[KUCHNIA] Kwasek cytrynowy vs zakamieniony czajnik - test

in #busy6 years ago

Witajcie po przerwie.

Dziś przedstawię wam jeden ze sposobów, na zakamieniony czajnik. Jest to naturalny sposób, bez użycia silnej chemii. A więc zaczynajmy.

Przy przeprowadzce, gdy zacząłem ogarniać wszystkie garnki, zauważyłem że czajnik posiada kamień. I to całkiem spory. Zacząłem szukać rozwiązania no i oto ono.

Tak wygląda czajnik przed użyciem kwasku cytrynowego :
IMG_20180430_095254.jpg

IMG_20180430_095300.jpg

Zdjęcia przedstawiają czajnik i jego "zawartość", który nie był myty chyba od nowości.
Mogłem oczywiście użyć zwykłego odkamieniacza - pewnie by poszło szybciej, natomiast stwierdziłem, jako że będę gotował w nim wodę na herbatę i kawę, wolę jednak go oczyścić w sposób naturalny, tak abym nie zatruł się chemią.

Wybór padł na kwasek cytrynowy (dużo dobrego o nim słyszałem). Tego kwasku użyłem :
IMG_20180430_095504.jpg

1. Pierwsze użycie
Przygotowania rozpocząłem od nalania wody z kranu do czajnika i wsypaniu zawartości jednej saszetki do środka. Po czym postawiłem czajnik na ogniu i zaczekałem, aż znajdująca się w nim woda wraz z kwaskiem cytrynowym, się zagotuje. Po zagotowaniu wody, pozostawiłem czajnik jeszcze na ok 15 min, po czym wylałem zawartość. I tak oto prezentował się czajnik po pierwszym użyciu kwasku :

IMG_20180430_102237.jpg

Jak widać, osad kamienia na dnie został zruszony, natomiast pozostał pierścień kamienia w bocznej ściance czajnika.
Myślę ok dobrze idzie, więc spróbuje jeszcze raz.

2. Duża dawka kwasku

Przy drugim podejściu, nalałem cały czajnik wody, ale wsypałem zawartość dwóch saszetek. Tak jak przy pierwszym razie, postawiłem czajnik na ogień i po zagotowaniu się wody,pozostawiłem go jeszcze na 20 min.

A tak czajnik wyglądał po drugim razie :

IMG_20180430_105224.jpg

Już zaczyna wyglądać nieźle. Pozostał tylko, już w mniejszym stopniu, pierścień kamienia.

3. Do trzech razy sztuka

Na trzeci raz zmieniłem trochę taktykę. Nalałem wody tylko tyle, aby poziom jej przykrył ten pierścień kamienia. No i oczywiście wsypałem, jedną, ostatnią saszetkę kwasku.
Ze względu na małą ilość wody, zagotowanie trwało bardzo szybko. I tym razem zostawiłem go na 15 min by roztwór zaczął działać. A oto finalny wynik :

IMG_20180430_111838.jpg

IMG_20180430_111854.jpg

No i gotowe :)

Podsumowane testu :
Kwasek cytrynowy działa jak odkamieniacz. Nie jest aż tak silnie żrący jak chemia, ale daje sobie radę, Niestety trzeba go użyć więcej niż raz. Jeśli jednak macie czas, polecam go do odkamieniania.
Jak widać na ostatnim zdjęciu, drobinki kamienia pozostały w trudno dostępnych miejscach.
Ogólnie jestem zadowolony z rezultatu. Czas jaki mi to zajęło to ok 1,5 h. Jeśli szukasz naturalnych sposobów, kwasek cytrynowy jest bardzo dobrym wyborem.

Ocena: 3,8/5
Krystian K. (redaktor w TestujemyTV)

Zapraszamy również na nasze kanały :

Twitter - https://twitter.com/TestujemyTV
Facebook - https://www.facebook.com/Testujemy-TV-2068109620135703/
Instagram - https://www.instagram.com/testujemytv
YouTube - https://www.youtube.com/channel/UCj5sg5DLWnzaAZUi5hOZn2A

Serdecznie pozdrawiamy i zapraszamy do upvotowania naszych postów oraz follołowania naszego kanału na Steemit. Już wkrótce więcej testów i recenzji.

Sort:  

Stary dobry sposób. Używamy go w pracy do "odkamieniania" czajników elektrycznych. Raz się zapomniałem i zrobiłem sobie kawę... cytrynową XD
Oczywiście zostawiam upvote i follow :)

Congratulations @testujemytv! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard!


Participate in the SteemitBoard World Cup Contest!
Collect World Cup badges and win free SBD
Support the Gold Sponsors of the contest: @good-karma and @lukestokes


Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64058.80
ETH 3150.15
USDT 1.00
SBD 3.99