Tarih Sınavında Yaşanan Trajikomik Olay

in #tr6 years ago

Üniversite de ilk senemiz liseden 4 arkadaş aynı bölümü yazdık hepimizde seçtiğimiz bölüme yerleştik ve çok büyük bir hata yaparak aynı evde yaşamaya başladık. Hata dediysem yanlış anlaşılmasın ev içinde mükemmeliz evimiz öğrenci evi gibi değil haftada en az bir kere mutlaka evi temizliyoruz yemekten sonra mutlaka bulaşıkları yıkıyoruz ve gırgır şamata mükemmel geçiyor ama şöyle bir sorun var sabah derse gitmek için 3 kişi kalkıyoruz 4. kişi ben gelmiyorum dediği zaman diğer 3 kişide gitmiyor buradaki olayı kimse çözebilmiş değil sürü psikolojisi desen değil zincirleme reaksiyon desen değil anlıyamadık gitti bu olayı.

Neyse ilk dönem sınavlar olmuş bitmiş her öğrencide olduğu gibi bizde bütünleme sınavlarına kaldık. Nasıl oldu bilmiyorum ama tarih dersinin final sınavına ben girmedim ilk sınavım oldukca yüksek final notum yok mecbur bütünleme sınavına giriyoruz tarih dersinden kalan kişi sayısıda beş bunların ikisi benim arkadaşım.
Bütünleme sınavı günü geldi arkadaşlarımla anlaştık biri arka sırama diğeride ön sırama oturacak ben onlara kopya vericem. Tarih hocası ilk 5 soruyu öyle kolay hazırlamış ki ilk okula giden çocuk bile yapabilir hatta ilk 2 soru şöyle

  1. Aşağıdaki Verilen Tarihleri Doldurun

a) 23 Nisan 1923 b)19 Mayıs 1919 c) 29 Ekim 1923

  1. Aşağıda Verilen Olayların Tarihlerini yazın

a) Sivas Kongresi b)Ankara'nın Başkent Oluşu c) TBMM'nin Açılışı

179994.jpg
Resim Adresi

Ben ilk 10 dakikada ilk 5 soruyu bitirmiş diğer sorulara geçmiştim. İlk beş sorudan sonra yaptığım diğer sorularıda hocaya çaktırmadan arkadaşlarıma cevapları veriyordum 3 tane sorunun emin olduğum doğru cevaplarınıda arkadaşlarıma verdikten sonra hoca kopya verdiğimi anladı ve cevapları aynı olanları bırakacağını söyledi bende arkadaşlarıma siz değiştirmeyin ben kendim değiştirerek yazarım deyip cevaplarımı değiştirdim sınav bitmesine yakın arka sıramdaki arkadaşımdan şöyle bir soru geldi şşş kanka 29 ekim neydi.

O an herhalde bana şaka yapıyor diye düşünürken söylesene hadi sınav bitecek dedi ve şaka olmadığını anladım bende bu tarihi bilmeyen adam sınavdan geçmesin zaten diyerek birde şaka amaçlı yaz kanka çocuk bayramı dedim. Sınavdan çıktıktan sonra ön sıramdaki arkadaş ilk 5 soruyu yaptığını çok kolay olduğunu ama arka sıradaki arkadaşım ilk 5 sorunun çok zor olduğunu pek yapamadığını söyledi. Hoca cevapları aynı olanları bırakacağını söyleyincede benim verdiğim tüm cevapları silip telefondan interente girip son 5 soruyu yaptığını söyledi.

Ertesi gün sınav sonuçları açıklanmış sırayla bilgisayardan sonuçlarımıza bakıyoruz ben 85 almış ve dersi geçmiştim ön sıramda oturan arkadaşım 70 almış geçmişti. Ama arka sıramda oturan ve son 5 soruyu telefondan baktığını söyleyen arkadaşım siz bu kadar aldıysanız ben 90 almışımdır diye hava atmaya başlamışken bir yandanda bilgilerini girip sınav sayfasını açmıştı ve beklenen an gelmişti kendisi 30 puan alarak dersten kalmıştı.

Sort:  

Follow 4 follow
Teşekkürler...

Güzel bir anı olmuş. Aslında eğitim hayatımızdaki anılarımızı yazmaya kalksak çok güzel ve komik postlar ortaya çıkabilir. Sizin posta olduğu gibi.

Aynen heleki benim gibi bir öğretim hayatı yaşıyan biri için mükemmel anılar ortaya çıkıyor. Hani derler ya hayatımı yazsam roman olur diye, öğretim hayatımı yazsam komedi filmi olur. :)

Nasıl bir öğretim hayatınız oldu ki? bu kadar malzeme birikmiş merat ettim. Bu platformda olmasa bile ileride belkide kitap haline getirebilir siniz.

İlk okulda hep sakin sessiz çocuktum ama liseye geçmemle patlamam bir oldu lise kimya lisesi olunca birde deneyler felan patlayan tüpler ayrıyetten benim lisede özgüvenimin tam yerine gelmesi kurduğum arkadaşlıklar lisedeki 10 arkadaşımla üniversitede aynı bölüme girmemiz siz düşünün :D

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 58095.37
ETH 2464.09
USDT 1.00
SBD 2.32