Внимание – СКАМ. Как да се предпазим?

in #bg6 years ago


C1301-scam.png
Мила картинка

В предишни мои публикации изразих отношението си към плагиатството и спама. Оказва се обаче, че в steemit има и се шири още по-уродливо явление СКАМ. Що е то?

За сега не съм намерил точно определение, но ето един цитат:

Phishing is the attempt to obtain sensitive information such as usernames, passwords, and credit card details (and money), often for malicious reasons, by disguising as a trustworthy entity in an electronic communication.
Wikipedia

На английски го наричат Phishing, аз бих го превел като зарибяване или по-точно измама.
Измамниците обикновено са умни и много хитри и успяват да заблудят много хора. Понякога е трудно да бъдат разпознати и можем да станем лесна жертва. Никой не е застрахован срещу измама. Но как в максимална степен да се предпазя, въпреки реалния риск?

Аз лично, започнах да следя тага #scam . Често го посещавам и намирам много полезна информация. Това което научих за сега е, че мошенниците най-често ви атакуват с коментар на ваша публикация - хвалят ви и предлагат линк, на който ако кликнете, и по директен или индиректен път ви се лепва някакъв троянец.
Най-лесно се познават тези които имат малък рейтинг, дори попадах на такива с отрицателен и продължават да опитват да си хванат рибки...

За удобство съм си направил уърдовски файл, с линкове които посещавам с натискане на клавиша ctrl и ляв бутон на мишката, ето как влизам най-лесно там :
https://steemit.com/created/scam

За илюстрация и в заключение ви предлагам да посетите тези две публикации:

https://steemit.com/scam/@deathwing/warning-about-phishing-links

https://steemit.com/scam/@denmarkguy/scam-warning-watch-out-for-comments-by-steem-reporter-phishing-alert

Осъзнавам, че не съм изчерпил темата в дълбочина и цялост, но се надявам, че ще е от полза на всеки който прочете тази публикация. Очаквам вашите коментари и вотове.

РР. Обърнете внимание, че един от таговете, които съм включил към тази публикация е #luw с предложение да се сформира група за стойностни авторски публикации на българската общност. Надявам се и други да откликнат и да формираме добре работеща група, която няма да толерира спам и скам.

Sort:  

Интересни нещица пишеш, но по важното е, че са верни. В живота е така, и в интернет не е по ралично с измамите. Но човек трябва да се пази и затова статията ти е много полезна. Аз винаги съм казвала, че докато има будали, ще има и тарикати. DQmcckoo.jpg

Будали или наивници - не знам, но най-лесно се подлъгват неинформираните.

В живота непознаването на закона не те предпазва от глоби, а в интернет неинформирането ти бърка в джоба. Резултата е един и същ. Но хората не обичат да четат, това е наблюдението ми. 479762_649312238428716_854868595_n.jpg

За съжаление, наблюдението ти е с точен извод. И сега за десерт един много стар виц:
Един чукча написал книга и я занесъл в редакция за да я предложи за издаване.
След като я прегледал редактора го попитал:

  • Вие колко книги сте прочел?
    Отговора бил:
  • Чукча не читател, чукча писател.

Има хора написали повече книги от колкото са прочели :)

Благодаря

Как по точно намирате таговете(#scam).

#scam ако кликнеш тук ще те изпрати там - избрани статии само с тази ключова дума, или както съм го описал по-горе и нарочно не съм скрил линка. Повтарям го и тук https://steemit.com/created/scam този линк ще ти покаже най-новите в тага, а по старите се активират с този линк https://steemit.com/trending/scam

Аз няма да коментирам публикацията, а ще ти кажа, че това е наистина една добра, стойностна и полезна публикация за всеки от нас. Имайки предвид, че не знаем почти нищо за тази социална мрежа и колкото повече четем, толкова повече установяваме, че има много за учене и като, че ли то няма край. Колкото до група аз съм съгласна, макар, че идеите ти са много идеалистични. Много неща не зная, дори и технически, уча се в движение, котарака от време на време ме хваща и след това се оказва, че нещо съм забравила да направя както трябва. От многото четене разбрах, че и в тази мрежа, както в живота има схеми за печелене на пари и това да си абсолютно честен не означава, че ще постигнеш това, за което всички сме тук. Но ако решиш да правиш такава група, може да ме имаш в предвид. А сега ти благодаря за хубавата публикация!

Аз няма да правя група, а просто популяризирам една, според мен добра и обещаваща идея. Виж това. и това е тага #luw

Продължявай! Непримиримоста ти към неправдата може да се окаже заразяваща.

Аз само исках с тази публикация да насоча вниманието ви към това ужасяващо явление, ако има начин, ако не да го ликвидираме, то поне да се предпазим до някаква степен.

Не разбирам, защо всеки път омаловажяваш работата си!
Аз те подкрепям.

Благодаря. Не омаловажавам работата си, а се старая да пиша и коментирам с по- мек и дипломатичен тон, защото във фейсбук групите бях нападнат грубо, че искам да налагам мнението си, дори се стигна до там, че да напусна "доброволно" групата ST.bg 1, защото съм твърдо против участието ми в ротационните списъци.

Congratulations @bonp! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63745.68
ETH 3137.71
USDT 1.00
SBD 3.86