Bahçe işleri bilmem kaç.

in #tr5 years ago

Hafta içi bahçeye gelemediğim için kurduğum otomatik sulama sistemi bu hafta içinde başarısını kanıtladı.

Bu küçük motor sayesinde zaman ayarlı şekilde bahçede bulunan mahsulün %70 ini sulaya biliyorum. Geri kalan kısım haftada bir sulama ile yetine biliyor. Bahçe işlerinden, daha doğrusu dikme, biçme, sebze işlerinden çok anlamam. Ama etrafımdaki büyüklerim sayesinde birşeyler yapmaya çalışıyorum.

Geçtiğimiz haftalarda Ankara'da yağan yağmurlar diktiğim fidelerin hastalanmasına sebep oldu. Fazla su ve nem özellikle domateslerin çürümesine sebep oluyormuş. Ziraat mühendisleri tarafından mantar hastalığı diye bilinen bu hastalıktan kurtulmak için yarın mantara karşı ilaçlama yapacağım. İlaç işini çok sevmiyorum ama insan bazen mecbur kalıyor.

Bu gün biraz geç geldim bahçeye. Motorun sulamadığı yerleri sulamak için hemen işe koyuldum. Sonrasında yetişmiş olan ilk mahsulü topladık.

Bu sarımsaklar bahçemizin ilk mahsulü. Aslında sapları iyice kuruyana kadar toprakta kalmaları gerekiyordu. Ama bahçede hızla yayılan hastalıktan ve sürekli alttan sarımsak yiyen köstebekden korumak için bir kaç hafta erken söktük. Şimdi çardağın içinde kurumak için bekliyorlar :)

Bütün işleri bitirdikten sonra bahçede yapmayı en çok sevdiğim aktiviteye geçtim.

Tüm günün yorgunluğunu almakta birebir.

Semaver çayı. Odun ateşinde kaynayan su ile demlenmiş bir bardak çayın verdiği keyif paha biçilemez. Hele ki gün içinde harcadığınız emeklerin karşılığını az da olsa aldıysanız. Ben bu günü böyle geçirdim işte. Yorucu ama mutluluk verici bir gündü. Sizlerinde böyle yorucu ama güzel uğraşları olur inşallah. Herkese hayırlı akşamlar dilerim.

Posted using Partiko Android

Sort:  

İlk mahsulün hayırlı olsun :) Toprağının verimi bol olsun. Çay ile ciddi bir ilişkim olmasa da, bahçede semaver kompozisyonuna özenmedim dersem yalan olur. :)

İyi dileklerin için teşekkür ediyorum. Bahçede semaver olmadan olmuyor hocam. Çayı çok seven bir adam değilim. Ama günün yorgunluğunu en iyi bu alıyor insanın üzerinden.

Posted using Partiko Android

Thank you so much for being an awesome Partiko user! You have received a 44.18% upvote from us for your 6139 Partiko Points! Together, let's change the world!

This post has received a $50.00 % upvote from @siditech thanks to: @yusufyusuf.
Here's a banana! banana-small.png

You got a 25.61% upvote from @whalecreator courtesy of @yusufyusuf! Delegate your Steem Power to earn 100% payouts.

This post has received a 29.18% upvote from @lovejuice thanks to @yusufyusuf. They love you, so does Aggroed. Please be sure to vote for Witnesses at https://steemit.com/~witnesses.

You got a 33.33% upvote from @whalepromobot courtesy of @yusufyusuf!

You got a 47.79% upvote from @minnowvotes courtesy of @yusufyusuf!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 56739.93
ETH 2400.98
USDT 1.00
SBD 2.30