Sort:  

Nem igazan. A talajjal szerintem nincs baj az aposom anno amikor elt es elkezdtuk ultetett ugy hogy szep haszon volt rajta. Itt amit elrontottak az az ultetesi technika. Tul keson es kicsit barbar modjara ultettek. De most kicsit maskeppen lesz remelem. Volt egy kis darab amit en ultettem. A kepen is latszik azok 2x 3x nagyobbak voltak. Szoval most ugy nez ki vegre kovetni fogjak a tanacsaim. A baj csak az hogy nem hiszem hogy elegendo lesz a penzem a kiadasokra😔 de feladni nem fogom.😉

Mi a kertben minden évben használunk baktériumtrágyát, a gyökereken látszik nagyon durván, meg persze a termésen is :) Igazából nem is a mennyiségén, hanem azon, hogy sz.r időben is rendesen van hozam :)

Hat most ami tortenni fog az az hogy eloszor is nem hagyom hogy felegessek a tarlot. Hanem mindent ami van visszaforgatunk a foldbe. Plusz meg adtam hozza most bananleveleket azok is be lesznek forgatva mert tele van tapanyaggal. Aztan majd ha ultetunk par nap mulva kapnak tragyat is. Nagyon nehez itt mert mondom itt ok a tradiciokat kovetik. Elmagyarazni nekik hogy mi a jo iszonyuan nehez. A kepen a gyokerek nem igazan tutik mert azokat csak kiteptem😁 ha nedves lett volna a talaj akkor a nagyobbiknak szep nagy gyokerei lennenek azt 4 honappal ezelott mar tapasztaltam. De akkor meg nem tudtam nekik igy bebizonyitani mert csak par darabot ultettem en hogy megbizonyosodjam. Most egy sort ultettem lehetett is latni a kulonbseget igy most vegre hala a jo Istennek mar hisznek nekem es most az en technikamat fogjak csinalni. Csak hat tudod mar eleg keso mert a baj megtortent.
De a pozitivum hogy most van eselyem bebizonyitani kovetkezore hogy lehet ezt maskeppen is😉

A tarlóégetés az egyik legrosszabb dolog, amit csinálni lehet, az konkrétan megöl mindent a felső 20-30 centiben, és nincs rá garancia, hogy a hasznos baktériumok szaporodnak fel utána.
5 évnél gyakrabban nem ajánlják, akkor is csak növényvédelmi szempontból. De ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy az erdők aljnövényzetét sem égeti fel senki, aztán mégis milyen kövér televény-föld van a fák alatt.

Amúgy a beforgatás előtt érdemes lepermetezni szárbontóval. Én még plusz szalmát meg komposztot is hordok rá ősszel.

Hat igen nekem is ez volt a fejemben. De itt mindenki egeti. Tudod egyszer valaki elkezdi aztan a tobbi utanozza es huppp mar is ez a tradicionalis. Amugy a hamu jot tesz a foldbek a ph erteket javitja de azt ra kell hordani ha jol tudom. Komposzt az jo lenne de itt nem tudom eloallitani. Venni sem nagyon mert nem ismerik😂 azert dontottem most a banan levelek es banan hej mellett mert az tapanyagban dus. Azt most a szalmaval szepen beforgato rosszul nem sulhet el😁 plusz minden nap hoznak tojashejakat is abbol is kap a fold egy kicsit. Aztan majd megy a tobbi tragya is amit itt hagyomanyosan hasznalnak aztan 4 honap mulva kiderul. Plusz ami nagy plusz es nagyon nagy hiba itt hogy a rizsneveldebol a rizst kitepik es ugy ultetik at. Igy megszabadulnak a rizsmagtol is ami nagyon nagy hiba. Most majd meg kell tanitanom oket hogyan ultessek at a neveldebol a palantakat es akkor elvileg ilyen nem tortenhet megegyszer.
Na meg meg egy dolg hogy itt annak a hivei hogy minel tobbet ultessenek. Nem figyelnek oda arra hogy ha ultetnek hagyjanak teret a novenynek igy jutva elegendo tapanyaghoz. Szerintuk a tobb az tobb pedig ebben az esetben a kevesebb tobb😉

A hamu k.rvára nem javítja a ph-értéket, sőt, hosszú távon ront rajta. Olyan, mintha sóval szórnád meg a talajt, akkora dózisú ásványi anyagot nem tud kezelni. Néhány évig növekszik a termés, aztán megáll, aztán elkezd romlani a talaj, 15-20 év után meg egy szikes pusztaság marad.

Amúgy komposztot bárhol tudsz csinálni, bármilyen szerves anyagból :) Egy aprítógép kell hozzá, meg 10m2 szabad hely, aztán kész. Meg persze némi fizikai munka, de az nem sok :)
Amúgy a hamut én pl. a komposztba keverem bele. A növényi savak nagyon jól feloldják, az ásványi sók szerves kötésbe kerülnek, és úgy már nagyon is hasznos a talajnak.

Aha ertem. Na milyen jo hogy ram irtal. Akkor lehet ki is hagyom azt most. Sajna itt szinte lehetetlen aprito gepet talalni. Vannak itt magyarok mar beszeltunk rola de sehol nem talalt senki. Max lehetne csinaltatni de arra most sajnos nagyon durvan nem tellik.
De ezt megfogadom amit mondtal egyenlore kihagyom a hamut.
Majd most fogom feldobni ide a kepeket is mindig ha eppen csinalunk valamit. Mar belottem a kutat is elkezduk nyomni a vizet hogy tudjunk kezi traktorozni mielott alhordjak a szalmat a szomszedok😂

Olyan 200-300 dollárért már egész jókat lehet rendelni a neten, főleg, ha nem fát akarsz aprítani, hanem zöld hulladékot. Gondolom kínából hozzátok is szállítanak, mint mindenhová :)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 58510.90
ETH 2522.39
USDT 1.00
SBD 2.36