Bittrex 2FA Girerken Yanlışlıkla Google Authentication'ı Silmek -- 2FA Yenileme Problemi

in #two-factor6 years ago (edited)

bu yazıyı yazmadan iki gün önce telefonum yerel saat uygulaması nedeniyle bir saat geride kalmıştı. ben de otomatik saat dilimini iptal edip elle düzelterek ileri aldım. bu kısma geri döneceğim.

dün bittrex hesabıma girmeye çalışırken, 2FA kodu hata verdi. telefonumdan tekrar kodu alıp yazdım ama hatayı tekrarladı. 3-4 defa denemeden sonra, bittrex hesabımda sıkıntı olabileceğini düşündüm ve şifremi sıfırladım. ama 2FA hatası vermeye devam etti.

sonrasında google uygulamasından şüphelendim (google'lamak aklıma gelmedi bu sefer). uygulamayı açıp bittrex hesabını sildim! tekrar oturum açmak umudu ile?!

olmadı, açamadım. (Google Authenticator mantığını sorgulamamanın cezası)

sistem sandığımdan çok daha zor işliyormuş.

en başta two-factor authentication aktif ettiğimizde sistem bize saklamak üzere bir secret key sunuyormuş (mutlaka kaydetmişimdir ama bulamadım).

google authentication'da tekrar hesap açmak için de bu secret key kullanılıyormuş.

işte tam da o anda hesaba girmenin imkansızlığını farkettim. iki farklı portal bittrex ve google! sorunu kim çözebilir?

google gözüme biraz fazla büyük geldi, bittrex'e yazmam gerektiğini düşündüm. bittrex'e yazmanın da bir prosedürü var;

önce https://support.bittrex.com/hc/en-us bu linkten ticket açıyoruz (my support ticket)

bunun için sizden üyelik isteniyor (bittrex hesabınızı değil-- support için özel üyelik)

üyelik işlemi tamamlandıktan sonra (şifreyi bilgileri vs kaydetmeyi unutmayın) submit a request'e tıklıyoruz. çıkan göstergede Two-Factor (2FA)'u seçip aşağıdaki gibi durumunuzu kısaca anlatın
Screenshot 2017-10-30 21.59.34.png
gönderdikten sonra (bana 5 dk içinde geri dönüş yaptılar) aşağıdaki mesaj sayfaya düşecek.

Screenshot 2017-10-30 22.00.58.png

sizden son ip'nizi
hesabınızda yaptığınız son işlemleri
ve bakiye bilginizi soruyor.

yaklaşık olarak gerekli bilgileri verdikten bir gün sonra yeni bir mesaj gönderiyorlar.

2FA kodunuz iptal edilmiştir. normal bilgilerinizle sisteme girebilirsiniz ama 2FA tekrar aktif etmeyi unutmayınız.

bu sorunu bu şekilde çözdüm ama yeni two-factor authentication belirlemeye çalışırken google ile sorunumun devam ettiğini farkettim.

telefonda ürettiğim kod yine hata veriyordu.

işte burda google'lamam gerekirdi ve öyle de yaptım. meğerse sorun saat ayarlarımdaymış.

makalenin en başında saat ayarı için yerel saat otomatik seçeneğini kapatmıştım. o da google hesabı ile bir çakışma yaşatıyormuş. tekrar otomatiğe almam gerekiyormuş. hemen GMT+3 yapıp işlemimi tekrarladım ve sorun çözüldü.

sonuç olarak tüm bu sıkıntlı sürecin sebebi saat dilimini otomatik seçmememden kaynaklanmış.

nerden nereye, çok ilginç.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63687.39
ETH 3309.68
USDT 1.00
SBD 3.93