Pengalaman baru dengan bertemu dunia baru

in #travel6 years ago

Pengalaman bertemu dan berkenalan dengan orang baru, selalu membawa banyak tayangan dan banyak cerita, kerana pengalaman saya baru-baru ini mengikuti #CetaphilExperience penawaran dari Cetaphil di Bali. Untuk yang belum tahu, bacalah jawatan pertama saya mengenai #CetaphilExperience di sini ^ ^

Pada masa itu, saya tidak hanya bertemu rakan baru dari Indonesia, saya juga bertemu dan berinteraksi dengan kumpulan peserta dari negara lain di ASEAN seperti Singapura, Filipina, Vietnam, Thailand dan Malaysia.

Gambar dengan semua peserta #CetaphilExperience
Gambar dengan semua peserta #CetaphilExperience
Doc. Jawatankuasa
Pada saat-saat seperti saya amat berterima kasih sekali lagi kerana saya boleh berbahasa Inggeris, kerana akhirnya semua yang baru boleh menyambung apabila saya ingin bercakap dalam bahasa Inggeris # yaiyalah :)) Tidak mungkin untuk memaksa diri untuk menggunakan bahasa asal (Malaysia-Indonesia masih agak serupa) , yang tidak akan saling memahami dan mengangguk berpura-pura memahaminya deh :)) Tetapi ternyata, walaupun latar belakang yang berlainan, kami peserta wanita #CetaphilExperience, mempunyai persamaan. Apa yang cuba dilakukan?

#CetaphilExperience Aktiviti Breaking Ais
Pada hari pertama kami tiba di acara #CetaphilExperience, selepas kami mengenali antara satu sama lain, kami dipecahkan kepada beberapa kumpulan rawak, dan diberi aktiviti pemecahan ais. Kumpulan saya terdiri daripada 5 orang, 2 dari Indonesia, dan selebihnya dari Thailand, Singapura dan Filipina (jika tidak salah).

Inilah aktiviti kumpulan peluncuran masa kumpulan saya Semasa peluncuran icebreaking, kita boleh dong wefie pertama, hehe
Kami diarahkan untuk memperkenalkan satu sama lain dalam kumpulan.
Selepas itu kami diedarkan kertas dan alat tulis. Mengapa apa?

Moderator acara itu kemudian bertanya, kerana setiap orang menulis pada salah satu pihak yang kosong: Bagaimana pula dengan kita yang membuat kita berasa lebih rendah, tidak yakin? Ada sesuatu, contohnya "Saya tidak yakin bercakap di khalayak ramai"

Selepas kebingungan sesaat, akhirnya semua kumpulan menyelesaikannya. Kemudian kami diminta untuk bergiliran membincangkan sumber kesopanan kami dalam setiap kumpulan. Ia agak janggal untuk membicarakan perkara peribadi ini di hadapan orang yang baru kita jumpai, tetapi kerana ia diminta begitu, ya hanya melakukannya. Bagaimanapun ia juga dikenali sebagai aktiviti pemecahan ais?

Arahan seterusnya menarik.
Karton bertulis kami kemudian dibalikkan, dan secara bergantian kami beroperasi kepada rakan di sebelah kami. Setiap orang diminta menulis galakan (kata motivasi) untuk pemilik kadbod. Selepas bermain satu pusingan, setiap orang mendapat kira-kira 4-5 mesej positif untuk masalah keminderan'nya ..

Saya boleh kata-kata seperti ini .. Duh bagaimana tidak memek cuba * tahan bibir bergetar *

Ini adalah komen daripada rakan sekelompok aktiviti icebreaking masa Komen dari aktiviti masa kumpulan teman icebreaking Ulasan dari aktiviti kumpulan kawan kawan icebreaking Ulasan dari rakan masa kumpulan aktiviti icebreaking
Sesi pemecahan ais ini sangat mengagumkan kepada saya. Saya menjadi lebih terbuka, walaupun kita adalah budaya dan bahasa yang berbeza, tetapi ada hal-hal yang menjadi dasar bersama kita masing-masing.

Kami terdedah.
Di sebalik penampilan kita, kita semua mempunyai kebimbangan, ketakutan. Kami rapuh, dan takut, walaupun mereka berbeza, tetapi masih menunjukkan kepada kita sebagai manusia: untuk dihargai, difahami, untuk dilayan. Tahap juga boleh mengubah setiap orang.
Tetapi boleh jadi seperti semalam saja, bagi saya masih membuat biru biru ..

CetaphilExperience For me ..
Sepanjang #CetaphilExperience semalam selain mempunyai peluang untuk berinteraksi dengan orang baru, saya juga mendapat peluang untuk "berdiam diri dengan diri saya" - kerana terdapat beberapa masa lapang. Bagi saya sahaja, suasana yang penuh sesak dan penuh dengan ramai orang boleh menjadi keseronokan, tetapi ada kalanya saya perlu bersendirian dan menikmati kesendirian saya, jadi ia menjadi penyeimbang.

Semasa menunggu sesi CetaphilExperience
Semasa menunggu sesi bermula, kami akan melancarkan xD pertama

Sekiranya foto ini diambil sekali lagi berjalan kaki di pantai, sesi waktu itu sendiri :)
image
Secara keseluruhan pada masa kejadian semalam, sebagai tambahan kepada banyak maklumat berguna dari bengkel yang diadakan, saya menikmati sekali mempunyai masa yang berkualiti dengan beberapa kenalan baru, dan juga dengan diri saya sendiri.

Dua perkara utama yang saya nota:
Bersikaplah selesa dengan diri anda kerana setiap orang adalah unik dan berbeza.
Dan, jangan malas untuk menjaga diri anda dan buat diri anda lebih baik.

Prinsipnya mudah, tetapi kita sering lupa dengan mudah ini.
Saya sangat sedih. Bagaimana dengan awak? : D
image

image
Biarkan lebih bermotivasi untuk menjaga kulit anda sihat, ikuti follow Cetaphil newsletter dengan klik di sini, dan ikuti juga Cetaphil Indonesia di F

sumber

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 61691.46
ETH 3047.50
USDT 1.00
SBD 3.88