Wordpress Migration Tutorial in Turkish: Blogger Blog Wordpress'e Nasıl Taşınır?

in #utopian-io7 years ago (edited)

This is a step by step tutorial about migrating blogger to wordpress. I am going to show you how to migrate a blog from blogspot.com to a self hosted wordpress blog.



Merhabalar arkadaşlar,

Blog yazmaya heves eden çoğu kişinin ilk adımlarını blogspot ile atmaya başladığını biliyoruz. Google'ın bu servisi ücretsiz ve kullanımı basit olduğundan web işlerinden anlayan anlamayan herkese uygun olduğunu söyleyebilirim. Gmail hesabına sahip olan birisi kolaylıkla bir blogspot blogu açıp yazı yazmaya başlayabilir.

Ancak bir süre sonra blogspot çeşitli nedenlerden dolayı yetersiz gelebilir. Bunların başında ftp seçeneğinin olmaması, istenen her dosyanın yüklenememesi, daha gelişmiş siteler yapmaya imkan tanımaması gösterilebilir. Böyle bir durumda en iyi seçenek blogu kendinize ait bir hosta taşımaktır. Ve hazır bir cms kullanacaksanız pratik ve özellikli oluşu nedeniyle akla ilk gelen sistem wordpress'tir. Bugünkü yazımda Blogger bir blogu Wordpress'e nasıl taşıyacağınızı adım adım anlatmak istiyorum.

Blogger Blogu Wordpress'e Taşıyalım

Önce deneme bir blogspot oluşturacağım. Bunun için gmail'e giriş yapıp blogger.com adresine gidiyorum ve damlasteemit.blogspot.com adresinde bir adet test blog oluşturuyorum.

Blogda deneme yazıları oluşturdum.

Şimdi kendi hostumuza kurulu wordpress bloga taşınmamız lazım. Ben bu amaçla bir adet test wordpress oluşturdum. Wordpress admin panelinde Araçlar ---> İçe aktar yolunu izliyorum. Burada "Blogger" seçeneğinin altında "Hemen yükle" bağlantısına tıklıyorum.

Daha sonra "İçe aktarıcıyı çalıştır" linki ortaya çıkacak.

Aşağıdaki gibi bir ekran ortaya çıktı. Burada bizden Blogger'dan Export ettiğimiz XML dosyasını yüklememizi istiyor.

Şimdi blogspot paneline gidiyorum. Ve Ayarlar ---> Diğer yolunu izliyorum. Burada "İçeriği Yedekle" butonuna tıklıyorum.

Daha sonra "Bilgisayarınıza kaydedin" butonuna tıklayıp blogspot blogunun XML dosyasını indiriyorum.

Sıra geldi indirdiğimiz .XML uzantılı dosyayı Wordpress'e yüklemeye. Araçlar ---> İçe aktar menüsünden Blogger İçe aktarıyıcıyı çalıştır linkine tıklayarak dosya yükleme bölümüne ulaştım. Az önce indirdiğim xml dosyasını seçip yüklüyorum.

Açılan pencerede yazıların aynı isim altında yayınlanmasını veya admin olarak yayınlanmasını seçebiliyoruz. "Submit" butonuna tıkladıktan sonra yükleme işlemi bitmiş oluyor.

Blogdaki tüm yazılar olduğu gibi Wordpress'e aktarıldı. Şimdi bundan sonra bazı ayarları yapmamız gerekecek.

Taşınma Sonrası Yapılması Gereken Ayarlar

Bir kere önceki blogumuzda adres satırımız /yıl/ay/yazi-ismi şeklindeydi. Özellikle blogspot'ta kendimize ait bir domain kullandıysak, wordpress blogumuzda da linklerin aynı olmasını isteyeceğiz. Bunun için wordpress admin panelinde Ayarlar ---> Kalıcı bağlantılar yolunu izleyerek "Ay ve isim" seçeneğini seçiyoruz. Yani linklerimiz aşağıdaki gibi kodlanacak:

/%year%/%monthnum%/%postname%/

İkinci yapmamız gereken ayar kategori ayarı olmalı. Blogger'da kategoriler yerine etiketler kullanıldığında burada etiketleri direkt olarak kategori diye atadı. Yapmamız gereken kategorileri gözden geçirip gereken düzenlemeleri yapmak.

Ve son olarak 301 ayarlarını yapmamız lazım. Eğer blogspot'ta özel domain kullanmadıysak yeni blog arama motorunda duplicate oluşturabilir. Bu da kendi çapında sorunlara neden olacaktır. Bu yüzden en iyisi taşınmayı SEO uyumlu hale getirmek.

Arama tercihleri ---> Özel yönlendirmeler yolunu izleyerek mevcut blogspot blogunuz yeni alan adına yönlendiriyoruz.

Burada kaynak kısmına sadece / işaretini, hedef kısmına başına // ekleyerek yeni sitemizi (örnek://www.yenisite.com) yazıyoruz. Ve bu şekilde blogu yeni adrese yönlendirmiş oluyoruz. Her sayfayı bu şekilde panelden tek tek yönlendirmemiz gerekecek.

Blogumuzun yönlendirme ayarlarını da başarıyla yaptık.

Wordpress blogumuz hazır. Blog yazmaya kaldığımız yerden devam edebiliriz. Tabii SEO, tema, eklenti ayarlarının da yapılması lazım. Belki onlardan da bir başka yazıda bahsederim. Şimdilik hoşça kalın.



Posted on Utopian.io - Rewarding Open Source Contributors

Sort:  

Adım adım anlatıma güzel bir örnek olmuş...

Elinize sağlık faydalı oldu gerçekten

Anlatım için teşekkürler Damla. ELine sağlık.

Thank you for the contribution. It has been approved.

You can contact us on Discord.
[utopian-moderator]

Hey @damla I am @utopian-io. I have just upvoted you!

Achievements

  • Seems like you contribute quite often. AMAZING!

Community-Driven Witness!

I am the first and only Steem Community-Driven Witness. Participate on Discord. Lets GROW TOGETHER!

mooncryption-utopian-witness-gif

Up-vote this comment to grow my power and help Open Source contributions like this one. Want to chat? Join me on Discord https://discord.gg/Pc8HG9x

Cok faydali oldu acikcasi

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62104.41
ETH 2404.22
USDT 1.00
SBD 2.49