SteemConnect Kullanarak İkinci Bir Steemit Hesabı Açma Yöntemi - Turkish Tutorial

in #utopian-io6 years ago (edited)

This is a step-by-step tutorial in Turkish that shows how to create a new Steemit account via Steemconnect 2.0. This tutorial contains:

  1. What is SteemConnect?
  2. 2 Ways to Create a Steemit Account via SteemConnect
  3. What to Know Before Creating an Account
  4. How to Create An Account by Delegated SP
  5. How to Undelegate Sp from Newly Created Account

Son güncelleme: 21.10.2018 - Steemit'te delegasyonlu üyelik açma özelliği 20 Eylül 2018 tarihinden itibaren kaldırıldı. Steemconnect kullanarak https://steemconnect.com/accounts/create adresinden Steem ödemesi yapılarak yeni hesaplar açılabiliyor. Ayrıca, https://v2.steemconnect.com subdomaini kaldırıldı, onun yerine https://steemconnect.com kullanılacak.


Merhaba arkadaşlar,

Bildiğiniz gibi önceki yazılarımdan birinde anonim bir Steemit hesabının nasıl açabileceğinden bahsetmiştim. Bu yazımda Steemconnect kullanarak yeni bir Steemit hesabı açma yönteminden bahsedeceğim. Her iki yöntemin de benzer tarafı beklemeden hızlı bir şekilde yeni hesap sahibi olmanıza olanak sağlamasıdır. Farklı tarafı diğer yöntemde hesap tamamen anonim kalır ve kim tarafından açıldığı belli olmaz, bu yöntemde ise hesabın kimin tarafından açıldığı belli olur, ancak diğerine göre daha masrafsız bir yöntemdir. Detaylara geçmeden önce kısaca "Steemconnect nedir?" konusuna değinmek istiyorum.

Steemconnect 2.0 Nedir?

Steemconnect Busy ekibi ve Steemit Inc. işbirliğinde geliştirilen açık kaynak kodlu bir projedir. Projenin asıl amacı steem blockchainini kullanan herhangi bir uygulamada kolay bir şekilde oturum açmaya yardımcı olmaktır. Steemconnect ile birçok işlem kolaylıkla yapılabilmektedir. Önceki yazımda utopian.io websitesine giriş yaparken de steemconnect kullanıldığından bahsetmiştim. Ayrıca, geliştiriciler tarafından hazırlanan SteemConnect link generator sayfasına giderek birçok işlemi rahatlıkla yapabilirsiniz. Örneğin Sp delegasyonu yapma, yapılan delegasyonu geri alma, Escrow kullanarak transfer yapma ve diğer işlemler bu proje sayesinde rahatlıkla yapılabilmektedir. Bugünkü yazımda da bu işlemlerden biri olarak yeni hesap açma yöntemine yer vereceğim.


Steemconnect Üzerinden Hesap Açma Yolları

Steemconnect kullanarak 2 şekilde yeni hesap açabilirsiniz. Birinci yöntemde Steem ile ödeme yapmanız gerekir. Hesap açma ücretinin 30 katını ödemelisiniz, bu da bugünkü güncel fiyatıyla 6 steem yapar. İkinci yöntemde ise sadece hesap açma ücretini ödeyip, geri kalanını ise Sp delegasyonu yaparak çözeceksiniz ve daha sonra undelegate / geri alma işlemi ile Steem power'ınızı geri alacaksınız. Daha ucuza geldiği için ikinciyi tercih edebilirsiniz, ancak yine son karar sizin. Şimdi biraz da dikkat etmeniz gereken hususlardan bahsedeyim.


Steemconnect Kullanarak Hesap Açmadan Önce Bilmeniz Gerekenler

  • Öncelikle bilmeniz gereken önemli bir husus bu yöntem herkese yeni hesap açmak için uygun değil. Ancak bir yakınınıza veya kendinize yeni hesap açmak için kullanmanız önerilir. Çünkü yeni açtığınız hesabın şifresi değiştirildiğinde 30 gün içinde yalnızca siz kurtarabilirsiniz. Hacklenme durumu olursa hesap kurtarma işi size kalır.

  • Yeni açtığınız hesabın "Recovery account" kısmında sizin kullanıcı adınız çıkar ve herkese açık bir şekilde görülür. Örneğin, steemd.com gibi bir blockchain explorer sitesi kullanılarak kolaylıkla hesabı açanın kim olduğu tespit edilebilir. Bunun da kendine göre bir takım dezavantajları olabilir. Güvenip hesap açtığınız birisi hesabını kötüye kullanırsa bundan siz sorumlu tutulabilirsiniz.

  • Bir diğer önemli nokta ise Sp delegasyonunu geri alabilirsiniz. Ancak hesabınıza tamamen dönmesi 7 gün sürüyor. Bu yüzden hepsini geri alacaksanız fazla Sp delegate etmeye gerek yok. Ama arkadaşınıza destek çıkmayı düşünüyorsanız gerekenden fazla delegasyon yapabilirsiniz.


Steem Power Delegasyonu Yaparak Nasıl Hesap Açılır?

Tüm bu uyarıları okuduktan sonra hala yeni hesap açma konusunda kararlıysanız işlemlere başlayabiliriz. İlk önce https://v2.steemconnect.com/accounts/create linkini tıklıyoruz. Aşağıdaki gibi bir pencere açılacak.

Username: Bu kısıma yeni açacağımız hesabın adını yazıyoruz.
Password: Buradaki şifreyi alıyoruz ve kaybetmiyoruz.
Steem: Buraya hesap açma ücretini gireceğiz. Steemit hesabımızda bu ücreti karşılayacak kadar steem olmalıdır. steemd.com sitesinden güncel account_creation_fee değerinin ne olduğunu öğreniyoruz. Ve buraya yazıyoruz. Ben yazıyı yazdığım sırada 0.200 STEEM'dir.
Vests: Burada steem_per_mvests değeri kullanılarak hesaplama yapılıyor. Steemd.com sitesinden güncel steem_per_mvests rakamı alındıktan sonra 5 * (account_creation_fee * 29.5) * (1,000,000 / steem_per_mvests) formülü uygulanıyor ve çıkan rakam yuvarlanarak vests kısmına yazılıyor. Bende 60574.94866529774 gibi bir rakam çıktı. Bu rakamı yuvarladım ve elde ettiğim 60575.000000 rakamını vests kısmına yazdım. Son durum aşağıdaki gibidir.

Vests rakamı çok önemlidir. Fazla yazılırsa gerekendenden çok Sp delegasyon olarak gidebilir. Bu yüzden iyice kontrol edilmelidir. Her şey tamamsa "Continue" butonundan devam edilebilir.

Yeni açılan pencerede kullanıcı adımızı ve şifremizi girerek "Sign-in" butonuna tıklayarak devam ediyoruz.

Burada yeni hesabın açıldığının çok başarılı olduğunu bildiren bir pop-up belirdi. Ama çok hızlı kaybolduğu için onun görüntüsünü alamadım. Steemd.com sitesinden kontrol ettiğimde açıldığını görebiliyorum.

Steemit'ten de kontrol ettiğimde test hesabımın açıldığını görebiliyorum.

Cüzdandaki Steem Power miktarını kontrol ettiğimde ödediğim 0.200 Steem ve 29.5 Sp net olarak görülüyor.

Peki, dışarıdan bakan bu hesabın bana ait olduğunu anlayabilir demiştim. Bu da en basit şekli ile steemd.com sitesine girip "Recovery account" kısmına bakarak anlaşılabilir.


Yeni Açılan Hesaptaki Delegasyonlar Nasıl Geri Alınır?

İyi güzel, ama delegate ettiğimiz Steem powerları geri alabilecek miyiz? Şimdide bu sorunun cevabını arayalım. Biliyorsunuz undelegate işlemi için yine Steemconnect'i kullanıyoruz. https://v2.steemconnect.com/sign adresinden giriş yapıyorum. "Undelegate Vesting Shares" seçeneğine tıklıyorum. Açılan pencerede Delegator kısmına kendi kulalnıcı adımı, Delegatee olarak ise yeni test hesabımın adını yazıyorum. Ve "Generate link" butonuna tıklıyorum.

Çıkan linki kopyalayıp tarayıcının adres satırına yapıştırıyorum:

https://v2.steemconnect.com/sign/undelegate-vesting-shares?delegator=damla&delegatee=hesap

"Continue" butonuna tıklayıp devam ediyorum. Kullanıcı adı ve şifreyi / veya private active key'i girdikten sonra işlem başarılı sonucunu alıyorum.

Yapılan işlemi steemd.com üzerinden de kontrol ediyorum. Test hesaptaki Steem power'ın alındığını görüyorum. Benim hesabıma geri dönmesi 7 gün sürecek.

İşlem tamam. Test hesabımın başına bundan sonra neler geleceğini soracak olursanız şimdilik hiçbir fikrim yok. Hoşça kalın.



Posted on Utopian.io - Rewarding Open Source Contributors

Sort:  

Gűzel ve faydali bir makale olmuş yine herzaman ki gibi. Çok Teşekkürler :)

"Hesabım onaylanmadı" diye şikayet eden bir çok kullanıcı var. Onlara yardımcı olabiliriz en azından. Paylaşım için teşekkür ederim.

Yarım saat uğraştım yazdım esteem hata verdi...

Tekrardan deneyeyim. Gayet güzel olmuş. 10 15 gün sırada bekleyen arkadaşlarımızı görünce anonim olarak açmayı deniyorduk. Artık bunu deneriz gibi görünüyor. Daha kalabalık olmamıza faydası olacak gibi görünüyor.

mrb yeni üyeyim açıkçası nereden başlayacağımı bilemiyorum bir rehber var mı yardımcı olur musunuz ?

Aramıza hoşgeldiniz. Öncelikle kendinizi tanıtan bir gönderi oluşturup ben de burdayım diyebilirsiniz. Tr introduceyourself introducemyself etiketlerini yazınıza ekleyebilirsiniz. Böylece daha çok kişi yardım edecektir. Sorularınız ve yardımlaşma için de Tr Discord kanalımıza bekleriz.

ethemkibar yanıtınız için teşekkür ederim inanın hiçbişi bilmiyorum tr arkadaşların safalarından bişiler öğrenmeye çalışıyorum ama zor oluyor

Tr tagında arkadaşlarımız paylaştığı birçok steemit nasıl kullanırız içerikli gönderisi mevcut. Biraz gerilerde kalmış olabilirler. Tr Discord kanalımıza gelirseniz ben ve arkadaşlarım sorularınıza severek cevap veririz. Discord uygulamasını telefonunuza indirip linke tıklayarak gelebilirsiniz.
https://discord.gg/wwAgySF

Cok guzel anlatmisiniz @damla tesekkur ederiz ve ayrica yeni hesabin hayirli olsun :)) @eergul senide kanalimiza bekleriz https://discord.gg/SEktTDH

nice my friend

Güzel yazı olmuş. tebrikler

Eline sağlık damla çok güzel bir paylaşım olmuş

Thank you for the contribution. It has been approved.

You can contact us on Discord.
[utopian-moderator]

Hey @damla I am @utopian-io. I have just upvoted you at 4% Power!

Achievements

  • WOW WOW WOW People loved what you did here. GREAT JOB!
  • Seems like you contribute quite often. AMAZING!

Suggestions

  • Work on your followers to increase the votes/rewards. My vote is on the human input. Good luck!
  • Contribute more often to get higher and higher rewards. I want to see you often!
  • Wondering why other contributions got more? I introduced a competition factor. My vote is based also on how competitive the category used is.

Community-Driven Witness!

I am the first and only Steem Community-Driven Witness. Participate on Discord. Lets GROW TOGETHER!

mooncryption-utopian-witness-gif

Up-vote this comment to grow my power and help Open Source contributions like this one. Want to chat? Join me on Discord https://discord.gg/Pc8HG9x

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62559.43
ETH 3092.10
USDT 1.00
SBD 3.86