Be Their Eyes

in #trlife7 years ago (edited)

Herkese merhaba, bu buradaki ilk postum ve anlamlı olmasını istiyorum. Aslında hiç planlamamıştım bu postun ne hakkında olacağını, tamamen yaşadığım bir tesadüfün sonucu diyelim.

2 gün önce yaşadığım bölgede elektrik kesilmişti. Eve çıkmak için apartman kapısını açtım. Apartmanın içi zifiri karanlıktı ve eve girmek için 1 kat yukarı çıkmam gerekiyordu. İnanın hayatımda attığım en zor adımlardı. 10 dakika sürdü evin kapısına gelmem, 10 15 metre yürüdüm ve yaklaşık 20 merdiven çıktım. En zor kısım evin kapısını açmak oldu. Doğru anahtarı bulmak, anahtarı anahtar deliğine sokmak. Eve girmem normalde 30 saniye sürerken, karanlıkta yaklaşık 5 6 dakikada girebildim. Bu arada telefonum bir süredir bozuk olduğu için kullanamadım.

Her gün yaptığım sıradan bir iş benim için birden nerdeyse yapılamayacak hale geldi. 2 gündür göremeyen insanların nasıl yaşadığını, karşılaştıkları zorlukları düşünüyorum ve 2 gündür düşünmeme rağmen aklımdan hiç bu konuda bir şeyler yapmak geçmemişti. Belki sizin de geçmemiştir diye yazıyorum bu yazıyı, size yapabileceğiniz bir şey tavsiye edeceğim. Gözleriniz kapatıp oturduğunuz yerden kalkın ve üstünüzü değiştirmeye çalışın. Mesela kıyafetleri bulduktan sonra giyeceğiniz tişörtün üstünde leke olup olmadığını merak ediyorsunuz veya doğru tişörtü aldığınızdan emin olmak istiyorsunuz ama olamıyorsunuz. Tam olarak bu ve bunun gibi görme engellilerin yaşadığı günlük sorunlara bir çözüm getirmişler. Bugün internette dolaşırken ‘Be My Eyes’ isimli uygulamaya rastladım, uygulamayı indirip kaydolduktan sonra çağrı alıyorsunuz ve geriye sadece yardım etmek kalıyor. Şu an telefonum bozuk olduğu için uygulamayı indiremedim, ama telefonum yapılır yapılmaz ilk işim uygulamayı indirip yardım etmeye başlamak olacak. Uygulama hakkında daha fazla bilgiye aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz.

Sort:  

The @OriginalWorks bot has determined this post by @dbsaylam to be original material and upvoted it!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66217.53
ETH 3316.11
USDT 1.00
SBD 2.70