You are viewing a single comment's thread from:

RE: Rozdíl mezi venkovem a velkoměstem?

in #zivot6 years ago

Lide kteří žijí ve velkoměstech jsou daleko více nemocni a žiji v průměru o dost kratší život než na vesnici

Zajímalo by mě, z jakých dat vycházíš? Třeba konkrétně v ČR žijí nejdéle lidé z Prahy (ano, Praha z globálního hlediska tak úplně není velkoměsto, ale z českého pohledu přece jen ano): https://www.czso.cz/csu/xb/jakeho-veku-se-pravdepodobne-dozijeme

Sort:  

Já opravdu nemam rád tyhle data, upřimně jím vůbec nevěřím, navíc Praha není ani tak dobry příklad kolik je v Praze cizinců a přistěhovalci z různých krajů Česka? Já znám hodně lidi hlavně starší generace babičky dědové atd a téměř všichni se dožívají dele vesnici než ta stejná generace ve městě.

Aha, takže dáváš přednost vlastní zkušenosti. A protože vynášíš takhle definitivní soud, zřejmě znáš nejméně stovky, spíš tisíce lidí z velkoměst i vesnic, takže kvantitativní analýzou můžeš dojít k relevantnímu závěru.

Kolik je v Praze cizinců a kolik Čechů lze snadno zjistit, ale byla by to jen čísla, kterým ty nevěříš. Asi bych si znovu vypůjčil data Českého statistického úřadu.

Něco v tomhle smyslu by se našlo, např. tady. https://www.theguardian.com/uk/2010/may/25/rural-idyll-boots-life-expectancy Ale určitě existují i studie s opačnými výsledky. Podle mě je hlavní to, aby si každý našel to svoje místo pro spokojený život - ať už je to kdekoliv - a na statistiky až tak nekoukal ;)

Díky :) Po něčem takovém jsem se ptal :)

Není zač. Vidím tyhle věci podobně jako autor postu, takže jsem "lobboval" z téhle strany, ale jak říkám, určitě bys našel (a vlastně už jsi našel) i něco s opačnými výsledky.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 60231.85
ETH 3263.34
USDT 1.00
SBD 2.43