İlk Workshop Deneyimim - Kokteyl ve Spagetti Bridge

in #blog7 years ago (edited)

Merhaba,

Size sunumunu yaptığım bir workshoptan bahsetmek istedim.
Organizasyon şirketi olan bir arkadaşım kokteyl yapabilecek birini arıyordu. Benimde geçmişte bar deneyimim olduğundan bana geldi. Tabi tereddüt etmedim değil çünkü 17 Belçikalı öğretmenin karşısına dikilip onlara kokteyl yapmayı öğretecektim. Belçika’ya geleli 8 yıl oldu. Bu zaman içerisinde dil öğrenmek te kolay olmadı tabi ve 4/4 lük olmayan bir dille böyle bir workshopu ne kadar verebilirdim.

Parasida güzel olunca bütün tereddütleri bir kenara bırakıp eski kokteyl defterimi açıp birkaç ünlü kokteyli alkolsüz olacak şekilde yeniden tasarlamaya çalıştım. 17 kişilik a dan z ye (shakerdan tut bıçak, pipet aklınıza ne gelirse) malzeme listesi çıkartıp arkadaşa sundum.

Buraya kadar her şey güzel fakat workshoptan bir gün önce arkadaşım 1,5 saatlik bir aktivite daha gerçekleştirmem gerektiğini çünkü diğer arkadaşın müsait olmadığını söyledi. Peki, ne yapacaktım? Spagetti Bridge yani bildiğimiz uzun makarnadan köprü yapımı. Hayatımda hiç böyle bir şey ne duymuş ne de görmüştüm. Yine tereddütlerimi extra alacağım para sayesinde bir kenara bırakıp kabul ettim. Aksam eve geldiğimde internette biraz araştırdım. Spagettileri tutkal ya da silikon yardımıyla yapıştırıp ünlü bir köprüyü yada hayal gücünüzle yarattığınız bir köprüyü inşa etmeye çalışmakmış.

Tamam da workshopu verecek olan kişinin işin ehli olması gerekmez mi?

workshop.JPG

Ertesi gün sabah 6 da yola çıktık. Gittiğimiz yer 80 km uzakta ve trafik çok yoğundu. Saat 8 gibi vardık. Ben hemen hazırlığımı yaptım tabi. Herkese yetecek kadar malzemeleri dağıttım. İlk işim kokteyldi tabi ki fakat önceden hazırlamış olduğum kokteyl içerikleri yanımda yok !!! Hemen kâğıt kalem alıp aklımdakileri bir kâğıda yazmaya başladım. Yaklaşık 5 kokteyl ismi ve içerikleri aklıma geldi ama ben 8 tane hazırlamıştım. 2 saati doldurmam lazım bu 5 kokteylle.

Neyse 17 öğretmen saat tam 9 da karşımda hazırdı. Kendimi toparlayıp tanışma faslından sonra zamanı da biraz uzatmak adına malzemeleri anlatmaya başladım. İlk olarak kokteylleri tahtaya yazıp bardakları süsleme yöntemlerini gösterdim. Her kokteyl için ayrı bardak ve süs. Daha sonra 5 kokteylide anlatıp yapılışını gösterip teker teker yapmalarını sağladım. Her şey bittikten sonra daha yarım saatim vardı. Aklıma birden 3 renkli bir kokteyl geldi. Sari renkli kokteyli şuruplar ile alt tarafı kırmızı ortası sari ve ustu mavi olacak şekilde anlattım. Son olarak malzemeleri yazıp kendilerinin yapmalarını istedim. Fakat bu sefer yapılışını göstermedim ki son olarak kendim yaparsam güzel bir kapanış olur diye düşündüm. Tabi renkleri tutturamadılar ve benim yaptığımı görünce şaşırıp püf noktalarını not edip tekrar yapmaya koyuldular. Sonuç başarılı ve çok zevkli, güzel ve dil yönünden sıfır sıkıntıyla ilk etabı tamamlamıştım.

Yarım saatlik bir ara verip ikinci etap olan spagetti bridge bölümüne geçmemiz gerekti. Onun hazırlığı basitti. Makarna paketleri ve silikon tabancalarını masalara dağıtıp bende bir kahve molası verdim.

Tekrar toplandığımızda ilk workshopta kurulan samimiyet sayesinde şakalaşarak olayı anlattım ve bir kaç video göstererek 4 erli gruplar olarak farklı köprüler yapmalarını istedim. İşin güzel yani kimse bir başlangıç yapmamı beklemedi. Bende her masaya üçer beser dakika uğrayarak bu aktiviteyide tamamladım. Bu arada cok güzel isler çıktı ve çokta zevkliydi. Okullarda öğrencilere yaptırılabilecek çok güzel yaratıcı bir aktivite olduğunu düşünüyorum.

Gün sonunda alnımın akıyla bu işten çıktığıma çok sevindim tabi. Gelen güzel feedbackler sayesinde arkadaşım beni bundan sonraki aktivitelere de davet etmek istiyor. Parasını ödedikten sonra neden olmasın :)

Okudugunuz için teşekkür ederim. Upvote resteem follow ve yorum yapmak serbest :)

Sort:  

Zevkli bir iş olmuş. keske biraz yaptiginiz iceceklerin resimlerini de koysaydiniz. renkleri gormek guzel olurdu.

Tecrubesizlikten olsa gerek aklima bile gelmedi o streste. Yoksa cok guzel isler cikmisti. Yaziyi yazarken kendime kizmadim degil. Bidahaki sefere insallah.

Evet gerçekten görmeye değer olurmuş. Bu işlere aklım ermeye başladığından beri kokteyllere ayrı bir ilgim olmuştur. Başka bir anınız olursa ben de görmeyi isterim. Anlatımınız görsel gibi o ayrı :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by omersurer from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews/crimsonclad, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows and creating a social network. Please find us in the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

This post has received a 12.50 % upvote from @sleeplesswhale thanks to: @steem-buzz.

Neredeleeeeeeeeeeerrrrr @omersurer :))))))
Hanileeeeeer @omersurer :)))))))
Yoksa bizdenmi gizlendiler :)))))))))))))))

canlandırmaya çalıştım kafamda :) ama pek bişey çıkmadı bi kaç foto olsa tadından yenmezdi :)))

Hic sorma ya nasil cekmek aklima gelmedi anlamiyorum. Benim hanim da soruyor foto nerde diye yoksa baska yeremi gittin diyor hahaha :)))

Cesaret ve özgüven gereken bir durum :) Her işin başı özgüven insan kendine güvenince altından kalkamıyacağı bir iş yoktur.

Calling @originalworks :)
img credz: pixabay.com
Nice, you got a 26.0% @stackin upgoat, thanks to @omersurer
Want a boost? Minnowbooster's got your back!

The @OriginalWorks bot has determined this post by @omersurer to be original material and upvoted it!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!
For more information, Click Here!
Special thanks to @reggaemuffin for being a supporter! Vote him as a witness to help make Steemit a better place!

The @OriginalWorks bot has determined this post by @omersurer to be original material and upvoted it!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!
For more information, Click Here!
Special thanks to @reggaemuffin for being a supporter! Vote him as a witness to help make Steemit a better place!

This post received a 20% vote by @msp-turkey courtesy of @ezgibaki from the Minnow Support Project ( @minnowsupport ). Join us in Discord.

Upvoting this comment will help support @minnowsupport.

Congratulations @omersurer! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 60773.82
ETH 2378.63
USDT 1.00
SBD 2.57