Slack Tutorial Part #1 - Slack Bot Kullanımı

in #utopian-io7 years ago (edited)

This is a Turkish tutorial about Slack. Today i will show you how to run bot on Slack.

What Will I Learn?

  • Slack üzerinden bir şey yazdığınızda sunucuda kod çalıştırmayı
  • Slack üzerinden bir şey yazdığınızda otomatik cevap vermeyi

Difficulty

  • Intermediate

Tutorial Contents

Herkese merhaba arkadaşlar. Bugün size Slack ortamında bot çalıştırmayı göstereceğim.

Slack oldukça yaygın olan en basit haliyle iletişim(konuşma, arama vb.) programı. Slack'in birçok ortama çok kolay entegre edilebilir bir yapısı var. Ben de bugün bu güzel program üzerinde neler yapabileceğimizi göstereceğim.

İlk olarak bir Slack hesabı açmamız gerekiyor. Slack kayıt olma linkine tıklayarak kayıt olunuz. Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra bot oluşturma sayfasına girip bir bot oluşturuyoruz.

Bot oluşturduktan sonra aşağıdaki resimde görünen sayfaya gelmiş olacaksınız. API token değerinizi bir yere kopyalayın.

Ardından boş bir klasör oluşturup içine Gemfile adında bir dosya açıyorum. Gemfile'ın içine aşağıdaki komutları yazıyorum. Ardından dosyayı kaydedip kapatıyorum.
source 'https://rubygems.org'
gem 'slack-ruby-bot'
gem 'celluloid-io'

Terminal üzerinden 'cd' komutu ile dosyanın bulunduğu dizine gelerek bundle install yazıyorum. Bu ihtiyacımız olan şeyleri yükleyecektir. Şimdi bir ruby dosyası açıyorum ve adına thobot.rb diyorum. İlk olarak Slack üzerinden beni dinleyip kanala selam yazınca selam diyen bir robot yapalım.

Ruby dosyamın içine aşağıdakileri yazıyorum.
require "slack-ruby-bot"
class RunBuildCommand < SlackRubyBot::Bot
command "selam" do |client, data, match|
client.say(text: "selam Thornaci", channel: data.channel)
end
end
RunBuildCommand.run

Dosyamızı kapatalım. Çalıştırmadan önce botumuzu bir kanala ekleyelim. Benim botumun ismi buildapp.

Bu işlemden sonra terminale geliyorum ve SLACK_API_TOKEN=YOUR_API_KEY bundle exec ruby thobot.rb yazıp çalıştırıyorum. Api key kısmına kendi anahtarınızı ekleyiniz. Terminalde bir şeylerin başladığını göreceksiniz. Ardından Slack kanalıma gidip "buildapp selam" yazıyorum. Siz buildapp kısmına kendi bot isminizi yazın.

Şimdi de içeride nasıl komut çalıştıracağımıza bakalım. Aslında biraz önce içeride komut çalıştırmış olduk. Botumuz kanalı dinliyor ve yazımıza cevap veriyor. Artık bu noktada istediğiniz her şeyi yapabilirsiniz. Sunucu üzerinde tanımlanan tüm komutları çalıştırabilirsiniz. Hadi deneyelim.

require "slack-ruby-bot"
class RunBuildCommand < SlackRubyBot::Bot
command "runCode" do |client, data, match|
system("echo 'Selam Ben Terminaldeyim'")
end
end
RunBuildCommand.run

Ruby dosyamıza yukarıdakileri yazıp çalıştıralım. Kanala 'buildapp runCode' yazdıktan sonra artık terminale "Selam Ben Terminaldeyim" yazdıracağız.

Bundan sonrası tamamen sizin hayal gücünüze kalmış. Slack kanalını birçok farklı platform ile entegre hale getirebilirsiniz. Elinizin altında olan her şeyi bu şekilde uzaktan kontrol edebilirsiniz. Ben çok yararını görüyorum umarım sizler içinde yararlı olur. Görüşmek üzere..



Posted on Utopian.io - Rewarding Open Source Contributors

Sort:  

Your contribution cannot be approved because it does not follow the Utopian Rules.

This process is already well documented by the actual developer here.

You can contact us on Discord.
[utopian-moderator]

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 67904.70
ETH 3244.25
USDT 1.00
SBD 2.66