zosobnil lídr strany, jak se sluší a patří. Eva by pak namísto jablka nabízet falešnou koblihu poznání a hada by měl nahradit modrý pták. Dokonce jsem ochoten panu Soukupovi s propagací zdarma pomoci, rozhodne-li se naslouchat mým radám.

Ale teď vážně. Kumulace mediální a politické moci je vždycky průser. Proto se celá řada lidí ohrazuje vůči českému premiérovi, který chytře investoval do novin a časopisů, nebo zejména Silvio Berlusconimu, který ovládal většinu (aspoň myslím, nechce se mi to počítat) italských televizních stanic a vybraná tištěná média jako bonus.

V českém právním rámci by Berlusconimu pšenka nekvetla, na což pan Soukup zřejmě brzy narazí. Dovolím si pro zjednodušení vložit výstřižek Zákon č. 231/2001 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů (celý text dostupný třeba zde). Zaměřte se na body 2 a 3.

Výstřižek.PNG

Jistě, nepotkal jsem zatím nikoho, kdo by publicistické pořady TV Barrandov hodnotil jako vzor objektivity a dobře odvedené reportérské práce (sám jsem, jak už jsem předeslal, nikdy žádný neviděl), ale dokud se jedná o čistě soukromou televizi bez zřejmých vazeb na politické představitele, dá se dle mého názoru její příklon k jistému politickému směru tolerovat. Pokud si však majitel televize založí politickou stranu, riskuje, že přijde o vysílací licenci. Pokud tedy tuto televizi bude využívat tak, jak má pan Soukup zřejmě v úmyslu.

Sort:  

Já jsem měl zrovna, cca před 14 dny, tu čest potkat skupinku protestujících lidí, kteří protestovali před ČT a hlásali, že jsme lháři a že nás vyhází z oken. Také křičeli, že jediný pan Soukup říká pravdu. Bohužel v okolí znám více lidí, kteří si myslí, že to je pravda.
Těm lidem už hezkých pár měsíců říkám, že pan Soukup to nedělá pro jejich dobro, ale že se žene do politiky, nikdo nevěřil a vážně mysleli, že to dělá jen pro jejich dobro, stejně tak jako pan Babiš a Zeman. Jinak krom jeho strany je už registrovaná doména soukupnahrad.cz (údajně je faktura vážně vystavena na jeho jméno).
Tak se nechme překvapit, co nás ještě v budoucnu čeká :-)
Jinak s vlastnictvím médií to u nás není žádná sláva. Protože u žádného z českých hlavních mainstreamových médií se neprokázal její vlastník. Vše nakonec vede do daňových rájů, nebo rozložení mezi několik vrstev akciónářů, které většinou končí v Holandsku, Lucembursku apod, takže u žádného velkého českého média nejsme schopni říct přímého vlastníka...a to považuji za poměrně palčivý problém.

Nemyslím si, že by příznivců pana Soukupa bylo až tolik, ale žiju samozřejmě v jisté sociální bublině. Na druhou stranu pokud před ČT demonstrují jeho příznivci, je to důkaz, že ČT pracuje dobře :)

Doménu si pod svým jménem opravdu registroval: https://www.nic.cz/whois/domain/soukupnahrad.cz/

Že je vlastník média neznámý u novin a časopisů není až takový probléme - celkem mi nevadí, pokud se jasně názorově profilují, ba naopak. V jistém období (u nás za první republiky) byl běžný takzvaný stranický tisk, noviny de facto vydávaly přímo politické strany, ovšem zcela veřejně. Každý tak věděl, co čte. Situace byla trochu odlišná od dnešní mediální reality, ale když deník XY veřejně přizná příklon k nějaké politické straně nebo směru, je to za mě v pořádku. Čtenář může číst jiné listy. I když to udělá tak nějak neveřejně, dá se to chápat. A majitele k tomu netřeba znát. Krom toho mám dojem, že aktuálně je u českých mainstreamových médií vlastník vesměs znám (do hloubky jsem nezkoumal).

no aby jsi se nedivil, myslím že je schopen opruvdu nějaké to procento získat a podle mě by mohl získat i křesla v parlamentu...

On se o ně popere s SPD a dalšími podobnými, spíš si navzájem uškodí.

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @sbi-booster.

Congratulations @godfish! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published a post every day of the week

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Calling @originalworks :)
img credz: pixabay.com
Nice, you got an awesome upgoat, thanks to @godfish
BuildTeam wishes everyone a bullish new Year!
Want a boost? Minnowbooster's got your back!

Musím přiznat, že jsem velmi dlouho odolával podívat se na jakýkoli obsah TV Barrandov, nicméně po zjištění, že pan Soukup zakládá nové politické hnutí, jsem přeci jen nevydržel a právě onen díl si pustil. Musím přiznat, že jsem se docela bavil, moje pobavení ovšem přešlo ve zděšení, ve chvíli, kdy jsem si uvědomil, že cílové publikum této TV tohle všechno bere vážně. Docela bych i věřil, že se do parlamentu dostane, uklidňuje mě jedině fakt, že přetáhne voliče Okamurovi, tím pádem tam oba zůstanou "impotentní".

Obávám se, že osloví mezi pěti a deseti procenty oprávněných voličů. Otázka je, kolik z nich osloví natolik, aby mu ve finále dali hlas.

To asi ano, každopádně snad stejnou měrou klesnou procenta SPD, dvě takové strany už by bylo moc.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 58981.94
ETH 3097.70
USDT 1.00
SBD 2.38