You are viewing a single comment's thread from:

RE: Mijn visie op de waarde van geld. Wat is die van jou?

in #alldutch6 years ago

Idd, geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel. En jou zinnetje dat het een noodzakelijk kwaad is kan ik smaken.
Vroeger, bij ruilhandel, dachten de mensen aan "leven" en ruilden hun aardappelen voor een stukje vlees, en visa versa. Geld is, volgens mij, een betere vertegenwoordiging van die aardappels en dat vlees. Want die 10 aardappelen van de ruil van gisteren zijn niet dezelfde aardappelen van vandaag (groter, verser, ander ras,etc...) geld lijkt mij een betere maat.
Maar, om dan verder te gaan over vroeger, niemand haalde het in zijn hoofd om alle dieren af te schieten om nog meer aardappelen te hebben (die ze toch niet konden opeten).
Waar ik naartoe wil is dat niet het geld de boosdoener is in deze (moderne?) wereld, wel de mindset van de mens.
Waarbij het me ook opvalt dat diegenen die al teveel hebben steeds meer willen, en ook driester te werk gaan in hun graai-werk. (met teveel bedoel ik diegene die zoveel hebben dat nog zij, nog hun kinderen het zouden kunnen op krijgen in hun leven)

Sort:  

Natuurlijk ben ik het je eens dat ook zeker de mindset een hele grote rol speelt. Natuurlijk snap ik je punt van dat je denkt dat geld een beter maat is. Maar de prijzen van dingen veranderen ook, dat heeft ook te maken met aanbod, kwaliteit en natuurlijk vraag.
Vroeger had je natuurlijk ook al het geheel dat mensen hun macht lieten zien door bezittingen ook al in de tijd van de ruilhandel. Blijkbaar hoort dat bij mensen en zal dat nooit veranderen.
Bedankt voor het reageren!

het veranderd wel... spijtig genoeg in de negatieve zin...

Fijne blog die aanzet tot reageren, hopelijk doen er dat dan ook velen.
thumbsup.gif

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 66095.52
ETH 3595.60
USDT 1.00
SBD 2.49