My current ranking of crypto-wallets / Mój aktualny ranking krypto-portfeli

in #wallets7 years ago
There are many examples of crypto-wallet selection lists. Nice summary I found here:
Jest wiele przykładów list wyboru krypto-portfeli. Ładne podsumowanie znalazłem tu:
.

And I agree with that.

But I'll add some of my criteria:

  1. I need to have absolutely private seed for wallet keys.

  2. I want to have a wallet that works on both the mobile and the desktop. Because it may be that some of these devices will fail, and I want immediate access to resources in my wallet.

  3. The universal wallet should support several commonly used cryptocurrencies.

  4. When doing untrusted transactions, I want to use the Escrow mechanism, and this realises Multisig wallet.

  5. I want my wallet to support SegWit and BIP148 because the big change is coming in August and I need to adjust it.

So I made a comparison, to facilitate the choice:

I zgadzam się z tym.

Ale dodam kilka swoich kryterów:

1)Muszę mieć absolutnie prywatny seed dla kluczy portfela.

2)Chcę mieć portfel działający zarówno na urządzeniach mobilnych jak i desktopowych. Bo może się zarzyć, że któreś z tych urządzeń zawiedzie, a ja chcę mieć natychmiastowy dostęp do srodów w portfelu.

3)Uniwersalny portfel powinien obsługiwać kilka powszechnie używanych kryptowalut.

4)Robiąc niezaufane transakcje, chcę użyć mechanizmu Escrow, a do tego potrzebny jest portfel Multisig.

5)Chcę aby mój portfel obsługiwał SegWit i BIP148, bo zbliża się wielka zmiana w sierpniu i potrzebuję się do niej dostosować.

Zrobiłem więc zestawienie, dla ułatwienia wyboru:

https://www.cryptocompare.com/wallets/#/overview
https://bitcoincore.org/en/segwit_adoption/
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1eE-78MQerRNs2Ltl_2842PFbwRZ5ldLazKBStIfX1V4/edit?usp=sharing

As you can see there are several items that do not meet all my criteria, but still use the wallets shown. Sometimes compromises are necessary.
And in the last position is the wallet of an unusual, revolutionary cryptocurrency -IOTA, which recently got me very interested, but meanwhile I still do not want to say about it.

Maybe someone will get my rank?

Jak widać jest tam kilka pozycji nie spełniających wszystkich moich kryteriów, ale mimo to używam wysztkich pokazanych portfeli. Niekiedy kompromisy są konieczne. A w ostatniej pozycji jest portfel nietypowej, rewolucyjnej kryptowaluty -IOTA, która ostatnio mnie bardzo zainteresowała, ale tymczasem niewile jeszcze na jej temat chcę powiedzieć.

Może komuś się przyda moje zestawienie?

Sort:  

Super, swietny wpis. Czekam na wiecej bo lubie to co robisz :) Niby mala rzecz, ale niewiele osob to robi na codzien

Congratulations @kungalu! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments received

Click on any badge to view your own Board of Honnor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Thank you very much :-)

BRAWO!!!

Wytrwałości w tym co robisz!

Very interesting and informative post keep steeming ahead @amadat

Do przechowywania krypto tylko CORE ! Wiesz np ze Jaxx miał ost problem? Multibit wali transakcje z niskim fee? A Exodus się wiesza?

Tak, to wiem, ale może to jakoś naprawią. Lepszych rzeczy nie znalazłem, może ktoś inny podrzuci coś lepszego?

Więc dlaczego bierzesz w zestawienie wallety które są niebezpieczne? Mogą spowodować 1. Utratę środków. 2.Rozgłaszanie transakcji z fee na poziomie 80sato? 3.Blokadę środków do momentu recovery?

Zastanawiałem się nad wyrzuceniem Jaxx i Multibit, ale używam tego już trochę czasu i byłem z tego zadowolony i nie mogłem jakoś tego pominąć. Exodusa mało używałem, więc nie zobaczyłem problemu, wielu go używa. Nawet do Copay można się poważnie przyczepić, również do IOTA.
Generalnie trzeba wiedzieć, ze pełnego bezpieczeństwa nie będzie i nie wiemy, co przyniesie nam przyszłość, może jakieś kolejne złe/dobre wieści o portfelu.
Dla pełniejszego bezpieczeństwa lepiej używać Trezora, papieru itp.
Natomiast Electrum używam do poważniejszych celów

Do BTC korzystam z Electrum. Korzystałem z Jaxx, ale tak jak @punkpost wspominał mają problemy i zrezygnowałem z ich portfela. W Twoim zestawieniu brak mi jeszcze jednej istotnej dla mnie kolumny - czy kod jest na licencji Open Source.

No tak, to by było dodatkowe ubezpieczenie. Ale z drugiej strony ile tych portfeli by nam zostało? ;)
Natomiast myślę też, czy nie pominąłem jakiegoś dobrego portfela.
Zdaję sobie sprawę z niedoskonałości tego zestawienia i za parę miesięcy (po wejściu i okrzepnięciu BIP148), byc może coś zaktualizuję. Albo ktoś inny to zrobi?

Trezor / Ledger = Pominąłeś bardzo ważne wallety !

Hardware'owe portfele to inna grupa, a poza tym osobiście nie używałem jeszcze żadnego. Więc lepiej to opiszą inni. W załączonym filmiku na początku są one tam potraktowane.

Zauważyłem, że pominąłem ważny portfel -Breadwallet.

To wynika stąd, że na moim telefonie (Moto G3) ten portfel instaluje się, ale nie działa. Też nie zauważyłem aplikacji desktopowej tego portfela. Jednak jest wiele dobrych opinii o tym portfelu, więc może wart jest jakiegoś kompromisu w traktowaniu.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 61180.45
ETH 2409.35
USDT 1.00
SBD 2.62