You are viewing a single comment's thread from:

RE: [PL/ENG]"Wspaniałe stulecie" - Pałac Topkapı w serialu i na żywo/"Magnificent Century - Topkapı Palace in tv series and live

in #blog6 years ago (edited)

Czytałam gdzieś informacje o karocy najważniejszej sułtanki-matki, która mogła wjechać przez brame,ale nie jestem pewna jak przebiegała ta "procedura", ale dodam informacje w poście o twojej uwadze ;) Szczerze to zapomniałam o karocy, czy też samym koniu sułtanki-matki ;)

Co do muzeów to zależy, np są miejsca w Topkapi gdzie można robić zdjęcia, nagrywać, prowadzić relacje na żywo - widziałam takie osoby ;), a są i takie - jak kuchnia, gdzie jak tylko ochroniarz widzi telefon w ręku to upomina. Przed wejsciem na daną wystawe, czy tez do danego pomieszczenia jest napisane, czy mozna robić zdjecia, czy tylko bez fleszy itp. Szczerze nie wiem od czego to zależy, ale mają swoję zasady. Trzeba sprawdzić w konretnym muzeum lub podpytać. Mogę też dać przykład z pałacu-muzeum Ibrahima paszy, niby zdjęc nie wolno - jest napisane przed wejściem, ale jak podpytaliśmy ochroniarza to przymknął oko i jak bez flesza to okej ;)

Sort:  

Dziękuję za info :) ja głównie interesuje się zbrojowniami z racji zawodu :) mam też swój sposób na filmowanie bez rzucania się w oczy (testowałem w real armeria w Madrycie) w tym miejscu trochę rozumiem że nie wolno filmować bo jak by nie było czasami przybywa tam król :) niestety jest trochę gorsza jakość nagrania bo wieszam sobie lustrzankę na pasku i chodzę kierując na to co chcę :) Jeszcze korzystając z wyjątkowej okazji pozwolę sobie zadać jedno pytanie jeśli to nie problem ;) czy w Stambule jest może jakaś ciekawa zbrojownia?

W samym pałacu topkapi jest specjalne duże pomieszczenie z wystawą zbroi, mieczy, amunicji i wielu innych tego typu akcesorii - autentycznych :) Co do innych niestety nie mam pojecia :/

dziękuję:)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 66373.20
ETH 3291.44
USDT 1.00
SBD 2.69