[Travel Diary #2] Venice in Italy / ヴェネチア(イタリア)steemCreated with Sketch.

in #travel6 years ago

Hello steemian!

My second travel diary is about Venice related Burano. I want to introduce you about Venice but Venice is very famous.


こんにちは!

旅行記第二回は前回のブラーノ島に繋がるようにヴェネチア本島について書いていきたいと思います!
ヴェネチアはとても有名なのでみなさん知っているかと思いますが、実際に行ってよかった場所を簡単に紹介していきたいと思います。

location_venice.png

Venice is famous as the capital of water. As its name suggests, a canal is built around the island. We can take gondolas and water buses on the canal. I think water bus is unique to Venice. So I want you to take a water bus.


ヴェネチアは水の都として有名でその名の通り、島には運河が張り巡らされていて、その上をゴンドラや水上バスが行き交っています。通常のバスがなく、水上バスがあるのもヴェネチアならではなのでゴンドラももちろんですが、行った際は是非乗ってみるといいと思います。

DSC03931.JPG

There are many narrow roads and small bridges that cross the canal. I like the design of these bridges because of without handrail.


細い道もたくさんあり、運河を跨ぐような小さい橋もあります。手すりがないことでデザイン性が損なわれず風情を感じられて自分はとても気に入っています。また、ヴェネチアは運河が臭いらしいという迷信をよく周りから聞いていたのですが、そんなことはなく(自分が鈍感なだけなのかもしれませんが・・・)とても楽しく町歩きをできました。

DSC04115.JPG

I found a tower that is obviously leaning as I walk through the city. I think that towers in Italy is leaning because I have been to the Pisa before Venice.


街を歩いていると明らかに傾いている塔を見つけました。地盤がしっかりしていないので傾いたのでしょうが、ピサの斜塔を見てからヴェネチアに移動したのでイタリアの塔はだいたい傾いているのではないかと思ってました。調べてみるとヴェネチアの斜塔と呼ばれているらしいです。

DSC03897.JPG

At night, I felt a mysterious atmosphere. This photograph is taken from Rialto Bridge. It is very beautiful because of the reflection of light on the canal. After a short time, fog came and city become more mysterious.


夜になると雰囲気が一変して神秘的な雰囲気をかもし出します。写真はリアルト橋という有名な橋からとった写真です。明かりが灯ってそれが水面に反射し、とても綺麗に写っています。綺麗すぎてしばらくここに佇んでしまいましたが、とても良い場所でした。しばらくすると霧が出てきてさらに神秘的になった街を歩いて心が躍ったのを覚えています。

DSC03966.JPG

I understand that Venice is called the capital of water. I want you to travel Venice. I want to travel Venice in season of the carnival!!


「水の都」と呼ばれるのになんの違和感を覚えないような場所でとてもいい場所でした。人気な場所にはやっぱりそれなりの理由があるんだなと感じた旅でもありました。もしみなさんの中で、「有名すぎるし行かなくてもいいか」と思ってる人がいたらもう一度考えを改めて是非行って欲しい場所の一つです。次はカーニバルの時にでも行って見たいと思っています!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 59190.13
ETH 3187.58
USDT 1.00
SBD 2.45