IF CONDITIONAL COMMAND AND USAGE IN PYTHON– Aptana Studio 3 Turkish Tutorial

in #utopian-io7 years ago (edited)

In this Aptana Studio 3 Turkish Tutorial, I will talk about IF - ELIF - ELSE conditional commandand usage with Python in Aptana Studio 3. This tutorial will involve examples or conditions for Python.Than I also used auxiliary parameters for examples “ <, >, ==, =<”.

Aptana Studio 3 programın bu dersimizde Python programında koşullu durumları belirtmek için kullanılacak en önemli komutu ve onun uzantılarını anlatacağım. Bunlar if – elif – else şeklinde sıralanan komutlar bütünüdür. Şartları yazarken mantıksal işaretleri kullanarak örneklerimiz çoğalttım.



Source

Sık kullanılan oyun örenklerinin python da nasıl olarak kolay bir şekilde yazılabileceğini sizlere bu dersimde sizlere anlattım. Örnekleri çoğaltıp konuyu daha iyi kavramak için mutlaka uygulama yapınız..



IF UYGULAMALARI


rakam = int(input("Bir Sayı Giriniz :"))

if rakam > 15 :
    print("Girdiğiniz Sayı 15 den Büyüktür")
    
if rakam < 15 :
    print("Girdiğiniz Sayı 15 den Küçüktür")

if rakam == 15 :
    print("Girdiğiniz Sayı 15 e eşittir")
-----------------------------------------------------------
x= int(input("Bir sayı giriniz: "))

if x < 100:
    print("Girdiğiniz sayı 100'den küçüktür.")

elif x < 50:
    print("Girdiğiniz  sayı 50'den küçüktür.")

elif x == 100:
    print("Girdiğiniz  sayı 100'dür.")

elif x > 150:
    print("Girdiğiniz  sayı 150'den büyüktür.")

elif x > 100:
    print("Girdiğiniz  sayı 100'den büyüktür.")

-----------------------------------------------------------
print("elma, armut, kiraz Bu meyvelerden bir tanesini soruya giriniz")

meyve = input("Bir meyve giriniz :")

if meyve == "elma":
    print("Seçtiğiniz meyve elma'dır")
elif meyve == "armut":
    print("Seçtiğiniz meyve armut'dır")
elif meyve == "kiraz":
    print("Seçtiğiniz meyve kiraz'dır")

else:
    print("Girdiğiniz isim bir meyve değildir")

Bir sonraki aşamada görüşmek üzere…

Githup link: Aptana Studio 3
İndirme Link Sitesi: Aptana Studio 3



Posted on Utopian.io - Rewarding Open Source Contributors

Sort:  

Abi steemit e başlayalı 4 gün oldu. Ne paylaşmam gerek , Nasıl SBD kasarım daha doğrusu nasıl para kazanabilirim? Bilgilerini paylaşırsan çok sevinirim.İlgi çeksin diye saçma sapan paylaşımlar yapıyorum. Bir yol gösterirsen gerçekten çok mutlu olurum.

Bu ve benzeri sorularınızın cevaplarına fazlasıyla yardım almak i.in Türk topluluğumuzun bulundugu kanala geliniz. Aşağıda discord linkini veriyorum.
https://discord.gg/PFbZWfH

Güzel bir anlatım olmuş, ellerinize sağlık hocam

Teşekkür ederim. Takip listemde değilmişsiniz tr kullanıcısı olduğunuz için takibe alıyorum :)

Teşekkür ediyorum :))

güzel bi paylaşım olmuş elinize sağlık :)geri dönüşlerinizi bekliyorum

Teşekkür ederim...

Farklı içeriklerler sunup aynı zamanda bilgilendirici videolarınız için minnettarız teşekkürler.

Faydalı olmuş ise postlarım ne mutlu bana...

Enjoy the vote and reward!

Thank you for the contribution. It has been approved.

You can contact us on Discord.
[utopian-moderator]

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62647.29
ETH 2439.61
USDT 1.00
SBD 2.66