Nederlandstaligen verenig u :)steemCreated with Sketch.

in #alldutch5 years ago (edited)

Steemit heeft even moeite met afbeeldingen, vandaar dat deze post vrij sober is :)

Hallo allemaal


Dit account heb ik (verhp11) aangemaakt om de Nederlandse Community op Steemit meer te promoten en te ondersteunen. Zoals velen van jullie waarschijnlijk zelf ook merken is de Nederlandse inbreng best vertegenwoordigd maar bloed het iedere keer een beetje dood.

Dat is natuurlijk jammer omdat juist op dit moment de behoefte meer en meer ontstaat om meer mensen naar Steemit te halen. Ik weet niet hoe jullie ervaringen zijn maar de mijne zijn dat het allemaal best lastig is om mensen enthousiast te maken voor steemit, veel gehoorde argumenten om zich er niet verder in te verdiepen:

  1. Facebook ziet er veel gaver uit
  2. Niemand in mijn vriendenkring gebruikt het
  3. Beloond worden voor je berichten, dat lijkt me heel sterk
  4. Crypto en blockchain....Waar heb je het over?

Misschien kunnen wij deze trend doorbreken door actief met z'n alleen een Nederlandse community vorm te geven. Ik weet dat er al een @alldutch discord en community is echter wordt deze niet meer (actief) gebruikt. Dat risico lopen we natuurlijk ook met 'weer' een nieuw initiatief echter wil ik mij er (hopelijk samen met jullie) hard voor maken dat dit niet gaat gebeuren.

Wat is de bedoeling


Mijn bedoeling is om met dit account, en eventuele hashtags die we kunnen gebruiken, meer Nederlandse content op Steemit te krijgen. Nu zijn we vooral met zijn allen erg druk in het Engels, en dat is natuurlijk prima, maar andere (bijvoorbeeld spaanse en oosterse) communities gaan ook als een malle, dus waarom wij niet?

Goed voorbeeld doet volgen denk ik altijd maar.

Hoe wil ik dat bereiken


Nou ik hoop samen met jullie door middel van :

  1. delegation aan dit account zodat Nederlandse content gewaardeerd kan worden met een leuke upvote (waar iedereen wat aan heeft)
  2. Highlights van Nederlandse posts
  3. Een eigen (nieuw of bestaand) Discord kanaal
  4. Leuke contests, denk bijvoorbeeld aan iets over jouw woonplaats, omgeving of typisch Nederlandse dingen

Het lijkt me geweldig als we dit tot een groot succes kunnen maken en meer Nederlanders kunnen motiveren / enthousiasmeren voor Steem en Steemit.

Zeg het voort....zeg het voor.....

Groet,

Peter

Sort:  

Ik ga mijn best doen om mijn blogs hier tweetalig te maken. Zoals hier al vermeld zie ik dat ook veel bij Duitsers doe het zowel in het Engels als het Dutis plaatsen. Het leest natuurlijk altijd makkelijker in je moedertaal, maar vergeet niet dat Engels een wereldtaal is :)

Dank je wel @miquelr , en inderdaad Engels is een wereldtaal :) Maar Nederlands leest zo lekker ;)

Hey! Een actieve Nederlander (?) wiens naam ik nog niet kende! Zin in een biertje komende zaterdag? https://steemit.com/meetup/@soyrosa/let-s-make-a-toast-on-hf21-or-beers-or-juice-in-rotterdam-coming-saturday-august-31

:D Succes Peter! Ik heb geen Nederlandstalige ambities en vraag me ook altijd af waarom het niet lukt met Nederlanders en het opbouwen van een community :-) Tof dat je het wel wilt proberen ook al zal ik weinig betrokken zijn ben ik bang :') Ik hou je project in de gaten :-)

Dank je wel Rosa, en inderdaad ik vraag me dat ook af, vandaar deze (nieuwe) poging. Het moet toch een keer lukken om meer Nederlanders naar 'ons' toe te trekken, het is zo'n mooi platform. Als men dan alsnog besluit over te stappen op Engels is dat een dikke prima, maar dan is men iig binnen :)

Wordt vervolgd... En dank je wel !!

:D Ja, nieuwe mensen op Steem krijgen is wel een hele goeie ambitie en ik denk dat je gelijk hebt dat er mensen zijn die alleen op Steem komen als ze Nederlands kunnen schrijven. Waardeer je ambitie dus zeker :D En als je me een lijst aanlevert met Nederlandse mensen kan ik ze weer uitnodigen voor mijn volgende meet-up ;-)

Er is ook geen echte Engelse community. Steem is gewoon Engelstalig en steemcoinpan chinees.

Posted using Partiko Android

? Ik zei niet dat er een Engelse community was? Of begrijp ik je reactie niet?

SteemCoinPan is niet Chinees, maar Koreaans.

Mooi initiatief Peter. Zat zelf al te denken om mijn post tweetalig te gaan maken. Standaard een Engelse post maar met de Nederlandse tekst eronder. Zie dit veel bij wat vrienden in de Duitse comminities zoals @ johannpiber. Wil ze tweetalig gaan maken omdat je met Engels toch net een groter publiek kunt bedienen dan alleen met Nederlands. Maar ik steun je natuurlijk @verhp11.

Posted using Partiko Android

Dank je @tijntje, en dat is natuurlijk helemaal een goed plan !! Best of both worlds/het beste van 2 werelden :)

Klopt een aantal doet dit. Mijn ervaring is dat met korte zinnen google translate het ook vrij goed vertaalt.

Dan wel van Engels naar Nederlands vertalen. Nederlands kent te veel uitdrukkingen die verkeerd vertaald worden.

Je kunt ook 2x posten als je genoeg SP hebt. 1x in het Engels en 1x in het Nederlands. Ik zie dit ook vaker. Het maakt het wel overzichtelijker en men haakt minder snel af als er lang gescrold moet worden.

💕

Posted using Partiko Android

Heb een tijdje ook een paar mensen gevolgd die dubbele posts deden, een in engels en een in de eigen taal. Volg geen van deze mensen meer op het moment. Veel "vervuiling" in de feed en als je ergens op reageerde moest je dit vaak weer doen in de post in eigen taal, de engelse werd verder helemaal niet meer gevolgd of bekeken leek het. Een rede nmeer upvotes binnen harken op eigenlijk dezelfde post.

En inderdaad Engels naar Nederlands vertalen en dat weer even aanpassen naar goed Nederlands. Anders kunnen we hier ook een "Make that the Cat wise" account gaan starten in navolging van het boek.

Ik denk dat het ligt aan de groep mensen om je heen.
Ik zie op mobiel wat Spaans of wat Engels is en pik er 1 uit. Er zijn er veel die op tag zoeken (ik zelden) dus die komen de andere post nooit tegen.

Beetje kinderachtig gezeur om perse in Engels te reageren in een Engelstalige post. Ik krijg ook Spaanse reacties dan reageer ik in Spaans terug. Zij namen de moeite mij te vertalen of te reageren. Onder mijn Engels staat ook wel eens iets Nederlands, nou en. Soms vraagt ook iemand wat er gezegd wordt, nou dan vertaal ik dat even.

Ik lees veel langere stukken en dan is scrollen op mobiel geen pretje.
Laat ieder voor zich kiezen. Er zijn er wellicht die er 2 profielen voor willen nemen, ook goed.

Het is een goede optie om beide te doen en het jezelf makkelijk te maken (vertalen ipv nieuw verhaal typen). Ik schrijf liever nieuw, doe ik ook voor dezelfde prompt in Engels en Duits.

😂 Paar keer heen en terug vertalen is misschien wel weer leuk voor een wedstrijd.

_Stukje text opgeven. Vertaalmachine er over (zelf kiezen welke en bvb 3 talen opgeven zelf kiezen welke en welke volgorde) en de uiteindelijke versie plaatsen.

Een vrolijke noot is dringend nodig en niet dat gezeur.

Hele fijne dag/avond 💕

Posted using Partiko Android

Ben het helemaal met je eens dat je niet perse in het Engels hoeft te antwoorden op alle posts. Ik reageer ook geregeld in de taal waar de poster vandaan komt als dat erbij staat en heb daardoor ook al best wat NL reply’s gehad van niet Nederlandse mensen. Ben sowieso een voorstander van laten we allemaal niet te moeilijk doen naar elkaar doen maar zorgen voor goede content op dit platform.
Iets verzinnen met een door Google meerdere keer vertaalde tekst is wel een grappig idee inderdaad. Eens kijken of we daar iets mee kunnen bedenken.

We kunnen zoiets ook rouleren (tag mensen) met:

This is a Dutch text, translate it into German, Chinese, French, your own, next into Englisch and post your answer as a comment.

NL tag ofzo en zo wat groeien/bekendheid.

Je gaat vanzelf onthouden wie ook Nederlands spreekt hoor Op een gegeven moment heb je wel je eigen kringetje opgebouwd.

💕

Posted using Partiko Android

Waarom niet dezelfde moeite steken in "alldutch"? Dan heb op z'n minst al een begin en een discord plaatsje.
Het is wel een beetje zoals Onno zegt, Nederlandstaligen switchen heel gemakkelijk naar een andere taal die meer bereik heeft, en zien het niet zitten om enkel in het Nederlands / of in twee talen te gaan schrijven.
Het is een beetje vechten tegen de bierkaai, en dat heb ik zelf ondervonden...

PS: nog eens bedankt voor die top 100 die je in elkaar stak voor de eindejaarsfeesten. Dat zal jou best wat tijd gekost hebben.
PSS: De Nederlandse vlag vertegenwoordigd Nederland... niet de Nederlandse taal...
Schermafdruk van 2019-08-14 14-16-22.png

Hoi @feelx , je hebt zeker een punt, maar alldutch is door verschillende initiatieven al doorgestart geweest daarom heb ik gemeend om toch te kiezen voor een nieuwe opzet. Maar je hebt zeker een punt en het zal zeker lastig zijn om een community vooral draaiende te houden. Ik ben al blij als dit initiatief als een soort van springplank kan fungeren zodat Nederlands sprekende prospects :) hun weg verder vinden op Steemit in het Engels of Nederlands.

Die top 100 was inderdaad best wat werk maar erg leuk om te doen :)

En point taken voor wat betreft vlag/taal, ga ik nog mee aan de gang :)

Het is alleszins beter dan niets doen. Ik heb alvast een vinkje gezet bij "follow"
Succes met dit initiatief.

De community moet zichzelf draaiende houden zoals #ccc.

Gewoon de tag laten gebruiken, uitleg geven, af en toe een easy to win contest/giveaway en men zegt het voort.

Met wat meer posts onder dezelfde tag kunnen nieuwkomers ook info vinden.

Posted using Partiko Android

Omdat de sfeer bij alldutch om te jank en wasen kleinzieligheid heerste boven een samen steem zijn. Die naam is flink bevuild. Ruzies van opzetters van horen niet thuis in een openbare chat daar creëer je een naar beeld bij voor wie eens komt kijken. Dat was ik en ik had er al snel genoeg van.

Ik schrijf dagelijkse meerdere posts hier in het Engels en schrijf ook dagelijks in het Duits. Eerlijk gezegd worden de weinig Duitse posts beter beloond dan mijn Engelse waar aanzienlijk meer werk in zit.

Als je wat mensen vindt die af en toe maar met regelmaat iets leuks plaatsen gaat het wel lopen. Helemaal als je hulp krijgt. Anouk was echt een kei en helpt nog stap voor stap. Geen gedoe er omheen. Positief commentaar met wat tips over tags of bvb een wedstrijd en dan blijft het leuk.

Die ruzies behoren toch al langer tot het verleden dacht ik (?)
Maar het is blijkbaar zoals een bar... een bar waar in het verleden veel werd gevochten, maar nu een andere (goed-bedoelende) uitbater heeft, zal toch nog die slechte naam van vroeger meedragen.

Ja ik denk dat het zo werkt.

Het probleem is ook dat de kleine groep actieve dingen er nog steeds is en daarmee denk ik het oud zeer ook blijft. Daar zal wel rekening mee gehouden moeten worden.

De Tag #alldutch kan natuurlijk ook best gebruikt worden al is deze wel raar voor nederlandstaligen de Duitsers gebruiken ook niet #allgerman maar #deutsch.

Ik zou zeggen gewoon met een andere Tag komen eventueel #alldutch ook gebruiken en hier en daar iemand die zo'n timegebruikt iets leuks laten doen zodat de rest meedoet.

Wil je nieuwe Nederlanders aantrekken dan moet zo'n Community zich ook wel zelf kunnen redden dat is ook het meest ontspannen voor iedereen.

💕

Posted using Partiko Android

@onnovocks en @soyrosa hebben gelijk hierin..het animo is niet echt hoog MAAR het is wel super fijn als er nieuwe mensen zijn dat er iets is waar naar door te verwijzen is...ik schrijf af en toe in het Nederlands puur omdat ik dat chill vind om te doen, maar dat is niet echt omdat er een doelgroep voor is idd..

MAAR: awesome initiatief wel!

Precies, en misschien niet helder in mijn post maar dat is ook mijn doel. Ik denk dat de eerste posts in het Nederlands ook meer in de informerende sfeer worden. En wie weet blijven er mensen hangen die Nederlands meer chill vinden en anders stromen ze door naar de Engelse of andertalige communities en/of posts. Zolang we de steem spririt maar uitdragen :)

Loading...
Loading...

Congratulations @support.verhp11! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published your First Post
You made your First Vote
You made your First Comment
You got a First Vote

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Lastig want Nederlanders schakelen makkelijk over op Engels en daar komt ook nog eens bij dat vele onder ons in het buitenland gewoond hebben of nog wonen. Engels als voertaal bied veel meer mogelijkheden en zelfs de Nederlandse taal zelf verbasterd veel richting Engels, jammer maar het zij zo. Ik blijf het volgen. Eventuele "delegation" aan dit "account" binnenkort mogelijk.

Veel succes toegewenst Peter,

Groet,

Onno.

Hoi Onno,
Ik hoor wat je zegt en dat is zeker waar. En de meeste Steemians die zich nu op Steem begeven hebben ook absoluut geen moeite met Engels (ik ook niet overigens). Mijn doel is om (naast het engels) ook meer Nederlands op Steemit te laten verschijnen om zodoende meer Nederlanders (die mogelijk wel een drempel hebben met Engels) ook een kijkje te geven op het platform en in de eigen taal. Wellicht schakelen ze dan zelf ook over op Engels, wat helemaal prima is, maar zo niet dan is er iig al een basis.

Dank je wel voor je reactie !!

Groet,
Peter

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66499.54
ETH 3203.31
USDT 1.00
SBD 4.14