Představení Daily Fantasy Sports

in #cesky6 years ago

Pokud mě sledujete delší dobu, asi tušíte, že jsem velkým fanouškem sportu, sázení a sportovní analytiky. Před pár týdny jsem ve spolupráci s webem fantasyman.cz spustil výzvu, jejímž cílem je zjistit, jak se mi bude dařit ve světě Daily Fantasy Sports. Na web pravidelně přispívám o tom, jak se mi ve výzvě daří (zatím spíš nedaří), ale rozhodl jsem se vyzkoušet psát pravidelně i na Steemit.

O čem jsou Fantasy Sports?
Ať už ve vás název „Fantasy“ vyvolá jakoukoliv asociaci, nečekejte elfy nebo draky. Jestli jsme vás zklamal, přidávám aspoň jednoho dráčka na rozjezd :-)
dragon_s_breath_by_88grzes-d9r13s0.jpg

Zpátky ke sportu.
Základní princip hry je jednoduchý. Vyberete si turnaj, který je zaměřen na konkrétní sport a soutěž. Jeho časový rámec je dost variabilní, turnaj může pokrývat celou sezónu nebo třeba jeden zápas. Zaplatíte poplatek (většina z něj jde do banku, zbytek jako poplatek herně) a dostanete rozpočet, se kterým skládáte své mužstvo.

FanteamBanner

Jak to celé funguje?
Každý hráč má svoji cenu, která je určena podle jeho očekávaného přínosu pro tým. Každá pozitivní i negativní akce všech hráčů je ohodnoceny body. Rovněž volíte kapitána, který získává dvojnásobek bodů. Systém hodnocení je na každé herně jiný. Na herně FanTeam, kterou používám, je systém pro bodování fotbalistů následující (jedná se pouze o příklad, kompletní bodování najdete na webu Fanteam):

FanteamBanner

Po odehrání všech zápasů se body jednotlivých hráčů sečtou a jsou určeni výherci turnaje. Jejich počet a rozložení výher záleží na typu turnaje. Např. v GPP turnaji se rozdělí bank mezi 15% nejlepších hráčů podle předem daného klíče (např. nejlepší hráč dostane 40% banku, druhý 30% atd.), v turnajích Double or Nothing si lepší polovina hráčů rozdělí celý bank rovný rovným dílem atd.

Pojďme si celý systém ukázat na příkladu
Minulý vikend jsem se registroval do několika turnajů s buy-inem (vstupním poplatkem) v rozmezí od 1 do 11 Eur. Pro příklad jsem vybral sestavu z turnaje za 2,2Eur.

IMG1.JPG

Moji hráči posbírali celkem 51 bodů. Nejlepším hráčem byl Aubemayang, který nasbíral 14 bodů. Naopak velmi špatně si vedla moje obrana. Leicester i Arsenal inkasovaly dvě branky a Brighton jednu, což se dost negativně projevilo na bodech obránců.
V celém kole PL se ale nenašel tým, která by si udržel čisté konto a tak byli body za obranu podobně nízké u většiny mých soupeřů v turnaji. Celkově mi bodový zisk stačil na 19 místo a umístil jsem se v lepší polovině (do turnaje se registrovalo 53 hráčů). V turnaji jsem tak inkasoval dvojnásobek investované částky (bez 0,2Eur poplatku herně)

Jak skládat vítězné sestavy?
Toť otázka za milion:-) Během výzvy se jí pokusím rozlousknout a najít optimální systém, jak dávat dohromady ty nejlepší sestavy. Zatím kombinuji si výstupy z mých matematických modelů pro predikci výsledku zápasů se statistikami jednotlivých hráčů.

Aby to nebylo tak jednoduché, je samozřejmě třeba kalkulovat s jejich cenou, ideálním zastoupením jednotlivých formací atd. Faktorů je hodně a zatím jsem nenašel optimální strategii, jak je všechny zohlednit. Moje příspěvky k Daily Fantasy Sport proto berte jako takový můj deníček. Rozhodně se nejedná o doporučení nebo rady.

Kde hrát?
Jsem registrovaný na herně FanTeam. Ta umožňuje registraci hráčů z EU, nabízí širokou nabídku turnajů z různých sportů se zajímavými garancemi a jako bonus k prvnímu vkladu přidává 200%, maximálně 500Eur.

FanteamBanner

Anglickou verzi článku najdete tady

Zdroj obrázků: dráčka jsem stáhnul tady, screeny jsou z webu Fanteamu

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 60546.41
ETH 2355.40
USDT 1.00
SBD 2.53