Kitap Tavsiyesi Çarşambası #2

in #tr7 years ago

Kitaplar, insanların büyü yapabildiğinin eşsiz bir kanıtıdır. - Stephen King

Hepimizin bazen kaliteli vakit geçirmeye ve bundan keyif almaya ihtiyacı olur ben böyle zamanlarınız için sizlere kitapları öneriyorum. Neden mi?

Çünkü kitaplar en hızlı seyahat acenteleridir sizi dünyanın veya evrenin başka bir ucuna saniyeler içinde götürebilir.
Çünkü okumak sosyal yeteneklerinize olumlu etkide bulunur eğer elinizin altında bir kitap varsa üzerine sohbet edebileceğiniz en az bir konunuz daha var demektir.
Çünkü okumak beyninizi geliştirir. Hafızanız ve yaratıcılığınızı bir adım ileri götürür.
Çünkü kitap seven birinin alacağı hediyeler en güzel hediyelerdir. Kitap ayraçları, dergiler, üzerinde replik yazan kupalar ve de en iyisi kitaplar.
Çünkü kitaplar ucuzdur. Okumaksa bedava, sadece etrafınızda bulunan yerel bir kütüphaneye gitmeniz yeterli olur.
Eğer kitap okumaya heveslendiyseniz ancak nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız size büyük bir zevkle yardımcı olmak isterim.

Bu haftaki yazımı bugün uzun ve yorucu bir şehirlerarası yol yaptığım için pek yetiştiremedim mazur görün. Bu yorgunlukla da hiç roman, felsefe kitapları okuyacak havamda değilim. Öykü kitabı okumayı düşünüyorum bu akşam. Ben de o yüzden bu hafta size daha önce okuduğum ve beni etkileyen öykü kitaplarını paylaşmak istedim.

DSC_0096.JPG

Biliyor musun elime şöyle biraz para geçse, kira, tencere derdi olmasa bir de çocuklar okuyup kendilerini kurtarsalar, ilk işim bütün yazdıklarımı yeniden yazmak olacak. - Orhan Kemal

Öykü denildiğinde kimisinin aklına Çehov kimisinin aklına Maupassant kiminin de aklına Ömer Seyfettin gelir. Benim aklıma ise hiçbir zaman Orhan Kemal'den daha iyi bir öykü yazarı gelmez. Küçüklüğümde yaşadığımız zor zamanlardan dolayı kendimi kendisiyle bağdaştırmamdan mıdır bilmem ama bütün öyküleri beni derinden vurur ve kaç yaşında okursam okuyayım her seferinde gözlerimden birkaç damla yaş gelir. Orhan Kemal'i ve onun toplumcu yönünü en iyi anlatan kitap olduğunu düşündüğüm Ekmek Kavgası'nı, öykülerin kesinlikle sadece çocuklar için yazılmış yetersiz romanlar olmadığını belirtme ihtiyacı isteyerek canı gönülden tavsiye ediyorum.

DSC_0097.JPG

Ölümün olduğu bu dünyada hiçbir şey çok da ciddi değildir aslında. -Franz Kafka

Normalde kitapların altlarına kendi yazarlarının sözlerini düşmeyi severim ama Semaver gibi bir öyküyü Franz Kafka'nın şu sözünden hiçbir şey daha iyi anlatamazdı. Sait Faik Abasıyanık -
edebiyatımızda durum öykücülüğünün kilometre taşı- bu kitabıyla hem bizim içimizi burkan şeyleri acımasız bir gerçekçilikle yazıyor.
(Kitaptaki öykülerden bazılarının durumunu ben de yaşadım ve bu beni can sıkıcı derecede zalim olduğumu hissettirdi.) Hem de ismini vermek istemediğim bazı ağlak yazarlara ve bize durum öyküsü nasıl yazılır bunu öğretiyor. Hafif dili ve göreceli kısa öyküleriyle bu kitabı da hem size hem de kardeşinize, oğlunuza, kızınıza ve kuzeninize tavsiye ediyorum.

DSC_0098.JPG

Mutlu olmak istiyorsan, sadece ol -Lev Tolstoy

Uzun zaman olmuştu bu kitabın sayfalarını açmayalı çok keyifliydi, çok sevmiştim, ama sanırım fazla çocuksuydu. Tolstoy'un romanlarında kullandığı dilden eser yokmuş mesela. (Belki de çevirmenin işi de olabilir bu.). 7'den 70'e herkesin zevkle okuyacağı bir kitap değil bu. Her kitap herkesin her yaşına hitap edecek diye bir kaide yok sonuçta. Ama eğer daha lise hayatını tatmamış bir küçük varsa evinizde mutlaka ona bu kitabın öykülerini okutun veya okuyun. Sizinki için durum nasıl olur bilmiyorum ama bana okumayı gerçekten sevdiren kitaplar arasından önemli bir yer tutar Erik Çekirdeği. Hayata küçüklerin masum penceresinden pozitif bakmayı öğretmişti bana. Vatana, millete daha fazla okuyan birey kazandırmak umuduyla...

Sort:  

Orhan Kemal öyküleri hakkında aynı şeyleri düşünüyorum. Kitap inceleme yazılarına çok değer veriyorum. Keza yazınız da çokça hak etmiş. Umarım devamı gelir. Kafka için bilhassa :)

perşembenin gelişi çarşambadan bellidir mına kodumun zırtosu seni

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 64506.46
ETH 3417.81
USDT 1.00
SBD 2.50