İngilizce Dersleri - Must ve Have To Kullanımı [Yardımcı Fiiller 4] (English Lessons - Use of Must and Have To)

in #tr6 years ago

Merhabalar

Bu başlıktaki konumuz Must ve Have To Kullanımı (Modals) konusunun dördüncü bölümüdür.


Resim

"Must" ve "Have To", her ikisi de gereklilik, zorunluluk bildirmesine karşın, "must" daha çok konuşmacının kendi içinden gelen bir zorunluluğu, "have to" ise dış etkenlerden kaynaklanan bir zorunluluğu yansıtır. Ancak, günlük yaşamda, zorunluluklar arasında bu ayrımı yapmak çok zordur. Yani zorunluluğu kişi kendi içinde mi hissediyor, yoksa bazı koşullar onu bir şeyler yapmaya mı zorluyor? Bu ayrımı, tek tek cümlelerde yapamayız. Ancak, konuşmanın akışı içerisinde zorunluluğun kaynağı netlik kazanabilir.

  • I must pass the university exam.
  • I have to pass the university exam.

Tek tek ele aldığımızda, bu iki cümle arasında pek fark yoktur. Ancak, bu cümlelerin devamında, konuşmanın akışı şöyle olmalıdır.

  • I must pass the university exam. I have no other choice. If I can't pass it, I won't get a good career and I will be unhappy.
  • I have to pass the university exam. My parents have spent so much money on me. If not, I'll make them unhappy.

"Must" konuşmacının kendi otoritesini ifade ederken de kullanılır.

  • You must stop smoking. Your lungs are getting worse. (A doctor to his patient)
  • You must make your bed when you get up. (Mother to her child)
  • You must brush your teeth before you go to bed.(Mother to her son)

Ancak, kendisinden istenen bu işleri ifade ederken, kişinin "have to" kullanması daha uygundur.

  • I have to stop smoking. The doctor says my lungs are getting worse. (The patient)
  • I have to make my bed when I get up. (The child)
  • I have to brush my teeth before I go to bed. (The son)

To Be Continued...

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66137.63
ETH 3161.38
USDT 1.00
SBD 4.13