"La casa de papel" - serial, któremu dałam się "okraść" bez oporu ;)

in #blog6 years ago (edited)

W Turcji ten serial staje się coraz bardziej popularny ; są wiadomości, plakaty, koszulki, kubki, uliczne performance związane z "Domem z papieru". Kiedy spytałam kogoś z tureckich studentów, moich znajomych, najbliższych w Turcji, odpowiadali - "pewnie, że oglądałam/em". Po obejrzeniu, szukając konkretych scen czy wywiadów na youtube, większość tłumaczeń znalazłam po turecku. Korzystając z tureckiego metra napotkałam się na ludzi w bluzach i koszulkach z motywem "La casa de papel"....i myślę, że sama sobie sprawie jakieś akcesoria z serialu. Tak zostałam wciągnięta w fabułe, bohaterów, scenariusz i muzykę, że po zakończeniu 2.sezonu na drugi dzień tęskniłam za kolejnym odcinkiem, ale...nie było już kolejnych :( Chociaż....będzie 3.sezon więc czekam...czekam!

40bcd9_680a8a83a7944a10a29ae7b7568cc8f2_mv2.png
źródło : gigantenerd.wixsite.com

"La casa de papel" to hiszpański serial z gatunku "thriller", "heist" opowiadający o grupie ośmiu przestępców, którzy planują skok na hiszpańską mennice pod okiem geniusza -"Profesora", który przez połowe swojego życia planował jak z mennicy wynieść miliony euro. Każdy z przestępców został wybrany przez Profesora pod względem - on/ona są ścigani przez policje, nie mają nic do stracenia, mogą jedynie się zgodzić, użyć swoich umiejętności (każdy z nich był dobry w konkrentym przestępczym fachu), zyskać ogromną sumę pieniędzy i zacząć nowe życie. Normalnie jest się za złapaniem przestępców i uwolnieniem przestraszonych, odciętych od świata zewnętrznego i rodzin (na jaki czas, nie zdradzę ;) ) zakładników, ale ja z każdym odcinkiem stresowałam się, żeby plan Profesora się udał i, żeby nikt z przestępców nie ucierpiał...no może poza jednym wyjątkiem ;) Halo...byłam po stronie gangsterów, ale to właśnie zabieg twórców, bo "ludzie kochają przestępców i psychopatów" ;)
Nie chcę opisywać szczegółowo fabuły i tego co się dzieje z poszczególnymi bohaterami, bo to popsułoby przyjemność i ekscytacje podczas oglądania. Po prostu włączcie pierwszy odcinek i nie będziecie mogli się oderwać.
Serial podzielony został na 2 sezony, po tym jak przejął go Netflix i łącznie ma 20-22 odcinki...które obejrzałam w 3 dni (zauważyłam, że strony dzielą go inaczej na czas i sezony - przed tym jak przejął go Netflix jeden odcinek miał 70 minut i było ich mniej, potem je skrócili do 40-50 minut i podział się zmienił). Po każdym odcinku mówiłam sobie "jutro kolejny, na dziś dość"...ale się nie dało, musiałam dokończyć chociaż ten kolejny jeszcze tego samego dnia i tak oglądałam odcinki, kiedy nie miałam zajęć na uczelni, bądź nie musiałam niczego "załatwiać" na mieście ;) Próbowałam obejrzeć fragment z angielskim dubbingiem, ale serial stracił "to coś" i nie zamierzałam rezygnować z oryginalnego hiszpańskiego i polskich/angielskich napisów. Polecam oglądać z polskimi napisami, bo w angielskich dało się zauważyć kilka błędów, albo po prostu niedokładnych tłumaczeń pewnych hiszpańskich zwrotów.


źródło : noticiasaominuto.com


źródło : acicala.org

Tutaj umieszczam dla Was zwiastun z angielskimi napisami. Serial możecie znaleźć z polskimi napisami w sieci, nie jestem pewna, co do polskiego netflixa (?)


źródło : youtube.com

Mam nadzieje, że zachęciłam Was do obejrzenia serialu, bo NAPRAWDĘ WARTO!

Czy w Polsce serial jest znany? Ci co oglądali, kto jest waszą ulubioną postacią ? ;)

MV5BMDYyMmIwOWUtMTFlZC00MzY0LWIwOWEtODUwZDFkYzc0ZTgwXkEyXkFqcGdeQXVyNDg4MjkzNDk@._V1_.jpg
źródło : imdb.com

Jeżeli spodobał Wam się post, zachęcam do głosowania ;)

Sort:  

Congratulations @oliviakk28! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Are you a DrugWars early adopter? Benvenuto in famiglia!
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Congratulations @oliviakk28! You received a personal award!

Happy Steem Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Downvote challenge - Add up to 3 funny badges to your board
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 65975.42
ETH 3308.11
USDT 1.00
SBD 2.69