Moja kolekcja dyplomowa "UNDO"

in #art7 years ago (edited)

Wczoraj pisałam o inspiracji Hanbokiem w mojej kolekcji dyplomowej tu możecie zobaczyć ten post a dziś chcę pokazać Wam efekty mojej pracy.

Oto i ona...

KOLEKCJA "UNDO"

kolekcja.jpg

Kolekcja UNDO inspirowana jest dziewczęcymi formami koreańskiego hanboku oraz malarstwem abstrakcyjnym. Stanowi niejako obraz cofnięcia się do przeszłości oraz powrót do dziecka żyjącego wewnątrz każdego z nas.
Oversizowe kroje nawiązują do dziecięcych sylwetek a abstrakcyjne malunki wykonane ręcznie odwołują się do zatraconej w człowieku spontaniczności.
Delikatne kolory bieli, szarości i pastelowego różu spotykają się z mocnymi bordami, karminem oraz czernią a prostotę form dopełniają ozdobne wykończenia wpływając na całość klimatu kolekcji.
Jednym z podstawowych założeń podczas tworzenia modeli było użycie głównie naturalnych tkanin , takich jak len i bawełna oraz nie stosowanie materiałów pochodzenia zwierzęcego. Całość kolekcji jest wegańska.

kol2.jpg

Niektóre jednobarwne tkaniny ożywiłam malując je ręcznie, dzięki czemu nabrały charakteru i klimatu.

kol1.jpg

Miałam ogomne szczęście pracować ze znajomą fotograf Agnieszką Zamojską King, która świetnie czuła klimat mojej kolekcji.
To ona pomogła mi nie tylko w zrobieniu zdjęć ale wspólnie układałyśmy modelkom włosy, robiłyśmy makijaż, rozkładałyśmy scenografię. Wszystko to w małym mieszkanku na 3 metrach kwadratowych, z naszymi znajomymi w roli modelek, kilkoma arkuszami kalki krawieckiej, gałęzi i o obrazów przeze mnie namalowanych.

kol3.jpg

kol4.jpg

Motyw plecionych warkoczy pojawił się na rękawach jak i we włosach dziewczyn.

Emilia.jpg

Nazwa kolekcji ''UNDO'' odwołuje się do piosenki Björk o tym właśnie tytule.
Zainspirował mnie zarówno jej tekst jak i sama muzyka, która chwyciła mnie za serce.
To głównie tego utworu słuchałam tworząc projekty, krojąc materiały, malując. Pełnił również funkcje tła muzycznego podczas pokazu dyplomowego.

Julia.jpg

A oto tekst piosenki, który mi osobiście dodaje dużej siły.

`

It's not meant to be a strife
It's not meant to be a struggle uphill
It's not meant to be a strife
It's not meant to be a struggle uphill
You're trying too hard
Surrender
Give yourself in
You're trying too hard
You're trying too hard
It's not meant to be a strife
It's not meant to be a struggle uphill
Sweetly
It's not meant to be a strife
To enjoy
It's not meant to be a struggle uphill
It's warmer now lean into it
Unfold in a generous way
Surrender
Surrender
Undo
Undo
It's not meant to be a strife
It's not meant to be a struggle uphill
I'm praying
To…

Emilia2.jpg

Efekty mojej pracy zostały docenione, obroniłam się na 5tkę i wzięłam udział w pokazie dyplomowym.
I tu tak naprawdę moja przygoda z projektowaniem ubioru się (jak na razie) skończyła.
Jednak nawet teraz, robiąc ceramikę widzę ile wyniosłam ze studiów, jak bardzo rozwinęłam się ja i mój styl.

Sort:  

i ta piosenka. Od razu zaczęłam nucic, przewijam w dół a tam.. no prosze!

Piekne wszystko!

Przepiękny efekt! Twoje inspiracje też do mnie przemawiają :)

Dziękuję :) bardzo mnie to cieszy :)

Ciekawie to wygląda, nie spotkałem się jeszcze z osobą która projektuje ubranka :)

Hej, dzięki, właściwie to projektowaŁA- teraz zajmuję się ceramiką :)

Rewelacyjna kolekcja! Bardzo mi się podoba, fashion to mój konik😉🙈

Dziękuję Ci bardzo za miłe słowa:)

Dear friend! Next time also use #artzone and follow @artzone to get an upvote on your quality posts!

Dear friend! Next time also use #artzone and follow @artzone to get an upvote on your quality posts!

Dear friend! Next time also use #artzone and follow @artzone to get an upvote on your quality posts!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 64487.39
ETH 2635.06
USDT 1.00
SBD 2.80