You are viewing a single comment's thread from:

RE: Wgląd #3: Osobowość - jak opisać ją naukowo? Teoria cech osobowości (która zmieniła świat!)

in #wglad7 years ago

Ciekawi mnie, czy możesz kiedyś w przyszłości przybliżyć kwestię płci (gender, nie sex). W sensie czy rzeczywiście jest to tylko konstrukt społeczny, jak niektórzy twierdzą czy jednak zachowanie (męskie - żeńskie) ma podłoże biologiczne.

Do zadania tego pytania zainspirowało mnie zdjęcie podpisane:
"Fragment przykładowego profilu ze strony Apply Magic Sauce"
z Twojego artykułu, gdzie jest rubryka: "Psychological Gender"

O co tu chodzi?

Sort:  

Słabo znam ten temat, ale tak - można rozpatrywać płeć w sensie psychologicznym/jako konstrukt i nie ma to nic wspólnego z "propagandą gender". Widziałem jeden kwestionariusz badający płeć psychologiczną i wydaje mi się że umiejscawia on po prostu wynik na rozkładzie normalnym danych cech między kobietami i mężczyznami. Np. kobiety częściej określają siebie jako wrażliwe, dlatego gdy mężczyzna zaznacza że "jestem wrażliwy" bardzo do niego pasuje i zaznaczy tak w wielu innych przymiotnikach to ostatecznie może wyjść że ma profil psychologiczny, czy właściwie tym umysłowości/temperamentu bardziej podobny do typowej kobiety niż mężczyzny. Ale wcale nie musi to iść w parze z poczuciem tożsamości. Np. ja u siebie widzę wiele cech "typowo kobiecych" ( zasadzie pisanie czegoś takiego jest politycznie niepoprawne ;) i nie bałem się zbytnio w życiu tej natury i algorytm to jakoś wykazał, bo pokazał że jestem androgeniczny (oszacował że z 54% jestem mężczyzną i dał komunikat "Your digital footprint is fairly androgynous; it suggests you’re probably Male but you don’t repress your feminine side". Jednocześnie czuję się 100% heteroseksualnym mężczyzną, chociaż nie mam kompletnie natury męskiego zdobywcy i wiele "typowo męskich" rzeczy mnie nie bawi ;)

Dodam jeszcze, że miałem kiedyś robiony tomograf mózgu w związku z podejrzeniem o epilesję i okazało się, że mam bardzo słabo zlateralizowany mózg (co oznacza, że nie mam tak wyraźnie dominującej półkuli mózgowej), co charakteryzuje zwykle mózgi kobiet.

Dzięki za odpowiedź;)

Swoją drogą, ciekawe czy ten algorytm z lajkami mogliby przepuścić przez głosy na steemit...

Chyba usunę parę z moich politycznie niepoprawnych upvote'ów:D

Go chyba trzeba dostosować do medium, ale pewnie się da ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 60569.12
ETH 2442.20
USDT 1.00
SBD 2.52