You are viewing a single comment's thread from:

RE: Architectural Photography: St. Vitus Cathedral in Prague, true Gothic masterpiece

Prvotní zasvěcení je sv.Vítu, což byl Sicilián, zamordovaný v útlém věku svým tatínkem, protože ho jeho vychovatel přivedl na křesťanství a chlapeček na něm trval, i když ho pekli, vařili a usekli mu nakonec hlavu...
Když se zakládal významný kostel, tak jeho zakladatel potřeboval nějaký ostatek světce. Do Prahy se podařilo sehnat snad kus klíční kosti (nebo lopatky) sv.Vitta (Vitelius, Vitto). Samozřejmě, že údajný...
Pak se do kostela převezly ostatky sv.Václava (staročesky se četl Wenceslaus), protože kolem jeho hrobu v Boleslavi se údajně děly zázraky. A bratrovrah Boleslav chtěl, aby se ty zázraky připisovaly Vítovi a ne Václavovi.
Až byl Václav svatořečen, postavila se v bazilice jeho kaple. A rozšířilo se svěcení kostela...
Nakonec kníže Břetislav ukradl v Hnězdně ostatky sv.Vojtěcha (spolu s množstvím zlata a stříbra). Dal je taky pohřbít v bazilice. A zase se rozšířilo svěcení...

Sort:  

Děkuji za vyčerpávající komentář :) Snad si aspoň něco zapamatuju, historie opravdu není moje parketa...

sv. Vít se navíc hodil proto, že se výslovnost podobá jedné z postav slovanské mytologie a to Svantovítovi ;-)

Šmarja, tak takový krvák si snad budu pamatovat i já. Já tedy nevěděla z toho vůbec nic, což je tedy ostuda, protože jsem z Prahy a na Pražský hrad jsem chodila několikrát do týdne 🙊

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 66852.45
ETH 2597.81
USDT 1.00
SBD 2.66