Mutluluk bir varış mıdır yoksa bir yolculuk mudur ? (Turkish Composition Challenge)steemCreated with Sketch.

Öncelikle, baslikta sordugum soruyu yanitliyarak "Mutluluk" kelimesine yaklasmak istiyorum...

Beni mutlu edebilen bir örnek:
Steemit de yazdiginiz ve paylastiginiz uzun uzun metinler, paylastiginiz siirler, satirlar ziyadesiyle sevinc ve mutluluk hislerimi artiriyor..

Bu kücük örnek ile acilan konuya zevk ile kendi görüs acimi paylasmak isterim..
Ben kendimce mutlulugun bir yol asimasi olduguna el kaldiranlardanim.

Neden?

Yol mutlulugu dedigimiz simdiki anin degerlendirmesidir.. yani her anin.. fakat bu demeki.. yolun gecmisi de var.. gelicegi de.. o yüzden tabiki gecmisteki degerlendirmelerimizin de önemi ne kadar büyük ise gelicegimiz deki degerlendirme planlarimiz da farkli bi boyutta önemli.. geri zamandan aldigimiz tecrübeler ile mutluluk yasiyabiliorsak yani eger o kabiliyete sahib edindiysek, ve ilerdeki mutluluk icin yani "varis mutluluk" kapsamina giren bölüm icin en yakinimiza bir arzu bir dilek koyabiliorsak.. yani gözümüzün gördügü ve elimizin tam uzanacakmis gibi (ama uzanamayacak asla, her adimda onunla beraber adim adim ilerleyen ve ilerlerken, adi üstünde ilerleyen ve gelismis daha farkli, daha özel olusan hedefler büyür, ve bunun farkina vardiginda arayici.. yani yakalamamasi yakalamasi oldugunu, mutluluk duyar) kadar görünen bir veya fazla hedef belirliyebiliorsak, ozaman gecmis ve gelicek icinki mutluluk görevlerimizi tamamlamis olacagiz.. ve gelelim tabi ki simdiki anin mutluluguna.. biliyorum aslinda sizlerde ayni sekilde düsünüyorsunuz ve sadece farkli sekilde görüyoruz, zaten görmegin okadar cok anlam icerici konulari varki,

bunu ayri bi konu olarak yeni bir challenge konusu yapabilabilir. Görmek.

Sahsi Mutluluk Örnekleri:

deminki an mutlulugun devamini hakkinda sunu söylemek istiyorum.. sahsen ben mesela sadece gecen hafta gecmise dönmüs olan an mutluluklarim sunlardi.. 1-2 sinavlarin iyi gecmemesi beni tecrübelendirdi .. ne kadar iyi calismis olsam da sorularin bambaska yönlerden sorulabilecegini ve bu seferlik her ihtimale karsi tedariksizlik oldugumu ögrendim ve bu seferlik icin yetmemis olabilir.. demek ki birdakine daha fazla seyler ögrenmem gerekiyormus, o yüzden sinavi gecememis olabilirim.. bu tecrübe bana mutluluk kazandiriyor.. hem birdakine daha iyi not (kendim icin ödül olarak görüyorum notlari) almaya sansim olabilir.. 3. girdigim sinav bana okadar basit geldiki.. gecende gecemedigim ayni sinava bu sefer kolaylikla en iyi notu alma ihtimali ne kadar büyük oldugunu biliorum ve simdi doguma hazir olan ve notlar cikinca dünyaya basini cikartan bir mutluluk hisi büyütüyorum icimde... ve birsürü daha fazla mutluluklar ile karsilastim .. arkadaslarima yaptigim hediyeler olsun.. aldigim armaganlar olsun.. baska bitirdim bir kitab olsun (dilin gözü, almanca siir kitabi), beraber eglenceli vakit gecmirmemiz olsun.. hepsinden tadini aldim ve cok sevindim güleryüzler görünce.. yada isyerinde en yeni arabalari park ederken aldigim mutluluk da bir baska zaten :D
bos vakitlerimde burdaki paylasimlari ve mesajlari okurken yüzümde bir tebessüm olusmasindan aldigim mutluluk..

ayni zamanda sunun farkina vardim.. son zamanlarda mutluluk ile ilgili bilgilerde hep bir adanin meydana cikmasi dikkatimi cekti.. 1-2 ay önce izledigim "mandira filozofu" (cok tavsiye ederim gercekten, eger zaten izlemedigseniz) ve medyalarda japonun bir adada yasamasi ve mutlulugunu orda bulmasi ile alakali bir documentasyon da..

hepsini birlestirerek.. bir özet kurmak istiyorum...

Özet:

sanki mutluluk gecmisinin, özellikle simdinin, ve gelicegin iclerinde kombine olarak sakliymis gibi.. bu da bize ne diyor? bir adanin özelligine bakmakda lazim.. normalde gidildigi adalarda nüfussuz veya az nüfuslu adalardan bahsedilior.. yani insanlardan uzakda mutluluk bulduklarini söylüyorlar.. demekki mutlulugu baska bir insanda bulmicaksin.. mutluluk kendi icinde dogdun vakit varmis kalbinin atmasiyla .. ve o kalb atisini unutmussun veya unutdurulmussun demekdir.. hatirla, her kalbin atisiyla hatirla ki, yasadigini bil ve mutluluk duy !

IMG_20160505_204846.jpg

ayrica sunu belirtmek isterim.. ne güzel sizlerin yazdiklarinizin hepsini kolaylikla anliyorum.. fakat benim dil yetersizligimi simdlik af edin.. ben bile yazdiklarimi bazen anlamiyorum^^ bir dili sadece konusarak ögrenince ve türkce dersi görmeyince böyle oluyormus.. gramatik ve kurallar eksik.. ama kendimi gelistirmeye bakiyorum bu konuda.

Sort:  

Congratulations @talaxy! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes
Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honnor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Süper bir bakis acisi Talaxy! Cok mutlu oldum :)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 57346.65
ETH 3107.45
USDT 1.00
SBD 2.40