A small tour in Selanik

in #travel7 years ago

Turumuza Selanik ile başlamak üzere yoldayız.
Sabah gözlerimi açtığımızda bizi şirin ve sakin bir sahil…Beyaz evleriyle Kavala karşılıyor.
Selanik’e varır varmaz ilk hedefimiz Atatürk’ün doğduğu evi ziyaret etmek oluyor. Eve giriş için herhangi bir ücret ödenmiyor.
Atatürk evi ziyaretinden sonra otobüslerimize binip Lefkos Pyrgos sahilinde iniyoruz. Burada tur sorumlumuz bizi farklı bir tanışma yöntemi için topluyor. İlk olarak “White Tower” ı görüyoruz sahilde zaten böylesine güzel bir konumda olan ATA’larımızın yaptırdığı bu esiri görmeden olmaz.
WhiteTower’ın sağ tarafına doğru ilerlediğinizde çok güzel kafeler göreceksiniz. Bu kafelerden birini seçiyoruz biz de…Bu kafe sahilde farklı dekorasyonu ile dikkatimizi çekti.

Burası aslında bir bar. Biz burada ne yedik? “Chocolatelovers”, browni-dondurma içeriyor. Dondurması çok güzel özellikle belirtmek isterim. Mekanda ücretsiz hatıra kartları var. Kafenin adı “θEPMAίKOS”.
Kafeden sonra biraz daha yürüyüp “Aristotelous Meydanı” na ulaşıyoruz. Selanik’in hareketli caddelerinden biri diyebiliriz.

Meydanda tur attıktan sonra WhiteTower’a doğru tekrar yürüyoruz. Bu yürüyüş sahil tarafı ile bize İzmir Alsancak’ı hatırlatıyor. Gerçekten çok benziyor.
WhiteTower’ı geçtikten yine sahilde “Büyük İskender” heykelini görüyoruz. Buradan otobüslerimize binip otele geçiyoruz. Holidayınn buradaki 5 yıldızlı otellerden. Otelden gayet memnun kaldığımızı belirtmek isterim. Biraz otelde dinlendikten sonra tekrar çıkıyoruz. Yine burada görülmesi gereken yerlerden biri olan “AgiosDimitrios” e gidiyoruz. Burası büyük ve eski bir kilise. Daha sonra akşam yemeği için caddeye iniyoruz. Balık çeşidi bol ve kültürümüze de uygun olduğu için biz de seçimimizi bu yönde yaparak “Mπουκια Mπουκια” adlı restoranı tercih ediyoruz. Burada dışarıdaki masalardan birine oturuyoruz garsonlar aşırı sempatik ve komik 🙂 Yemekler de gayet uygun. Yunan salatası da çok lezzetli tavsiye ederim. İçinde bizim kültürümüze aykırı bir şey olmadığını da belirtmek isterim.

Selanik Görülecek Yerler / Tarihi ve Turistik Mekanlar / Müzeler :

Atatürk Evi Müzesi

Beyaz Kule

Aristoteles Meydanı

Yorgo Rotundası – Sultan Hortaç Camii

Galerius Arkı

Aya Dimitri Kilisesi

apner post ta onek onek valo chilo.

Congratulations @cekuubalum! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!