You are viewing a single comment's thread from:

RE: De nieuwe Donor wet, wat vind jij?

in #alldutch7 years ago (edited)

Een mooi artikel en duidelijke vragen. Ik ben zelf altijd al donor en ik vind het een goeie zaak dat je nu standaard donor zult zijn van af 2020. Natuurlijk vind ik ook dat mensen altijd het recht behouden om het niet te willen.
Op een vraag van je wil ik wel in gaan. Het bepalen of je dood bent. Er moet spraken van hersendood of hartdood zijn. Er zit een verschil tussen hersendood en coma. Want bij hersendood is er geen sprake meer van elektrische activiteit in de hersenen. Dat kan heel duidelijk vastgesteld worden. Ook bij hartdood kun je soms nog donor zijn. Dan is het hart niet meer geschikt maar mogelijk andere organen wel. En wat hart dood is lijkt me wel duidelijk ;)
Daarnaast vind ik de mening van mijn naasten in dit heel belangrijk maar denk ook dat er beslissingen zijn die over mij gaan en van mij zijn. Dat betekend natuurlijk niet, dat ik niet luister waarom ze iets vinden en dat mogelijk zou kunnen zorgen dat mijn zienswijze wordt bijgesteld.

Sort:  

@maggy26 Dank je voor je uitgebreide reactie! Dat is een belangrijk punt wat jij aangeeft, iedereen moet het uiteindelijk voor zichzelf beslissen. Het is dus belangrijk dat je de juiste informatie eruit pikt die voor jou doorslag gevend zijn. Daarnaast is de informatiebron cruciaal.

Wat jij zegt over discissies en bepaalde inzichten van anderen te horen dan kan het zijn dat mijn zienswijze bijgesteld worden, daar ben ik het helemaal mee eens.

Jij hebt goed overwogen dat je donor bent en daar kan ik niets anders dan respect voor hebben.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 58493.60
ETH 2468.39
USDT 1.00
SBD 2.41