You are viewing a single comment's thread from:

RE: Volenti non fit iniuria? Rzecz o tym, jak to się dzieje, że sprawca staje się ofiarą #1

in #wolnosc7 years ago (edited)

Ciekawy artykuł, ode mnie up i follow. Jako posiadacz broni palnej żywo interesuje się zagadnieniami obrony koniecznej. Smutne jest to, że prokuratorzy, tak jak przytoczyłeś, niejako z automatu stawiają zarzuty osobom broniącym się i to w tak dużym odsetku spraw. Wiadomo, że każda sprawa jest inna i trzeba ją zbadać, ale przy oczywistych sprawach ten automat powinien działać zupełnie w inną stronę... trzeba być człowiekiem i pamiętać, że broniący siebie lub rodziny dostając zarzuty prokuratorskie i środek przymusu w postaci aresztu tracą nierzadko pracę i środki do życia, a ich przewinieniem jest skuteczna obrona...

Mogę polecić ciekawy filmik z tematyki Obrony koniecznej jaki ostatnio oglądałem

Sort:  

Dzięki z pierwszy głos i komentarz! Materiał, który przesłałeś niewątpliwie jest ciekawy, widzę nawet, że wykorzystano w nim te same badania, którymi ja się posiłkowałem.

Jednak, jako prawnika, trochę irytuje mnie zastosowany zamęt terminologiczny, no i w szczególności sprzeczność postawionej tezy "masz prawo się bronić" i popieranie jej gołymi przepisami z wnioskami końcowymi, gdzie przedstawili dowody na to, że w polskiej praktyce orzeczniczej jest zgoła odmiennie.

Jest to niebezpieczne w materiale publicystycznym, który "zachęca" swą wymową do stosowania obrony koniecznej, która - niestety - w obecnej sytuacji orzeczniczej jest tematem niezwykle "grząskim".

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.039
BTC 69965.85
ETH 3540.49
USDT 1.00
SBD 4.71