Centos Üzerine Phpbb Kurulumu

in #utopian-io7 years ago (edited)

Merhabalar

Phpbb Bir forum scriptidir. Forum topluluğu kurmak isteyen arkadaşlar için güzel hoş bir scripttir.

Phpbb kurulum yapabilmek için filezilla programı indirmemiz gerekiyor. Filezilla programını indirmek için linke tıklayalım.


https://www.gezginler.net/indir/i/969/x64/


Programı indirdikten sonra kendi bilgisayarınıza kurun. Kurulum tamamlandıktan sonra , aşağıda verilen resimdeki gibi sunucu bilgilerinizi yazın..

Sunucu alanına : siteadresi.com
Kullanıcı alanına : site hosting kullanıcı adı
şifre alanına : site hosting şifrenizi yazıp

bağlan butonuna basınız.

İlgili program üzerinden site hostunuza bağlantıktan sonra

https://www.phpbb.com/files/release/phpBB-3.2.2.zip linkinden mybb dosyamızı indirelim.

Dosyamızı hemen indirildikten sonra , dosyayı rardan çıkararak public_html klasörü içerisine yükleyeceğiz..

Şimdi Öncelik olarak mysql database ve kullanıcılarını oluşturalım . Kontrol panelimize login olduktan sonra aşağıdaki resimdeki kırmızı alana alınmış yere tıklayalım.

Açılan sayfada boşluğa database adımızı yazıp create database butonuna basalım

Ve mysql database kullanıcı adımız oluşturuldu.

Şimdi sıra , mysql database kullanıcı oluşturmakta.

Username : Bu bölüme database için kullanıcı adı yazınız .
Password : Bu bölüme şifrenizi yazınız.
Password (Again) : Bu bölüme şifrenizi tekrar yazın.

Ardından create user butonuna basınız.

Ve kullanıcımızda oluştu.

Şimdi sıra database ve kullanıcı adımızı birbirine bağlamakta. Aşağıdaki resimde bulunan yere gelin ve bilgilerinizi seçip , add butonuna basınız.

Açılan sayfada ALL PRIVILEGES butonuna basarak tüm seçenekleri seçerek make changes butonuna basınız.

Ve şuan işlem başarıyla tamamlandı .

Şimdi sıra scriptimizi kurmakta.

http://www.siteadi.com/install/app.php/install olarak sitenizin ismini düzelterek tarayıcıya yapıştırın. Ardından kuruluma başlayın.

Adım 1 :

İnstall butonuna basın.

Adım 2 :

Bu bölümden admin bilgilerinizi yazarak submit butonuna basınız .

Adım 3 :

Bu bölüme yukarıda anlattığımız mysql ve mysql kullanıcı oluşturma bölümünde yazdığınız bilgileri yazacaksınız .

Adım 4 :

Bu bölümde hiç birşeye dokunmayın. Direkt submit butonuna basınız .

Adım 5 :

Bu bölüm mail ayarları sayfasıdır. Mail ayarlarınızı burdan yapılandıracaksınız .

Adım 6 :

Bu bölüm site dili ve site başlığıyla site slogan ayarlarının olduğu bölümdür .

Adım 7 :

Evet kurulumumuz tamamlandı. Kırmızı kutu içerisine aldığım linke tıklayınız.

**Evet kurulum tamamen bitmiştir. Admin panel görsellerimiz : **

**Site anasayfamız : **

**Katagori Açma Anlatımı : **

Adım 1 :

Evet katagori açmak için yukarıda bulunan FORUMS adlı bölüme tıklayınız.

Adım 2 :

utopian yazdığım yere katagori adınızı yazınız. Ardından create new forums butonuna basınız .

Adım 3:

Şimdi oluşturduğumuz katagoriye forum oluşturacağız. Adım 2 de yaptığımız işlemin aynısını yapıyoruz ve northeaster yazdığım yere açılacak forum bölümünün adınızı yazınız. Ardından create new forums butonuna basınız .

Adım 4 :

Parant Forum bölümündeki seçeneğe tıklayınız. Açılan bölümde katagoriyi seçiniz.

Adım 5 :

Adım 4 uygulandıktan sonra sayfanın en aşağısına inerek submit butonuna basınız .

Ve mutlu son : )

Sorunlarınız için makale altından yorum yazabilirsiniz.



Posted on Utopian.io - Rewarding Open Source Contributors

Sort:  

Thank you for the contribution. It has been approved.

You can contact us on Discord.
[utopian-moderator]

Hey @northeaster I am @utopian-io. I have just upvoted you!

Achievements

  • You have less than 500 followers. Just gave you a gift to help you succeed!
  • This is your first accepted contribution here in Utopian. Welcome!

Suggestions

  • Contribute more often to get higher and higher rewards. I wish to see you often!
  • Work on your followers to increase the votes/rewards. I follow what humans do and my vote is mainly based on that. Good luck!

Get Noticed!

  • Did you know project owners can manually vote with their own voting power or by voting power delegated to their projects? Ask the project owner to review your contributions!

Community-Driven Witness!

I am the first and only Steem Community-Driven Witness. Participate on Discord. Lets GROW TOGETHER!

mooncryption-utopian-witness-gif

Up-vote this comment to grow my power and help Open Source contributions like this one. Want to chat? Join me on Discord https://discord.gg/Pc8HG9x

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 59367.33
ETH 3172.01
USDT 1.00
SBD 2.43