Dictionary Veri Tipi # 6 - Python Dersleri (Tutorials)

in #blog5 years ago

kapak.jpg

Python programlama derslerinin bu bölümünde sözlük veri tipi ile alakalı metotları inceleyeceğiz.

Python'da Dictionary veri tipi ile alakalı olarak oldukça fazla metot bulunuyor. Biz bu metotlardan en çok işimize yarayacak olanları göreceğiz. Kullanımını öğrendikten sonra sizler diğerlerini öğrenebilirsiniz.

keys() Metodu

keys() metodu, bir sözlük içerisindeki anahtarları almamızı sağlıyor.

Kullanımını görelim:

Örneğimizde sayilarDict adında bir sözlüğün anahtarlarına erişmek istiyoruz. Bunun için sözlük ismini yazdıktan sonra nokta operatorunu koyup TAB tuşuna basıyoruz.

Karşımıza sözlükler için kullanabileceğimiz metotlar geliyor. Ok tuşlarını kullanarak keys() metodunu seçiyoruz. Shift + Delete ile

sayilarDict.keys()

kodunu çalıştırdığımızda aşağıdaki gibi o sözlüğün anahtarlarının bir liste halinde bize verildiğini görüyoruz:

dict_keys(['bir', 'iki', 'üç', 'dört', 'altı'])

keys() metodunun kullanımı bu şekildedir.

values() Metodu

values() metodu ise adından da anlaşılacağı üzere sözlük içerisindeki değerleri almak için kullanılır.

Kullanımı aşağıdaki gibidir :

Örneğimizde yine önceki sözlüğümüzü kullandık. sayilarDict sözlüğünün değerlerine erişmek için values() metodunu çalıştırdık.

dict_values([1, 2, 3, 4, 6])

Görüldüğü gibi sözlüğümüzün değerleri dict_values veri yapısı içerisinde bir liste olarak bize getirildi.

values() metodunun kullanımı da bu şekildedir.

items() Metodu

Sözlük elemanlarının anahtar-value değerlerini tuple veri tipi şeklinde almamız mümkün. Bunun için items() metodunu kullanabiliriz.

sayilarDict sözlüğü üzerinde items() metodunu kullandığımızda aşağıdaki gibi bir sonuç aldık :

dict_items([('bir', 1), ('iki', 2), ('üç', 3), ('dört', 4), ('altı', 6)])

Bu sonuçta Python'un dict_items veri yapısı içerisindeki bir listede sayilarDict sözlüğünün elemanlarını tuple veri yapısı içerisinde verdiğini görüyoruz. İlk değer anahtarı ifade ederken ikinci değerler value kısmını göstermektedir.

Metotlar kısmı şimdilik bu kadar ilerleyen zamanlarda derslerimizde başka metotlara yer vereceğiz.

Umarım faydalı bir çalışma olmuştur.

Teşekkürler.

yesilayrca.png

Kaynak belirtilmeyen görseller bana aittir. The pictures without source in the post is belong to me

Sort:  

ellerine sağlık @elektroyazilim 🌼
bu sayfaya yolu düşüp dersleri adım adım takip edenler var mı acaba, merak işte:)

Teşekkür ederim @sudefteri hocam sanırım sizden başka yolu düşen yoktur, hele okuyan hiç yoktur diye düşünüyorum :) Merakınızı giderebildim mi :D

Benim yolum düşüyor ara sıra. Hatta okudum bile bir iki defa ama hiç bir şey anlamadım.
Python' la hiç alakam yok.:)

@maonx de sessiz çoğunluklardanmış bak @elektroyazilim gördün mü :)
kimse okumuyor demezsin artık di mi :)

@maonx hocam gözlerime inanamıyorum :) Çok şaşırdım gerçekten, teşekkür ederim hocam değerli yorumunuz için. Okumanıza da ayrıca sevindim, hiç beklemiyordum.

ben steemit dışındakileri kast etmiştim sessiz çoğunluk:)

steemit dışındakilerin bence hiç haberi bile yoktur. Çünkü steemit sistem olarak çok google da indexlenen bir alt yapıya sahip değil maalesef. İndexleniyor olabilir ama öncelik sırasında geride kalıyor.

bilmem belki de öyle değildir🤷‍♀️
ben izlediğim filmlerle ilgili bilgi ararken kovboy yazılarımı görüyorum yukarılarda

O sizin daha önce o sayfayı ziyaret etmenizden kaynaklı öncelik olarak alınıyor hocam. Yoksa genel düşünüldüğünde olay dediğim gb.

Congratulations @elektroyazilim! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You got more than 100 replies. Your next target is to reach 200 replies.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

Do not miss the coming Rocky Mountain Steem Meetup and get a new community badge!

You can upvote this notification to help all Steem users. Learn how here!

You got a 45.52% upvote from @minnowvotes courtesy of @elektroyazilim!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63818.94
ETH 2624.28
USDT 1.00
SBD 2.78