YAK promować zdjęcia? Nie wiem

in #animalphotography6 years ago (edited)

IMGP3743.JPG
This picture was taken in Nepal during my Annapurna Circuit Trek in 2017

Odniosę się trochę do tego o czym wspominał już @hallmann, jak i @postcardsfromlbn, że fotografia jest mocno niedoceniona na steemit. Nie jestem tu długo, ale jakoś nie umiem się odnaleźć jeszcze. Mam poczucie, że muszę każde zdjęcie wyjaśniać, do każdego zdjęcia dodawać jakiś opis i dzięki temu zdjęcie to staje się bardziej wartościowe a mój post “więcej wnosi”.

Wydaje mi się, że wynika to z tego, że zrobienie zdjęcia nie jest niczym specjalnym. Każdy ma przynajmniej telefon, którym może wykonać zdjęcie bez problemu. Jak nie można zrobić zdjęcia samemu, to zawsze można je przecież ściągnąć z jakiejś strony, która za darmo użyczy zdjęcia.

No bo różnica między wysiłkiem włożonym w napisanie długiego artykułu a wrzuceniem pojedynczego zdjęcia jest widoczna na pierwszy rzut oka i bezdyskusyjna. Czy aby na pewno?

Podejrzewam, że takie zdjęcie jaka można skądś spokojnie ściągnąć i po prostu wrzucić sobie dla urozmaicenia treści. Ile wysiłku włożyłam, żeby zrobić to zdjęcie?

Zainwestowałam w sprzęt, który nie raz się popsuł, więc zainwestowałam również w naprawy. Zainwestowałam w bilet do Nepalu. Nie korzystałam z pomocy żadnych agencji turystycznych podczas tej wyprawy. Zdecydowałam się wziąć dość ciężki obiektyw i aparat, mimo iż musiałam dźwigać kilkanaście kilogramów w plecaku. Nakombinowałam się ze znalezieniem najlepszego sposobu noszenia aparatu, aby był pod ręką i aby za bardzo nie przeszkadzał. Mimo to i tak powodował spory ból mięśni po jakimś czasie. Weszłam w końcu na wysokość kilku tysięcy metrów, gdzie każdy dodatkowy gram ma znaczenie i gdzie pojawiają się trudności z oddychaniem i zagrożenie chorobą wysokościową. Zmarzłam, chociaż bardzo tego nie lubię. Delikatnie tylko wspomnę braku możliwości umycia się na pewnym etapie trekingu;)
Potem pozostało mi tylko zgranie wszystkich zdjęć, przerobienie pliku RAW na JPG, napisanie tego tekstu i wrzucenie tutaj :)

Sort:  

Rozumiem Cię doskonale, człowiek, żeby zrobić dobre zdjęcie, uczy się całe życie. Samo wybieranie zdjęć zajmuję sporo czasu. Zdjęcia trudniej oceniać niż tekst, bo trzeba mieć jakąś wiedzę, a edukacja artystyczna jest na bardzo niskim poziomie. Rynek fotografii kolekcjonerskiej w naszym kraju bardzo kuleje.

Opisy na siłę szkodzą dobrym zdjęciom, ale co zrobić bez tekstu jak wrzucisz na #polish to Cię oflagują. Dla wielu kuratorów liczy się tylko tekst, a zdjęcia uważają za szkodliwe dla steem. Nawet na #pl-fotografia oczekują opisów, co jest jakimś nieporozumieniem. Rażą mnie reklamy aparatów i sprzętu pod zdjęciami chyba nigdy tego nie zrozumiem. Społeczność steem się rozwija i pewnie to się zmieni, jak będzie więcej ludzi to i pojawią się kuratorzy wrażliwi na sztukę. Bo nie dotyczy to tylko zdjęć, ale wszelkiej aktywności artystycznej. Która jest obdzierana z tajemnicy przez niepotrzebne opisy.

Teksty bez zdjęć nie przyciągają tyle uwagi i nie zarabiają.
Może jakby Ci, co piszą teksty sami robili zdjęcia do swoich artykułów docenili by bardziej prace fotografów. Ściąganie zdjęcia z darmowych stocków i dawanie tylko linka do serwisu jest pójściem na łatwiznę. Ci, którzy udostępniają zdjęcia mają imiona i nazwiska, które warto wspomnieć i odwdzięczyć się im za pracę, tym bardziej że z dobrym zdjęciem można więcej zarobić. Szczególnie mnie to dziwi u osób, które same zajmują się fotografią. Może jest jakaś strona z stockowymi opisami do zdjęć z duża liczba słów kluczowych. Ciekawe jakby ludzie by na to reagowali.

Dobrze, że od muzyków nie oczekuje się opisów.
Poeci są w podobnej sytuacji i też mają ciężko, na siłę dają zdjęcia cudze, bo inaczej nikt nie kliknie i nie przeczyta. Tak samo ich praca jest rujnowana przez źle dobrane zdjęcia i grafiki.

Zrobiłem sobie drugie konto @artwirus, żeby się nie przejmować regulaminami i nie "zaśmiecać" polish , tam wrzucam zdjęcia bez opisów. Polecam też serwis www.bescouted.com oparty na steemie. Taguję też wybrane zdjęcia #fotografika .

Lubie oglądać twoje zdjęcia. Nie ma co się przejmować jest dużo wspaniałych ludzi którzy są wrażliwi na sztukę teraz ich głos jest warty 0,01 centa, ale kiedyś będzie lepiej.

Ja bym chętnie wrzucał same zdjęcia jedynie z krótkim komentarzem okoliczności w jakich zdjęcie powstało. Niestety parcie regulaminu na treść i jako wypełniacz dorzucam "reklamę" aparatu.

Zgadzam sie z Toba. I faktycznie trudno o artystyczne zdjecia na steemit, nie tylko mowie o polskich. Jest duzo photoshopa, pieknych krajobrazow, technicznie dobrych zdjec, ale czasem brakuje mi duszy w tym. Troche bede wprowadzac zdjecia "brzydkie" w serii Nikomu niepotrzebne, bo czasem lubie isc pod prad ;)
W kazdym razie dzieki za Twoj komentarz :)

Rażą mnie reklamy aparatów i sprzętu pod zdjęciami chyba nigdy tego nie zrozumiem.

A ja to rozumiem doskonale. Dzięki temu wiem kto jest w jakiej bandzie (Canona czy Nikona) i nie jest to wcale wiedza bezużyteczna. A zdjęcie zrobione kiepskim aparatem doceniam jeszcze bardziej.

Do czego przydaje się taka wiedza?

Co to znaczy kiepski aparat? ;) no jeszcze są kiepscy fotografowie z dobrymi aparatami;) W fotografii trudno o definicję "dobre zdjęcie" moim zdaniem, chociaż jak oglądam zdjęcia Cartiera-Bressona, to od razu mam jasność, że to są dobre zdjęcia. Dobre to za mało powiedziane, często genialne.

Kiepskie aparaty to takie od których zaczynałem ;) W momencie przejścia na lustrzankę poczułem różnicę mniej więcej taką, jak w 2008 roku, gdy zacząłem używać Photoshopa do robienia okładek swoich płyt (wcześniej używałem MS Painta).

Ogólnie fotografów można podzielić na 4 grupy: kiepskich ze słabym sprzętem, kiepskich z dobrym sprzętem, dobrych z kiepskim sprzętem i dobrych z dobrym sprzętem. Oczywiście sprzęt to nie wszystko. Ba! Moim zdaniem naprawdę dobra fotografia to ta, która chwyta moment, więc o niej decydują sekundy. Problem w tym, że często sprzęt może uniemożliwić zrobienie takiej fotografii... lub bardzo pomóc. Np. w przypadku prac Vivian Maier typ aparatu miał dość spore znaczenie.

World of Photography Beta V1.0
>Learn more here<

Thank you for participating in #animalphotography

You have earned 5.25 XP for sharing your photo!

Daily Stats
Daily photos: 1/2
Daily comments: 0/5
Multiplier: 1.05
Server time: 13:32:50
Account Level: 0
Total XP: 51.15/100.00
Total Photos: 10
Total comments: 0
Total contest wins: 0
When you reach level 1 you will start receiving up to two daily upvotes

Follow: @photocontests
Join the Discord channel: click!
Play and win SBD: @fairlotto
Daily Steem Statistics: @dailysteemreport
Learn how to program Steem-Python applications: @steempytutorials
Developed and sponsored by: @juliank

Nie, to wcale nie jest takie proste i łatwe - pstryknąć zdjęcie. Postprodukacja zajmuje często kupę czasu. A jeszcze jak się nie zna na rzemiośle - jak na przykład w przypadku mojej osoby - i dopiero się uczy, to przeprawa przez ogrom wiedzy jest jak przeprawa przez ocean.

Od kilku dni mam gotowy artykuł nt. Doliny Dovedale w angielskim Peak District, ale niem mam wystarczająco czasu aby obrobić pliki raw. Wyjdzie jeszcze, że zajmie mi to więcej czasu niż pisanie artykułu.

Ja mam tyle zdjęć, że nie mam czasu na zbyt długie "obrabianie" ich, robię tylko podstawowe rzeczy. Zresztą unikam suwaka "saturation", który czasem chyba mam wrażenie za bardzo dominuje zdjęcie i je odrealnia. Raczej staram się jak najmniej ingerować w zdjęcie po jego zrobieniu, nie przycinam nic, nie wycinam. Czasem poeksperymentuję i zaszaleję z czymś, ;) Wydaje mi się, że zdjęcia coraz rzadziej oddają wiernie rzeczywistość, trzeba je jakoś upiększyć, chociaż moim zdaniem niektórym fotografiom to bardziej szkodzi niż pomaga, ale o gustach się nie dyskutuje ;) Chyba najważniejsze, żeby znaleźć i wypracować swój styl.

Zresztą unikam suwaka "saturation", który czasem chyba mam wrażenie za bardzo dominuje zdjęcie i je odrealnia.

Też go unikam. Choć mam wrażenie, że wiele osób go nadużywa. Zwłaszcza w czwartek gdy w ramach @photocontests publikowane są zdjęcia z tagiem colourfulphotography :P

Ooo! To właśnie o mnie mowa z tym 'saturation' ;) U mnie suwaki latają lewo i prawo jak wahadło w zegarze z kukułką ;) Jak się w końcu tego nauczę, to będę korzystał bardziej świadomie. Teraz to jest faza eksperymentów i metody typu "przesuńmy to i zobaczmy co się stanie" ;)

Eksperymenty sa dobre :) pamietam, ze jak sie dowiadywalam o nowym "efekcie" w photoshopie to zaraz trenowalam na wszystkich zdjeciach :D dzis czasem tez poszaleje z jakims suwakiem, oczywiscie z roznym skutkiem, ale staram sie ograniczac ingerencje do minimum ;)

Moim zdaniem powodem nie jest niedocenianie wkładu pracy włożonego w fotografowanie a niestety ogólne niezbyt duże zainteresowanie fotografią. Choć Steem rośnie w siłę z każdym dniem więc i może osób zainteresowanych też zacznie przybywać :)

Tylko chyba nie jest to jeszcze dobrze wypracowana forma do prezentacji zdjęć. Przynajmniej ja trochę mam z tym problem, bo ja wolę głosować na zdjęcie, które mi się podoba a nie na opis zdjęcia. Oczywiście można to połączyć i wtedy jest już w ogóle super, ale nie każdy ma zdolności do pisania, jak nie każdy ma zdolności do robienia zdjęć. W każdym razie powoli znajduję sobie swój "kąt" i "obszar działania" :) No nic... będę dalej robić to, co robiłam do tej pory.

Każdy ma jakąś swoją "niszę". Ja głównie chce skopić się tutaj na działalności charytatywnej i też te blogi są najbardziej omijane... Pocieszam się tym że z czasem może trend się odmieni :)

Jak to mówią niektórzy... nigdy nic nie wiadomo :) A jeszcze inni... nie od razu Rzym zbudowano ;)

Beautiful picture ! Great shoot :)

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 61482.47
ETH 2990.09
USDT 1.00
SBD 3.67