Dromen van je eigen boot

in #travel5 years ago

Daarstraks liep ik over de nieuwe kaai, een vroegere aanlegplaats voor vrachtschepen die omgebouwd werd tot jachthaven. Het is er steeds aangenaam wandelen, zeker bij mooi weer als vandaag.
Er liggen een aantal boten "te koop", en dat zet een mens soms aan tot dromen...
Wat als ik een boot had?
Caramba, een drijvende caravan...leuke (vaar)vakanties die via kanalen en rivieren tot in vele uithoeken van Europa kan leiden... Ik zie me al varen...lichtjes wiegend genieten...

Er lag er eentje tussen dat mijn aandacht trok, deze oude maar goed gerestaureerde sleeper.
20190831_123726_resultaat.jpg

20190831_123745_resultaat.jpg

De "Johanna", een vroeger werkpaard, misschien is werkboot wel een beter woord, met waarschijnlijk een heel krachtige motor. Bouwjaar 1905 en een lengte van 17 meter en 3.4 breed.
Ligt dat binnen mijn budget? Waarschijnlijk wel...zal ik het doen? Durf ik die stap te wagen?
Ach laat het toch maar een droom blijven...

Heb jij dit soort gedachten ook? Gaat jou voorkeur uit naar een boot of caravan, misschien wel een avontuurlijke trip met de tent? Of ga toch liever met wat meer luxe en ga je goed georganiseerd op hotel?

Sort:  

Blijf vooral dromen ( en mijmeren ) - met name tijdens dit soort meditatieve wandelingetjes - en vergeet niet, zo nu en dan, je dromen werkelijkheid te maken. Ikzelf neem momenteel rustig de tijd om erachter te komen hoeveel tijd ik daadwerkelijk in Portugal door wil brengen ( in mn geisoleerde huisje in de bergen ) en hoeveel daarbuiten ( bij voorkeur in Nederland, dichtbij vrienden en familie ). Ook zoek ik een mogelijkheid om betaalbaar en zo vrij mogelijk in Nederland te kunnen zitten, gedurende de tijd die ik hier doorbreng.

Hotels zijn overigens niks voor mij, maar zolang ik geen rijbewijs heb ( en de vraag is of dat er ooit nog van gaat komen voor de zelfrijdende auto's het verkeer over nemen ), zal het waarschijnlijk een bungalowtje of caravan worden, op een relatief rustige plek in de buurt van een stad(je).

Groetjes uit Nederland! :>)

Ik heb er al heel wat jaartjes opzitten, maar dat dromen blijft. Als dat stopt, dan denk ik dat het einde in zicht is...
En denk eraan, vroeg of laat sta ik aan jou deur om samen een stuk pizza te gaan eten op jou kosten...dat heb ik nog te goed.
PS: een rijbewijs is niet nodig. Het is duur om het te halen en blijft alleen maar geld kosten (verzekering, onderhoud en boetes)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 61757.03
ETH 2490.84
USDT 1.00
SBD 2.64