Stoom afblazen: Prioriteiten stellen

in #alldutch6 years ago

Prioriteiten stellen


Hey iedereen,

't Is ondertussen weer een tijdje gleden dat ik een nieuwe blog de wereld in stuurde. Tegenwoordig lijken mijn dagen alsmaar te verkorten, en lijk ik bovendien nog sneller vermoeid te geraken dan voorheen. Sommigen zouden dit kunnen verklaren met "de ouderdom", maar als 24-jarige heb ik daar nog geen recht op. Dus waarom heeft mijn lichaam dan toch meer nood aan rust?

TR.jpg
Bron

Velen zouden dit zien als iets negatief. "Je bent ziek aan het worden", "je hebt teveel aan je hoofd", "je leeft aan een te hoog tempo"... en wat nog allemaal. Ik denk echter dat het komt omdat m'n lichaam zich eindelijk terug aan het aanpassen is aan een normaal levensritme, en aan een ietwat gezonder slaappatroon. Verder heb ik inderdaad veel zaken aan m'n hoofd, maar dat kan ik momenteel alleen maar toejuichen.

Ik heb een vriendin waar ik erg veel tijd mee mag doorbrengen, ik heb een appartement dat ik beetje bij beetje aan het inrichten ben, ik heb een job waar ik nog veel op de to-do list heb staan, ik heb de wereld van cryptocurrencies waar ik geïnformeerd over wil blijven, ik heb verhalen in mijn hoofd die ik op papier moet zien te krijgen, ik wil nog voldoende sporten, ik wil nieuwe blogs schrijen op Steemit enzovoort.

't Is uiteindelijk niet verwonderlijk dat ik te weinig tijd heb om al die zaken te regelen en nog voldoende slaap over te houden, maar het zijn over 't algemeen ook allemaal vrijblijvende taken. Ik leg ze mezelf op, omdat ik er met passie en plezier mijn tijd aan besteed. Ik ben gelukkig momenteel, en dat zorgt er voor dat ik prioriteiten moet leren stellen. Mijn lijst van passies is te groot om ze allemaal met voldoende toewijding te volbrengen, en het is lang geleden dat ik met zo'n luxeprobleem geconfronteerd ben geweest.

TM.png
Bron

Dus momenteel zit ik in die transitieperiode waar ik mijn leven terug wat meer moet beginnen plannen en wat orde moet scheppen in de chaos die m'n leven lang is geweest. Ik kon vaak m'n agenda helemaal open houden en doen waar ik zin in had op de dag zelf, maar op dit moment kom ik daardoor veel tijd tekort om alles gedaan te krijgen. Dat wordt dus de volgende uitdaging: time-management. Ervoor zorgen dat ik opnieuw genoeg tijd in m'n dag vind om alles wat ik lief heb gedaan te krijgen. Die vermoeidheid die daarmee gepaard gaat, omarm ik als een naaste vriend.

Bedankt voor het lezen,
Tot de volgende keer.

Sort:  

Tja, veel doen verbruikt veel energie, en dat resulteert dan in vermoeidheid.
Lijkt me vrij normaal als ik zie hoe lang jou ̶l̶i̶j̶s̶t̶j̶e̶   lijst is.
Maar zoals je al schreef, een luxeprobleem.

Hoe is het met de app Primed mind voor rust??

Haha, prioriteiten hé. Momenteel moet ik dat soms even laten varen aangezien ik nog wel genoeg mentale rust vind. Maar moest ik na een tijdje teveel kopzorgen hebben, dan komt die App altijd goed van pas. Gebruik jij hem vaak? :)

Heb je nog genoemd in mijn blog over hoofdpijn vandeweek ja ik gebruik hem maar naast een aantal andere dingen en ik heb ook net als jij mijn to-do lijstjes 😉

To listen to the audio version of this article click on the play image.

Brought to you by @tts. If you find it useful please consider upvote this reply.

Ik herken het time management ook well ja, het is vooral in de eerste paar weekend day ik op steemit dat echt een uitdaging geweest om to t komen aan al mijn taken. Ik ben ook van plan on een schema te maken wat me Dan zou kunnen helpen alles goed in the delenmen efficient "te werken";)

Success komt vast goed X

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63799.64
ETH 3130.40
USDT 1.00
SBD 3.97