Pejsek sem, pejsek tam...

in #busy6 years ago

Na popud k článku @petrvl fialové hov... jsem si řekl, že bych se taky mohl vyjátřit. Téma o pejskařích jsem trochu nakousl, když jsem někdy v listopadu tuším, psal o inteligentních psích boudách a kde jsem se trochu do páníčků opřel.

Jak psal @petrvl v článku a ostatní v komentářích k němu, jako největší problém spousta lidí vidí znečišťování veřejných prostranství. V naší obci mezi kopci se tato situace velice pomalu zlepšuje. Spousta paniček i páníčků po svých mazlících sbírají jejich díla (a že to jsou občas výstavní kousky) a tak se vám tady stane spíše to, že šlápnete do žvýkačky než do psího lejna.

Já mám spíše obavy z volnosti pohybu psů. Městská vyhláška kdysi nařizovala, že psi musí být venčeni s náhubkem a na vodítku. Její doba trvanlivosti však již zřejmě prošla, neboť je často vidět pes bez košíku a bez vodítka. Samozřejmě chápu, že pokud pes nejde nakupovat, není třeba, aby byl vybaven košíkem. Nicméně mi spíše vadí, že není připoután bezpečnostním pásem k majiteli. I když ve spoustě případů, je-li čtyřnohý druh navázán na páníčka, stejně není poznat, kdo koho vede.

Nestává se to tak často, ale je to častěji než dříve, řekl bych, že množství takto odpoutaných Prométheů je větší než malé. A zajímavé je také to, že bez vodidla tu pobíhají hlavně plemena nekapesního objemu. A tak tu narazíte na dobrmana, který pobíhá kolem s vizáží idiota, protože bylo zakázáno kupírování uší, za zatáčkou na vás zvesela bafne rotvajler a když se vyvalíte z masny, obtěžkáni nákupem, tak vám kolem nohou zatančí pár staffordů, na něž huláká majitel, který se opodál vykecává s kamarádem.

A tak raději prchnete do bezpečí přes ulici. A tu si všimnete, že k vám kráčí krásná dívka, slečna či žena. Přirozeně pánové si tak nějak přejí se představiti a pustiti se do družného hovoru, ale když se přiblíží k této bytosti, vyjeknou úlekem, neboť teprve pozdě si všimnou, že mají na kotníku zahryznuté cosi, co vypadá jako mop křížený s klubkem vlny a co je přitahováno šňůrou vedoucí k ženině paži.

venčení.jpg

Pak uslyšíte: „Bobíku pusť! Fuj je to!“ anebo, „Ty lumpíku jeden! Pusť pána! To se dělá?!“ A když se vás ta krvelačná bestie konečně nabaží a odběhne očuchávat nějakou lampu, tak se ještě oné dámě za tento exces omluvíte: „Pardon. Neviděl jsem vašeho miláčka.“ Ta si vás ani nevšimne, jde dál s nosíkem nahoru a tak pajdáte s plnými taškami dále ulicí a jediné, co si přejete je, abyste už byli doma, kde na vás bude štěkat jen vaše drahá polovička.

A teprve poté, co se svezete do pohodlí vašeho ušáku a prohlížíte si odřený kotník, si uvědomíte, co to ta ženská s tou miniaturou srnky vlastně pronesla. A tak jí v duchu vynadáte do turů domácích, či ještě hůře, protože vy přeci nejste žádné “Fuj“! Protože páníčkování není věc leckdy jednoduchá, tak té dámě stejně odpustíte, pokud jste to již neudělali cestou domů. A když vás vše přebolí, stejně víte, že příště se na ní stejně vlídně usmějete a pozdravíte. Akorát si už dáte pozor na toho ohlodávače kotníků.

pes.jpg

Sort:  

Vtipně sepsáno :) Jinak náhodou dobrman s plachťákovýma ušima je rozkošný ♥ :D Sice je to zakázané, ale stejně se to dá obejít (uši i ocas), ale mě se právě líbí takový, jaký se narodil.

Ohledně volně pobíhajících psů ve městě či na vesnici, tak mi to taky vadí, hlavně od té doby, co jsem si uvědomila a připustila, že ne všichni psi jsou přátelští, jak jejich majitelé vesele tvrdí, a s radostí na toho mého na vodítku zaútočí.

A docela se mi líbí, jak tě v tvém článku do nohy kousla malá "krysa", protože ty mi přijdou nejagresivnější. Jsou malí, tak je jim jejich agresivita většinou odpouštěna, někdy je i považována za roztomilou.

Ohledně volně pobíhajících psů ve městě či na vesnici, tak mi to taky vadí, hlavně od té doby, co jsem si uvědomila a připustila, že ne všichni psi jsou přátelští, jak jejich majitelé vesele tvrdí, a s radostí na toho mého na vodítku zaútočí.

To mi trochu připomíná Saturnina, když tam pan doktor vyprávěl, kterak mu dovezli zle potrhaného pána, který tvrdil, že pes který štěká, nekouše. XDD

A docela se mi líbí, jak tě v tvém článku do nohy kousla malá "krysa", protože ty mi přijdou nejagresivnější. Jsou malí, tak je jim jejich agresivita většinou odpouštěna, někdy je i považována za roztomilou.

Já se o tom bavil s psovodama a ti mi tvrdili, že ti “psi do kabelky“ prý naprosto normálně trpí Napoleonským komplexem. Nevím, zdali to je pravda, ale když se nad tím tak zamyslím, tak možná to tak je,-)

Nechci se hádat,ale opravdu, pes, který štěká nekouše. Kouše mezi štěkáním. Při štěkání má otevřenou tlamu. Je to prý vědecky dokázáno. ;-) :D

Jinak vím, jak je to myšleno. ;-)

This post has received a 4.75% upvote from @lovejuice thanks to @sorryjako. They love you, so does Aggroed. Please be sure to vote for Witnesses at https://steemit.com/~witnesses.

Great post! You just got a 8.11% upvote from @edensgarden!
Thanks for tasting the eden!

Úžasný :)
Myšleno text. Pokud se jednalo o skutečný zážitek. Bereš ho opravdu s nadhledem.

No... už je to dávno... a ta holka se mi fakt líbila XDD

A nám se líbí, jak si to podal. :D

Někteří malí pejsci jsou opravdu zuřivci. Osobně znám děsivou čivavu :-)

Malí psi jsou nejhorší :D štěkaj a koušou víc než ti velcí. Mě tak jednou rafl do nosu yorkšírák... :D

Mojí máti normálně kokršpaněl prokousl břicho přes plot..neskutečnej úraz:-))

To je všude stejné, v paneláku je tolik psů a kdyby měli jen jednoho, to ne, dva nebo tři najednou, aspoň se naučili po nich uklízet exkrementy.

You just planted 0.57 tree(s)!


Thanks to @sorryjako

We have planted already 3897.92 trees
out of 1,000,000


Let's save and restore Abongphen Highland Forest
in Cameroonian village Kedjom-Keku!
Plant trees with @treeplanter and get paid for it!
My Steem Power = 20745.00
Thanks a lot!
@martin.mikes coordinator of @kedjom-keku
treeplantermessage_ok.png

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58241.28
ETH 2648.33
USDT 1.00
SBD 2.45