23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı hakkında - [Cointurk 26. Projesi][yasayanoluler#2293]

in #tr6 years ago

Selamün Aleyküm.Bu duyarlılıklarına göre Kusadası başta olmakla tüm ekibe saygılarımı sunuyorum. Bu konu hakkında yazmak benim için şerefdir.


Resim kaynak

İlk önce 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı tarihini alıntılamak istiyorum.

Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, Türkiye Cumhuriyeti'nin ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin resmi bayramlarından biridir. Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu ve ilk cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk tarafından dünya çocuklarına armağan edilmiştir.

Bu bayram, TBMM'nin açılışının birinci yılında kutlanmaya başlanan 23 Nisan Millî Bayramı ve 1 Kasım 1922'de saltanatın kaldırılmasıyla, önce 1 Kasım olarak kabul edilen, sonra 1935'te 23 Nisan Millî Bayramı'yla birleştirilen Hâkimiyet-i Milliye Bayramı ile Himaye-i Etfal Cemiyeti'nin 1927'de ilan ettiği ve ilki ATATÜRK'ün himayesinde düzenlenen 23 Nisan Çocuk Bayramı'nın kendiliğinden birleşmesiyle oluştu. 1980 darbesi döneminde Milli Güvenlik Konseyi, bu bayrama resmî olarak "23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı" adını verdi.

Bize ATA'mızdan emanet olan bir TÜRK bayramı,en sevdiğim bayramdır. Çünkü bu bayram bir TÜRKün bayramıdır.Diğer hiç bir devletde olmayan çocuklara ait olan bayram yoktu. Ama ATA'mız bu bayramı tüm dünya çocuklarına armağan etmişdir.

Günümüzde bayramlara bir çok ülkeden çocuklar katılmaktadır. Ben o yılları çok iyi hatırlarım. Mektepde tiyatrolarda aktif oyunculuk, şiir okumada hep birinci olurdum. Bu bayram en büyük şekilde kutlanırdı ve kutlanıyor. Ne mutlu bize ki böyle bir bayramımız var, ne mutluyuz ki tarihte böyle ATA'larımız olmuştur.

Konu o kadar güzel ki , gereksiz boş uzatmak istemiyorum. Burada en sevdiğim bir şiiri paylaşmak istiyorum. Tüm çocukların bayramını kutluyorum nice bayramlara...

Dünya çocukları kalmayın suskun

Gülsün yüzleriniz gülsün o cemal
Barışla yaşayın olmayın küskün
Bir ay gibi doğdu Mustafa Kemal

Okşar bir çocuğun şirin başını
Her zaman önemser onun yaşını
Emanet ederken vatan taşını
Karanlığı boğdu Mustafa Kemal

Diyor ki; cihanda sevgi insana
Tüm sevgilerini sende sunsana
Çocuk bayramı Yirmiüç Nisan'a
Yağmur gibi yağdı Mustafa Kemal

                 Nevzat Bayramoğlu Hürdemi

Resim kaynak

Sort:  

İçeriği çok güzel hazırlamışsınız, upvote yaptım. Ben de aynı projeye katıldım. Bi göz gezdirirseniz sevinirim :) https://steemit.com/cointurk/@bkatipoglu1/23-nisan-anilarim-cointurk-26-projesi-berhanktpgl-3082

Tesekkurler tmm.

Loading...

14194015_k_17095803_yarisma_duyurusu.jpg
https://steemit.com/tr/@hakansorucu/try-marketing-1-projesi
steemiti geliştirmek adına yapılan projelerimize katılıp ödüller alabilirsiniz

Basarilar size.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 56793.50
ETH 3012.22
USDT 1.00
SBD 2.19