Freeplane (Mind map) Turkish Tutorial

in #utopian-io7 years ago (edited)

Hello friends will introduce Freeplane program which is very useful these days. With this program, you will be able to make your plans very comfortable. You will solve all the problems that you may have with this program.

Merhaba dostlar bu gün çok faydalı olan Freeplane programını size tanıtacağım.Bu program sayesinde planlamalarınızı çok rahat bir şekilde yapabileceksiniz.Aklınıza gelebilecek tüm planlamaları bu program üzerinden sorunsuz bir şekilde çözeceksiniz daha doğrusu kendinize bir yol haritası çizip bunu uygulayacaksınız .

1-Programı indirmek
Programın kendi sitesi üzerinden;

https://www.freeplane.org/wiki/index.php/Home

1.jpg

2-Bizi başka bir indirme sayfasına yönlendirecek.

2.jpg

3-Gördüğünüz gibi 5 saniye için indirmemiz tamamlandı.

3.jpg

4-Kurulum dilimizi seçiyoruz.

4.jpg

5-Şartları okuduktan sonra kabul ediyoruz.

5.jpg

6-Nereye kuracağımıza karar verdikten sonra iler diyoruz.

6.jpg

7-Dosya adını değiştirebilirsiniz size kalmış.

7.jpg

8-Masaüstüne kısayol oluşturma vs soruyor ayarlarımızı yaptıktan sonra ileri diyoruz.

8.jpg

9-Kurulum yapıyor.

9.jpg

10-Kurulum tamamlandıktan sonra programımız açılıyor.

10.jpg

11-Program açıldığı zaman bizi karışık bir ekran bekliyor fakat bu tanıtım ekranıdır bunu geçiyoruz.
Yukarı bölümden Dosya>Yeni tıklıyoruz.

11.jpg

12-Standart sayfa tıklıyoruz.

12.jpg

13-Programımızı kullanmaya başlayabiliriz.Kırmızı daire içine aldığım bölümleri buradan anlatacağım.Program açılımaz bizi Yeni Zihin Haritası yazan bir baloncuk karşılıyor bu bizim algoritmamızı oluşturacağımız temel şey.

13.jpg

14-Mesela diyelim ki ben bir yaz tatili planlıyorum fakat bütçem ulaşımım hepsini aklımda tutamam o yüzden bir algoritma çizeceğim.

14.jpg

15-Ana tema yaz tatilim.Peki bunu nasıl genişletebilirim ? Nasıl planlama yapabilirim ?
Düzen>Yeni Çocuk Düğüm (Instert tuşu kısayol)

15.jpg

16-Gördüğünüz gibi küçük mavi bir kutucuk açıldı artık planlamamızı yapabiliriz.Öncelikle bu mavi kutucuğa planlayacağımız şeyi yazalım.

16.jpg

17-Ulaşım ne ile ulaşım sağlayacağım onu belirttim.

17.jpg

18-Aynı şekilde "Yaz Tatilim" balonuna tıklayıp Insert tuşuna bastım yani yaz tatilimden bana 1 yol daha çıkardı.

18.jpg

19-Örneklerimi çoğalttım şimdi sırada bu kategorilerin içine bir alt kategori açmakta.

19.jpg

20-Burada önemli olan şey alt kategorinizi nerede yapmak istiyorsunuz ? Ben ulaşıma tıkladım Insert tuşuna bastım ulaşımın altında bir kategorim daha oldu.

20.jpg

21-Gördüğünüz gibi ilk yaptığımızda olan mavi kutucuk bizi karşıladı.

21.jpg

22-Aynı mantık ile Ulaşımın altına kategorimi açtım ve ulaşım sağlayacağım şeyleri ekliyorum.

22.jpg

23-Kategorileri aşşağı yukarı sürükleyebiliriz.Araba yazısının sonuna tıkladığımızda istediğimiz gibi konumlandırabiliyoruz.

23.jpg

24-Aynı şekilde karışıklık olmasın diye diğer kategorilerimin altına kategoriler açıyorum.

24.jpg

25-Evet çoğu kategorimi tamamladım istediğiniz gibi + veya - tuşları ile açıp kapatabilirsiniz.

25.jpg

26-Şuan için gereksiz görünebilir fakat uzun yol haritalarında bu size çok yardımcı olacaktır.

26.jpg

27-Kategorinin kapalı olup olmadığını başındaki minik daire sembolünden anlayabilirsiniz.

27.jpg

28-Aynı şekilde dallar oluşturup masraflarımı hesaplayabilirim veya gideceğim yolun kaç km olacağını hesaplayabilirim.

29.jpg

29-Yan sekmeden benim için ne önemli olabilir semboller ile belirtebilirim veya aklımda kalan birşeyin başına işaret koyarak daha sonradan değerlendirebilirim.

31.jpg

30-Bulut simgesi ile kategorileri önemli veya önemsiz hale getirebilirim.

32.jpg

Teşekkürler



Posted on Utopian.io - Rewarding Open Source Contributors

Sort:  

Your contribution cannot be approved because it does not follow the Utopian Rules.

  • I don't think I would need to look at this tutorial to use the app. The app is simple and a new user will easily understand how to use the app.
    You can contact us on Discord.
    [utopian-moderator]

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.025
BTC 56691.97
ETH 2499.18
USDT 1.00
SBD 2.23