Een nieuwe travel app met toekomst.

in #alldutchcreations6 years ago (edited)

Als Beta-tester heb ik al veel nieuwe hightech toestellen mogen uittesten. Een soms stresserende bezigheid, die veel geduld en precisie vereist.
En ja, af en toe zitten er echte pareltjes tussen die het leven aangenamer kunnen maken.
Onlangs kreeg ik deze nieuwe app in handen, een waar hebbeding voor de wereldreiziger. Het is gebaseerd op de Einstein-Rosen brug en test van de NASA, die je kan gebruiken om supersnel tussen twee punten te reizen.

mobile-watch-hand-screen-apple-technology-714032-pxhere.com.jpgBron foto

Voor mij een ideale app om uit te proberen, omdat mijn familie nogal verspreid over deze grote bol woont.
Mijn vrouw is van Colombia, mijn nicht woont in Lanzarote en haar dochter op Mallorca. Dan is er nog een nonkel die zich op de Philipijnen ging vestigen en de andere in Roemenië.

De eerste test, een bezoekje aan mijn schoonmoeder liep al bijna verkeerd af… ik had blijkbaar niet precies genoeg mijn bestemming ingegeven, en stond pardoes in de Caribische zee... Gelukkig kwam het water maar tot aan mijn heup en kon ik veilig het strand bereiken.
Mijn tweede test was al beter, maar toen was ik mijn lader vergeten, en aangezien je telkens moet herladen na 1 trip (de energieconsumptie is voorlopig nog vrij groot) en dit een prototype is, was ik genoodzaakt om me te behelpen met een gewone lader, wat wel twee dagen duurde!
OK, twee dagen is niet onoverkomelijk, maar in die gietende regen daar in Roemenië was dat toch geen pretje.

hand-creative-abstract-sky-flower-finger-760381-pxhere.com.jpg
Bron foto

Naast het snelle reizen, levert deze ambitieuze app ook toeristische informatie over de bestemming. Hotel, Café’s, winkels, bezienswaardigheden en wandelwegen worden onmiddellijk gepresenteerd zodra je arriveert, super gebruiksvriedelijk.


Hoe het werkt


Vooraleer te kunnen reizen installeer je de app op 2 smartphones of smartwatches.
Je stelt de ene smartphone in op de plaats waar je naartoe wil, en de andere smartphone stel je in met je huidige plaats. Dat laatste kan heel simpel door op de knop “track me now” te drukken.
Daarna plaats je de twee toestellen op elkaar, en je klikt op het master toestel op “GO” en in een fractie van een seconde ben je ter bestemming.

iphone-writing-hand-apple-technology-clock-1218398-pxhere.com.jpg
Bron foto


Nog op te lossen problemen:


Er is nog geen veiligheid ingebouwd dat je op gevaarlijke plekken terecht komt. Ik denk hierbij aan een plaats in één of andere oceaan, in een vulkaan of in het midden van een snelweg.
Voorlopig heb je nog twee toestellen nodig (smartphone of smartwatch).
Het hoge energieverbruik verhinderd vlot heen en weer reizen.


Besluit


Deze app kan zorgen voor een doorbraak van het toerisme op minder toegankelijke plaatsen.
Het is een prachtige uitvinding die, ondanks het (voorlopige) hoge energieverbruik toch zeer ecologisch is. Je hoeft immers geen enkel voertuig meer te nemen dat enorme hoeveelheden fossiele brandstof verbruikt.
Het bespaard ook enorm veel tijd, want je reist bijna aan lichtsnelheid. En het stressen in de luchthaven behoort dan ook tot het verleden.
Eenmaal op punt wordt deze app, die de codenaam “Shortcut” meekreeg, een echte kaskraker en HET progje om te hebben.

Binnenkort verkrijgbaar voor Android en Iphone


Dit is mijn deelname aan de alldutchcreations in het leven geroepen door @AnoukNox en @hetty-rowan


Vergeet niet om eens een praatje te komen maken op ons discord kanaal, van harte welkom.



alldutchgroot.gif

Sort:  

Gefeliciteerd @feelx ... je bent de winnaar!
alldutchcreations lijn.png

Dankuwel (diepe buiging). Deze oorkonde ga ik terstond inkaderen en aan de muur hangen, tevens wordt deze toegevoegd aan mijn CV.

Goed zo ! That's the spirit!!! Je weet nooit he, straks worden wij zo groot, dat die vermelding op je CV je een super baan op levert in de toekomst! :)

Dat zou wat zijn ... jammer dat je geen foto hebt gemaakt toen je tot aan je heupen in de caribische zee stond ... dat zou een mooi begeleidend plaatje zijn geweest toch? Ik hoop dat je 'fijne reizen' hebt gehad!

...selfie-stick vergeten...
;-)

Leuke deelname @feelx :) like it! Staat genoteerd voor onze contest!
nightmodebanneralldutchcreations.png

Deelnemen is belangrijker dan winnen...alhoewel...

Tijdreizen met de watch .. er in een flits zijn.. ik hoop dat niet iedereen tegelijkertijd heen en weer flitst

Misschien moeten we nu op zoek naar een nieuw soort ongevallen verzekering...
;-)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 61964.40
ETH 2998.63
USDT 1.00
SBD 2.47